Σάββατο, Μαρτίου 27, 2010

ΚΑΝΟΥΝ ΕΚΤΑΚΤΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΒΓΑΛΟΥΝ ΤΑ ΣΠΑΣΜΕΝΑ....

Φτωχότερο θα είναι για την αγορά το φετινό Πάσχα, καθώς η οικονομική κρίση αναγκάζει τους καταναλωτές να περιορίζουν τις αγορές τους στα απολύτως απαραίτητα και ταυτόχρονα να στρέφονται σε πιο φθηνές λύσεις. Η άσχημη κατάσταση έχει οδηγήσει τις επιχειρήσεις σε έναν μίνι γύρο πασχαλινών προσφορών, έως και 50%, κυρίως από μεγάλες αλυσίδες, προκειμένου να πάρουν μερίδιο από το δώρο του Πάσχα, το οποίο φέτος θα είναι μειωμένο για αρκετούς εργαζόμενους έως και 30%.

Με χαμηλότερες τιμές, χαρίζοντας την αύξηση του ΦΠΑ, πολλές επιχειρήσεις δίνουν τη μάχη τους, η οποία το φετινό Πάσχα δεν αφορά μόνο τα δώρα για τα βαφτιστήρια, αλλά και όλη την γκάμα των προϊόντων που ενδιαφέρουν τους καταναλωτές.
Πρόκειται για εκπτώσεις υπό τη μορφή προσφορών σε πασχαλινά είδη, παιδικά, είδη ένδυσης, εποχικά, έπιπλα, αλλά και ηλεκτρονικά, καθώς η αγορά δείχνει να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα που έχει φέρει η κρίση. Ο τζίρος των 2 δισ. ευρώ της πασχαλινής αγοράς, ο οποίος σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εμπόρων θα είναι μειωμένος σε σχέση με αλλά χρόνια, είναι το έπαθλο της μάχης που έχει ανάψει για τα καλά.

Οι έμποροι μιλούν ήδη για πτώση του τζίρου που κυμαίνεται στο 15% σε σχέση με την περσινή χρονιά, καθώς ακόμα και τα παραδοσιακά δώρα για τα βαφτιστήρια περιορίζονται αισθητά. Αυτά που κυρίως αγοράζονται τέτοιες μέρες είναι παιδικά ρούχα και παπούτσια, καθώς και παιχνίδια και λαμπάδες για τα βαφτιστήρια. Οι καταναλωτές, που έχουν αρχίσει διερευνητικές επισκέψεις στην αγορά, αναζητούν οικονομικές λύσεις, ενώ όλα δείχνουν ότι φέτος θα αγοράσουν λιγότερα δώρα. Επίσης μεγάλη ζήτηση αυτήν την εποχή έχουν τα γυναικεία ενδύματα λόγω των καινούργιων κολεξιόν. Ωστόσο, όπως λέει, οι καταναλωτές πλέον κυνηγούν το φθηνό, ενώ δεν είναι λίγες οι μικρές επιχειρήσεις που αδυνατώντας να πληρώσουν δεν έχουν παραλάβει ακόμα νέα εμπορεύματα.

Παιδικά είδη έως 20%, είδη σπιτιού έως 20%, λευκά είδη έως 30%, έπιπλα και αλλά εποχικά έως 50%, αλλά και σε ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά, ακόμα και είδη ένδυσης νέας κολεξιόν με έκπτωση έως και 20% είναι μόνο μερικές από τις προσφορές που μπορούν να βρουν οι καταναλωτές σε μεγάλες αλυσίδες.
Το 20% των αγορών για όλα τα είδη που έχει στα καταστήματά της εκτός των προϊόντων Μaclaren χαρίζει έως και τις 17 Απριλίου η αλυσίδα παιδικών ειδών Ρrenatal σε όλους τους κατόχους της κάρτας μπόνους, πασχαλινό αυγό δίνει σε κάθε αγορά η αλυσίδα παιδικών υποδημάτων Crocodilino, ενώ στο πολυκατάστημα Fokas με αγορές πάνω από 100 ευρώ δίνεται δώρο μια παιδική κολόνια. Δώρα δίνει και η Μini Raxevsky στο ίδιο πολυκατάστημα. Στη μάχη για τον πασχαλινό τζίρο, οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις έχουν επιστρατεύσει ακόμα δωροεπιταγές, αλλά και δώρα σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και αξίας ίσης με τη μισή του προϊόντος που αγοράζεται.

Έως και 50% είναι η μείωση τιμών που κάνει η αλυσίδα επίπλων και ειδών σπιτιού Ανδρεάδης Ηomestores. Σε μειώσεις τιμών έχει προχωρήσει και η αλυσίδα Ηabitat, η Ρraktiker κάνει πρόσφορες σε είδη ψησίματος, ενώ η Οmnishop κάνει δώρο αγορές ίσης αξίας με τις αρχικές αγορές των πελατών της σε επιλεγμένα είδη. Στη μάχη των προσφορών έχουν ρίξει πάντως οι επιχειρήσεις και την αύξηση του ΦΠΑ, καθώς αλυσίδες όπως η Νotos Galleries χαρίζουν την αύξηση του ΦΠΑ για όλα τα είδη ένδυσης και υπόδησης, η Νotos Ηome για τα είδη σπιτιού, λευκά είδη, σερβίτσια, κουζινικά, ηλεκτρικές συσκευές κ.λπ.), η αλυσίδα καλλυντικών Μac για όλα τα καλλυντικά της, η Ηλεκτρονική για τα ηλεκτρικά είδη κ.λπ. «Αν δεν ρίξουμε τις τιμές μας, αν δεν προχωρήσουμε σε προσφορές για να μπουν οι πελάτες στα μαγαζιά μας, δεν θα μπορούμε να πληρώσουμε ούτε τα δώρα των υπαλλήλων μας. Ο κόσμος δυσκολεύεται και αυτό δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανένας», συμπληρώνει. Τέλος, μπαζάρ έως και τις 3 Απριλίου κάνει στα καταστήματά της η αλυσίδα κοσμημάτων Ζολώτας με μειώσεις τιμών έως και 50% σε επιλεγμένα είδη και κοσμήματα τέχνης. Μάλιστα, μέρος των πωλήσεων θα διαθέτει στο φιλανθρωπικό σωματείο Οι φίλοι του παιδιού.
Η κρίση χτύπησε και τον οβελία

Από την κρίση δεν μένει ανεπηρέαστος ούτε ο οβελίας, αφού οι κρεοπώλες κοιτάζοντας τα... τεφτέρια τους διαπιστώνουν ότι οι παραγγελίες είναι μειωμένες έως και 20% σε σχέση με πέρυσι. Όπως λένε, αν πέσουν οι πωλήσεις 5%-10%, θα είναι κατά κάποιον τρόπο ικανοποιημένοι, καθώς ο κόσμος είναι πλέον μαζεμένος στις αγορές του. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι πλέον η κατανάλωση κρέατος μειώνεται σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Αγοράζουν μικρότερες ποσότητες και αυτό είναι πια καθημερινό φαινόμενο. Όσο για το Πάσχα, αν πέρυσι οι καταναλωτές αγόραζαν ένα αρνί 11-12 κιλά, φέτος θα επιλέξουν ένα μικρότερο, ακόμα κι αν οι τιμές είναι χαμηλότερες. Πάντως, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις, η τιμή του ελληνικού οβελία θα κυμανθεί από 8,5 έως και 11 ευρώ το κιλό, ανάλογα με το βάρος. Όμως, ακόμα και αν οι τιμές είναι καλές, η δυσκολία των καταναλωτών- όπως λένε κρεοπώλεςφαίνεται και από τις μειωμένες παραγγελίες για ολόκληρα αμνοερίφια που είναι φέτος ακόμα και 15%20% χαμηλότερες, μέχρι στιγμής, σε σχέση με το Πάσχα πέρσι.

ΠΡΕΖΑ TV
27-3-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: