Παρασκευή, Απριλίου 09, 2010

ΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΑΣ ΕΡΒΟΛΑΒΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΜΑΣ ΛΕΕΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΠΑΡΟΥΝ...

Πολύ κοντά στην ενίσχυση του ποσοστού που κατέχουν στην Αττικό Οδό βρίσκονται οι κατασκευαστικές εταιρείες Ελλάκτωρ και J&Ρ Αβαξ, καθώς παρουσιάζονται πλέον ως φαβορί για να αποκτήσουν το 9,88% του έργου παραχώρησης που πωλεί η ΑΤΤΙ-ΚΑΤ του κ. Π. Πανούση.
Οι δύο όμιλοι έχουν δικαίωμα πρώτης άρνησης για την απόκτηση του ποσοστού αυτού, αφού μετείχαν στο αρχικό σχήμα που ανέλαβε και έφτιαξε την Αττική Οδό. Δηλαδή, ο κ. Πανούσης όποιες προσφορές έχει για το 9,9% θα πρέπει να τις θέσει υπόψη των δύο συνεταίρων του και σε περίπτωση που αυτοί δώσουν το ίδιο τίμημα, τότε θα πρέπει να πωλήσει στις δύο εταιρείες το ποσοστό του.
Ο κ. Πανούσης ξεκίνησε διαπραγματεύσεις με τη γαλλική Vinci, αλλά το τίμημα που δίνουν οι Γάλλοι- ακούγεται ότι είναι κοντά στα 105 εκατ. ευρώ- δεν κρίθηκε απαγορευτικό από τις δύο ελληνικές εταιρείες οι οποίες ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις με τον κ. Πανούση με σημείο αναφοράς την προσφορά των Γάλλων.

Με χθεσινές ανακοινώσεις τους στο Χρηματιστήριο και οι τρεις εμπλεκόμενες ελληνικές εταιρείες επιβεβαίωσαν τις διαπραγματεύσεις «στο πλαίσιο του Συμφωνητικού Μετόχων της εταιρείας παραχώρησης», όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν, και επιφυλάχθηκαν να ενημερώσουν για τις όποιες εξελίξεις με νεότερες ανακοινώσεις.
Η συμφωνία, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», δεν έχει κλείσει, αλλά πολύ δύσκολα θα χαλάσει, αφού και η Ελλάκτωρ αλλά και η J&Ρ Αβαξ θέλουν να ενισχύσουν τα ποσοστά τους στο προσοδοφόρο έργο της Αττικής Οδού, ενώ δεδομένη είναι η πρόθεση της ΑΤΤΙ-ΚΑΤ να πωλήσει το ποσοστό της ώστε να ενισχύσει τη ρευστότητά της.
Σε περίπτωση που η συμφωνία κλείσει, η Ελλάκτωρ θα αποκτήσει το 6,6% και η J&Ρ το 3,3%, δηλαδή θα μοιραστούν το ποσοστό της ΑΤΤΙΚΑΤ αναλογικά, βάσει της συμμετοχής που οι δύο όμιλοι κατέχουν ήδη στο έργο παραχώρησης. Σε μια τέτοια περίπτωση ο όμιλος της Ελλάκτωρ θα «ανεβάσει» τη συμμετοχή του στο 66% και η J&Ρ στο 34%.
Η Αττική Οδός είναι ένα από τα πρώτα μεγάλα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα, αφού η κρατική συμμετοχή περιορίστηκε στο 35%. Οι ιδιώτες επένδυσαν δικά τους κεφάλαια και πήραν δάνεια από τις τράπεζες- με δικό τους κίνδυνο και ευθύνη- και το Δημόσιο ως αμοιβή τούς παραχώρησε το δικαίωμα εκμετάλλευσης του έργου (κυρίως έσοδα διοδίων) για 20 χρόνια. Το έργο της διαχείρισης της Αττικής Οδού έχει αποδειχθεί- χάρη στη μεγάλη κίνηση οχημάτων - ιδιαίτερα προσοδοφόρο για τις εταιρείες-μετόχους, οι οποίες θα αρχίσουν να απολαμβάνουν μερίσματα από το 2012, καθώς τα έσοδα ως τώρα πηγαίνουν για την αποπληρωμή των δανείων.

ΠΡΕΖΑ TV
9-4-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: