Πέμπτη, Απριλίου 29, 2010

Ο ΕΦΡΑΙΜ ΤΑ ΕΙΠΕ ΣΧΕΔΟΝ ΧΥΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΟΥΣ ΑΜΕΣΑ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΟΥ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ...

...ΣΤΕΛΝΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΤΑ ΙΕΡΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ...
ΤΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΟΜΩΣ ΟΤΑΝ ΟΛΕΣ ΤΑ ΠΟΙΝΙΚΑ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ...ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΕΙ;;;;

«Είναι αμαρτία να πω σε έναν υπουργό που ξέρω, “ξέρεις, έχω μια δυσκολία”;». Με τη φράση αυτή ο ηγούμενος Εφραίμ επιχείρησε στην πολύωρη κατάθεσή του να αιτιολογήσει τις επαφές που είχε με τους πρώην υπουργούς της Ν.Δ. Ε. Μπασιάκο, Σ. Τσιτουρίδη, Π. Δούκα, Θ. Ρουσόπουλο και τον διευθυντή του γραφείου του πρώην πρωθυπουργού Γ. Αγγέλου.
Καθ΄ όλη τη διάρκεια της κατάθεσής του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, ο Εφραίμ επέμεινε πως η Μονή Βατοπεδίου «σύρθηκε» στις ανταλλαγές από την τότε κυβέρνηση της Ν.Δ., η οποία με τη σειρά της πιεζόταν από τους φορείς της Ξάνθης και της Κομοτηνής να φύγει από τη Λίμνη Βιστωνίδα. «Για μένα το σκάνδαλο του Βατοπεδίου, όπως λέγεται, είναι ότι δεν υπάρχει σκάνδαλο. Είναι προσωπική μου θέση» τόνισε ο κ. Εφραίμ.
Στην κατάθεσή του, η οποία άρχισε το πρωί και τελείωσε αργά το απόγευμα, ανέφερε με λεπτομέρειες τις επισκέψεις του στα γραφεία των υπουργών Μπασιάκου, Τσιτουρίδη (και ως Αγροτικής Ανάπτυξης και μετά ως Απασχόλησης) και Δούκα, τη σχέση του με τον κ. Θ. Ρουσόπουλο και τον Γ. Αγγέλου και με γλαφυρό τρόπο τόσο την επίσκεψη του τότε Πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή στο Βατοπέδι όσο και στελεχών της καταλανικής τράπεζας με τη συμμετοχή αξιωματούχων, όπως ο σημερινός διοικητής της ΤτΕ Γ. Προβόπουλος, και του αρεοπαγίτη Γ. Λινού, του πρίγκιπα Καρόλου, αλλά και τη μεταφορά της Αγίας Ζώνης στο σπίτι του τότε πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου και της συζύγου του Δήμητρας Λιάνη. Στις πιεστικές ερωτήσεις των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ Δ. Τσιρώνη, Ντ. Ρόβλια, Χρ. Αράπογλου και άλλων μελών της επιτροπής ο ηγούμενος Εφραίμ πολλές φορές απαντούσε λέγοντας «δεν θυμάμαι». Επέμεινε όμως ιδιαίτερα πως η Μονή δεν έχει σχέση με οφ σορ εταιρείες, ενώ διέψευσε την κατάθεση τριών μαρτύρων πως ο ίδιος και ο μοναχός Αρσένιος μιλούσαν στο τηλέφωνο με τον κ. Αγγέλου όταν υπήρχαν δυσκολίες. Δεν αρνήθηκε ότι πήγε στο Μέγαρο Μαξίμου για να συναντήσει τον κ. Αγγέλου, «αλλά ήταν για να του δώσει προσκλήσεις για τη Μονή».
Με το ίδιο επιχείρημα δικαιολόγησε και την επίσκεψη στην οικία του τότε υπουργού Επικρατείας κ. Θ. Ρουσόπουλου. Επιβεβαίωσε πως οι κ.κ. Αγγέλου και Ρουσόπουλος επί τρία χρόνια επισκέπτονταν τη Μονή κάθε Σάββατο του Λαζάρου. Παραδέχτηκε όμως ότι μίλησε για την υπόθεση των ανταλλαγών, λέγοντας: «Στον κ. Αγγέλου είπα μια ή δυο φορές, δεν θυμάμαι. Πάντως το είπα. Θυμάμαι ότι το είπα. Και μου λέει ο κ. Αγγέλου, «Γέροντα, αυτά διά των επιτροπών, διά των θεσμικών οργάνων»...

Στον Μπασιάκο
Την ίδια απάντηση είχε περίπου και από τον κ. Ρουσόπουλο όταν μετά την επίσκεψη φορέων στο Μέγαρο Μαξίμου τον παρέπεμψε στους αρμόδιους υπουργούς. Ο υπουργός που του πρότεινε τις ανταλλαγές ήταν ο τότε Αγροτικής Ανάπτυξης Ε. Μπασιάκος: «Απ΄ ό,τι μου είπε ο κ. Μπασιάκος, “πιεζόμαστε πάρα πολύ. Ο κ. Κοντός είναι υφυπουργός μου (σ.σ.: βουλευτής Ξάνθης) και έχει πρόβλημα με τους φορείς και δεν μπορούμε αυτό να το υλοποιήσουμε. Η λύση που εισηγούμαστε είναι “ανταλλαγές εφ΄ όλης της ύλης”. Αυτό μας είπε. Η κυβέρνηση είναι κυβέρνηση όπως ξέρετε. Σεβόμαστε την κυβέρνηση».
.. ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΕΣ
«Το κράτος πήρε τόσο πολλά από το Βατοπέδι. Ας δώσει μερικά, όχι να τα χαρίσει, αυτά που οφείλει. Και το μοναστήρι προέκταση του κράτους είναι».

... ΓΙΑ ΤΟΝ Π. ΔΟΥΚΑ
«Μου είπαν τότε να πάω στον κ. Δούκα διότι εκείνος ήταν αρμόδιος γι΄ αυτά. Πήγα, τον βρήκα και του είπα, κύριε Δούκα έτσι κι έτσι. Μου είπε “Γέροντα, αυτό δεν είναι δική μου αρμοδιότητα. Να πας στον κ. Τσιτουρίδη”. Εγώ ρώτησα ποιος είναι ο κ. Τσιτουρίδης. Δεν ήξερα, πιστέψτε με. Ηξερα αυτούς που με πλησίαζαν. Μου είπε ότι είναι υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης» ... ΓΙΑ ΤΟΝ Σ. ΤΣΙΤΟΥΡΙΔΗ
«Η ανταλλαγή άρχισε να μας σφυρίζεται από τον κ. Τσιτουρίδη, δηλαδή έλεγε ότι δεν μπορούμε να σας δώσουμε χρήματα, δεν μπορούμε να σας δώσουμε ομόλογα και μας είπε μάλλον είναι αυτό το θέμα για τον κ. Κοντό, που είναι τοπικός βουλευτής, ο οποίος έρχεται εδώ και μου έλεγε ότι έχει προβλήματα και τον πιέζουν κ.λπ. Ετσι αρχίσαμε να καταλαβαίνουμε από τότε ότι πάει το θέμα προς τα εκεί».

... ΓΙΑ ΤΟΝ Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
«Ο κ. Παπακωνσταντίνου, από ό,τι μου είπαν οι νομικοί μου σύμβουλοι, είπε ότι δεν συζητά με κανέναν και θα πάει εξ υπαρχής στη Δικαιοσύνη. Οπως καταλαβαίνετε τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει και εξετάζουμε τα δεδομένα, υπό το νέο πρίσμα».

... ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ
«Και πρέπει να το ξέρετε, κύριε πρόεδρε. Και σας το λέω. Δεν είμαι προφήτης: Ερχεται πείνα στην Ελλάδα. Και σας ανοίγω την καρδιά μου. Εγώ έβλεπα αυτό το πράγμα και έλεγα να έχουμε χρήματα, για να μπορέσουμε να δώσουμε στον πεινασμένο που θα έρθει στο μοναστήρι. Θα έρθει πείνα στην Ελλάδα. Και ήδη την απολαμβάνουμε. Και θα το δείτε κι εσείς».

ΠΡΕΖΑ TV
29-4-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: