Σάββατο, Απριλίου 10, 2010

ΑΜΕΣΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΟΥ ΟΣΕ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΟ ΠΑΣΟΚ,ΩΣΤΕ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΕΦΗΜΕΡΑ ΚΕΡΔΗ ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ...

ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΠΩΣ Ο ΟΣΕ ΠΑΕΙ ΚΑΤΑ ΔΙΑΟΛΟΥ ΚΑΙ ΖΗΜΙΩΝΕΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ...ΘΑ ΤΟΝ ΞΕΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΜΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΤΑΤΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ...ΑΝΤΙ ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΝΑ ΜΕΝΟΥΝ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ...

Με «επίθεση» σε πέντε μέτωπα σκοπεύει η κυβέρνηση να προωθήσει τη λύση στον δύσκολο γρίφο του ΟΣΕ, τα συσσωρευμένα χρέη του οποίου ξεπερνούν τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα βασικά σημεία του κυβερνητικού σχεδίου για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, με τον οποίο ανοίγει και ο χορός των αποκρατικοποιήσεων που θα συζητηθεί και στο υπουργικό συμβούλιο εντός των προσεχών ημερών και παρουσιάζει σήμερα το «Εθνος», περιλαμβάνουν:
Μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ ακόμα και στο μισό και περικοπές στις αποδοχές τους.
Σχέδιο 5 «σταθμών» για τον ΟΣΕ
Είσοδο στρατηγικού επενδυτή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο οποίος θα αναλάβει ποσοστό από 45%-49% και το μάνατζμεντ με «προίκα» και τη δυνατότητα αξιοποίησης μέρους της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού.
Ολοκλήρωση των έργων στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας.

Περικοπές ζημιογόνων δρομολογίων και ένταξη άλλων σε επιδοτούμενο καθεστώς άγονων γραμμών, όπως συμβαίνει σε πλοία και αεροπλάνα.
Αυξήσεις στα κόμιστρα των εμπορευματικών μεταφορών αλλά και στα εισιτήρια των επιβατικών αμαξοστοιχιών.
Συγκεκριμένα, ως προς τους εργαζομένους ο αριθμός των οποίων φτάνει τα 7.500 άτομα, το κυβερνητικό επιτελείο τραβά δύο κόκκινες γραμμές απορρίπτοντας αφενός την εθελουσία έξοδο, ενώ προχωρά και σε γενναίες περικοπές επιδομάτων. Στόχος είναι η μείωση του προσωπικού ακόμα και κατά 50%, κάτι το οποίο θα επιτευχθεί με την κανονική συνταξιοδότηση περίπου 1.500 εργαζομένων εντός του έτους, οι οποίοι έχουν ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα, αλλά παραμένουν στον Οργανισμό λόγω των υψηλών αμοιβών, ενώ υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο θα βγαίνουν στη σύνταξη άλλα 300-500 άτομα. Την ίδια στιγμή εκτιμάται ότι πάνω από 1.000 εργαζόμενοι θα μεταταγούν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία διαχειρίζεται το κομμάτι της λειτουργίας και έχει ήδη συσσωρεύσει πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ χρέος, η κυβέρνηση σχεδιάζει την είσοδο στρατηγικού επενδυτή, ο οποίος θα πάρει ποσοστό ως και 49% του μετοχικού κεφαλαίου και το μάνατζμεντ της εταιρείας.
Στόχος, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών Χάρη Τσιόκα, είναι «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να καταστεί βιώσιμη στο νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον που θα δημιουργήσει η απελευθέρωση και των επιβατικών μεταφορών σε δύο χρόνια».

Ενα μεγάλο εμπορικό κέντρο, στα πρότυπα των «villages», με εμπορικά καταστήματα αλλά και χώρους ψυχαγωγίας στα πρότυπα αντίστοιχων κέντρων που λειτουργούν στα περίχωρα των μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων, θα δημιουργηθεί στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας.
Το οικονομικό επιτελείο σχεδιάζει να αξιοποιήσει με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης και με ιδιωτικά κεφάλαια τον σταθμό της Λάρισας πιλοτικά και στη συνέχεια και αυτόν της Θεσσαλονίκης.
Υπό μελέτη βρίσκεται και η αξιοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών, ώστε να «φιλοξενηθεί» στις ράγες τους η υποδομή για ευρυζωνικά δίκτυα, κίνηση η οποία θα μπορούσε να ενισχύσει σημαντικά τον Οργανισμό.
Το σχέδιο εντάσσεται στην ανάγκη της άμεσης αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, η οποία, βάσει της τελευταίας αποτίμησης, φτάνει τα 85.000 στρέμματα, με την αξία της να ανέρχεται σε 4,6 δισεκατομμύρια ευρώ και την αξία της πάγιας σιδηροδρομικής υποδομής σε περίπου 7,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ωστόσο, τα μισθωμένα ακίνητα του Οργανισμού φτάνουν μόλις τα 820, ενώ τα έσοδα του ΟΣΕ από αυτά δεν ξεπερνούν τα 3 εκατομμύρια ευρώ.

ΠΡΕΖΑ TV
10-4-2010


ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

καλα θα κανουν να τον πουλησουν τον κολο οσε. τοσα χρονια ελειματικος ειναι τι ειμαι εγω μαλακας να τον πληρωνω? ή θα ανεχομαι τους 300 να λυμαινονται και να χωνουν με ρουσφετια υπαλληλους για να αυξησουν την πελατεια τους? ασ δουλεψουν και λιγο τα κοπροσκυλα (οχι ολοι, κυριως οι διοικητικοι κοπριζουν)με ιδιωτη πανω απ το κεφαλι τους να δουν τη γλυκα. Αφου ξεφορτωθηκαμε την κωλοολυμπιακη εναν απ τους παραγοντες χρεοκωπιας της χωρας καιρος ειναι και για τον οσε. Στην ολυμπιακη ειχαν φτασει στο σημειο να μην εχουν μηχανικους και πιλοτους αλλα οι διηκοιτικοι να μην εχουν καρεκλες να κατσουν. Ολα ιδιωτικα λοιπον αφου οπως φανηκε συμφερει και τους πολιτες αφου πλεον βρισκεις πιο φτηνο εισητηριο με αεροπλανο, παρα με τρενο για θεσσαλονικη. οσο για την αναδιοργανωση που λεει ο πρεζας οπου υπαρχει δημοσιο και οι πολιτικοι βαζουν χερι δεν προκειται να επιβιωσει και εκτος αυτου το δημοσιο με την γραφειοκρατεια του δεν μπορει να χωρισει 2 γαιδαρων αχυρα θα αναδιωργανωσει κιολας οργανισμο?

δημήτρης είπε...

Tο σωστό και πολιτισμένο είναι να γίνει ριζική αναδιάρθρωση του ΟΣΕ, το τριτοκοσμικό είναι να τον ξεπουλήσουν με συνοπτικές διαδικασίες, γιατί ο ΟΣΕ είναι περιουσία όλων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μπορέι και να "αιμοραγεί" οικονομικά.

Η γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη είναι για παράδειγμα επικερδής.
Στις "άγονες" γραμμές του ΟΣΕ θα μπορούσε να γίνει μια συνεργασία με λεωφορεία του ΚΤΕΛ ώστε να μπορούν να έχουν απομακρυσμένα χωριά το αγαθό της μετακίνησης.

Η μετακίνηση είναι αγαθό που η πολιτεία οφείλει να πριμοδοτεί, όπως γίνεται για παράδειγμα στην Αγγλία που στις "άγονες" σιδηροδρομικές γραμμές το κράτος τις επιχορηγεί γιατί δεν είναι κερδοφόρες.


Δεν είναι λύση τα ΙΧ για την Ελλάδα, που είναι χώρα από τη φύση της οικολογική και επιπλέον επειδή δεν παράγει ΙΧ, αυξάνεται το ισοζύγιο του εξωτερικού χρέους.

Βέβαια ο ΟΣΕ είναι παρατημένος χρόνια και ούτε καν ένα ποδήλατο δεν μπορείς να μεταφέρεις για εκδρομή. Σε κάποιους στη διοίκηση του ΟΣΕ, διαφεύγει ότι το τρενο είναι το πιο φιλικό μέσο στο περιβάλλον και οφείλει να είναι φιλικό και στο ποδήλατο, όπως σε όλο το κόσμο.

Για το φίλο ανώνυμο σχολιαστή από πάνω που λέει ότι βρίσκεις πιο φτηνό εισιτήριο με το αεροπλάνο θα του πω το παράδειγμα της Καβάλας: Πας στην Καβάλα με 50 ευρώ με επιστροφή αεροπορικά, αλλά μετά πρέπει να υπολογίσεις άλλα 80 ευρώ τα έξοδα για ταξι, να σε πάει Καβάλα και να σε ξαναφέρει όταν φύγεις (40+40) Οι ταξιτζήδες εκεί έχουν επιβάλλει "νταβατζιλίκι" την απαγόρευση λεωφοριακής γραμμής.

Τα πράγματα λοιπόν δεν είναι άσπρο-μαύρο, όυτε υπάρχουν λύσεις "σκούπα".

Ανώνυμος είπε...

αμήν και πότε μαλακοκαύλη πρέζα!!

Ανώνυμος είπε...

Αναδιαρθωση σημαινει κι άλλα λαμόγια δημόσιοι να κατασπαταλανε το χρημα του λαου σε δηθεν προγραμματα αναπτυξης!Ασε το εχουμε δει το εργο πρεζα!Ιδιωτικοποιηση!Καροτο και μαστιγιο!!!Γιατι μην ανεβουν οι τιμες?Ποσο ακομα?!Το τρενο αθηνα-θεσσ ειναι ακριβοτερο απο το αεροπλανο Αθηνα-Λονδινο!!!Ωξω ολοι!!Τελος η αναπτυξη!Πρεπει να αρχισουν να πεφτουν κεφαλια!
χωρα 10.000.000 ανθρωπων με τους 1.200.000 να ειναι δημοσιοι δεν παει ΠΟΥ-ΘΕ-ΝΑ!!!ΘΑ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ!!!

Ανώνυμος είπε...

KΛΕΙΣΤΕ ΤΟΝ ΟΣΕ ΑΜΕΣΩΣ.
ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΗΝ ΕΡΤ ΑΜΕΣΩΣ.

Ανώνυμος είπε...

ποιος δεν θα θελε οι οργανισμοι κοινης ωφελειας να ειναι δημοσιοι και να απολαμβανουν οι πολιτες φτηνες υπηρεσιες? Παρτε παραδειγμα την κουβα στην υγεια. Δωρεαν για ΟΛΟΥΣ μεχρι και οι φτωχοι αμερικανοι πηγαινουν εκει για θεραπειες οι οποιες προσφερονται και σε αυτους δωρεαν και φτηνα φαρμακα παρολα αυτα που τους εχουν κανει. Στην ελλαδιτσα μας λοιπον δεν ειναι δυνατον να υπαρξει αναδιοργανωση απο διοηκηση διορισμενη απ το κρατος γιατι δεν μπορει να γινει εξορθολογισμος αναγκων και το πλαισιο που εργαζονται οι δημ. υπαλληλοι εκτος των ενστολων που δεν μπορουν ευκολα να λουφαρουν ειναι λαθος. Κανεις δεν θα πει τιποτα σε κανεναν που θα παρουσιασει 6 μηνες ψευτικη αναρωτικη για να δουλεψει και στη δευτερη δουλεια του η να βοηθησει στο μαγαζι του. Επισης μπορει να υπαρξει αναγκη για προσληψη 10 πχ μηχανικων συντηρησης αλλα να προκυρηξουνε 10 φωτογραφικες θεσεις γραμματεων γιατι ο γνωστος-φιλος-συγγενης-ανταποδωση χαρης, ειναι γραμματεας και πρεπει να μπει. Δεν δουλευει ομως το συστημα ετσι.