Σάββατο, Απριλίου 03, 2010

ΝΕΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΗΜΑΤΙΣΜΟ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΗΝ FERROSTAAL ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ...

ΘΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΑΡΑΓΕ ΠΟΤΕ ΠΟΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΤΑ ΤΣΕΠΩΣΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ...ΟΛΟΙ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΝ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΧΟΥΝ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ...

Από τις 15 Φεβρουαρίου του 1999 άλλαξε ο τρόπος των παράνομων «διακριτικών», στη γλώσσα των υπαλλήλων της εταιρείας Ferrostaal, πληρωμών στο εξωτερικό Αυτό προκύπτει από τα πρώτα στοιχεία που συγκεντρώνονται στην εισαγγελία του Μονάχου, από καταθέσεις μαρτύρων και έγγραφα που έχουν κατασχεθεί κατά τη διάρκεια της έρευνας στο Εσεν.Εως τότε, η εταιρεία έστελνε χρήματα στην Ελβετία, με εντολή σε έναν δικηγόρο και τον αριθμό του συμβολαίου, που αφορούσε η πληρωμή.

Από τον Φεβρουάριο του 1999 επελέγη η μέθοδος της πληρωμής σε εταιρείες συμβούλων. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας συμβούλων προωθούσε τα χρήματα από τις παράνομες πληρωμές σε «όσους έπαιρναν τις πολιτικές αποφάσεις», σύμφωνα με καταθέσεις στελεχών της εταιρείας, στην εισαγγελία του Μονάχου. Για την Ελλάδα, εταιρεία συμβούλων ήταν μία εταιρεία στον Πειραιά και επίσημος εκπρόσωπος της Ferrostaal, ένας 62χρονος εφοπλιστής που αποχώρησε από την εταιρεία αυτή πριν από ένα χρόνο. Η «Καθημερινή» προσπάθησε να επικοινωνήσει μαζί του σε ένα «κυπριακό νούμερο», αλλά αυτό στάθηκε αδύνατο.

Οπως και στην περίπτωση της Siemens, τα στελέχη της Ferrostaal που έκαναν τις παράνομες πληρωμές, αρνούνταν να υπογράψουν «τις δηλώσεις συμμόρφωσης με τον νόμο», όπως ήταν υποχρεωμένα να κάνουν με βάση τον γερμανικό νόμο, μετά το 1999. Για τη συγκάλυψη των πληρωμών, η γερμανική εταιρεία χρησιμοποιούσε και έναν πρώην φοροτεχνικό. Ο φοροτεχνικός αυτός χρησιμοποιήθηκε για να καλυφθούν οι παράνομες πληρωμές στην Πορτογαλία. Η παρέμβασή του ήταν κομβική, καθώς ένα μέλος της προεδρείου της μητρικής εταιρείας, με συμμετοχή στα «λαδώματα» στην Ελλάδα και ένα ακόμα, τρίτο, πρόσωπο με εμπλοκή και παλαιότερα, στη μεταβίβαση του Σκαραμαγκά, «τα είχαν κάνει θάλασσα». Στην περίπτωση της Πορτογαλίας οι «μίζες» ξεπερνούσαν τα περιθώρια κέρδους της εταιρείας. Ο πρώην φοροτεχνικός ανέλαβε να δημιουργήσει μία εταιρεία στο Λονδίνο, την MFI, το 2006, ώστε να γίνει «out sourcing» των χρήσιμων πληρωμών και να μην επαναληφθεί το (κακό) παράδειγμα της Πορτογαλίας .Μέλη του Δ.Σ. αυτής της εταιρείας ήταν ο συλληφθείς κ. Λέσκερ, μέλος του κεντρικού διοικητικού συμβουλίου της Ferrostaal και ο διευθύνων σύμβουλος της HDW κ. Φράιταγκ. Οσοι ασχολούνταν με τα «μαύρα ταμεία» είχαν συμβουλεύσει τη Ferrostaal να μην χρησιμοποιήσει μία χώρα της Ε.Ε. για τις παράνομες πληρωμές, αλλά το Ντουμπάι (σ.σ. όπως έκανε ο Ράινχαρντ Σίκατσεκ στην υπόθεση Siemens).

Η εισαγγελία του Εσεν είχε επιχειρήσει δύο φορές να πραγματοποιήσει έφοδο στα γραφείο της Ferrostaal το 2006 και το 2007, αλλά η εταιρεία αρνήθηκε να δώσει ντοκουμέντα επικαλούμενη «ρήτρες εχεμύθειας». Μέχρι τότε όλα τα έγγραφα για τις δωροδοκίες ήταν μοιρασμένα στους ανάλογους «χειριστές». Μετά τις εφόδους «κρύφτηκαν» σε άλλες επιχειρήσεις, όπως η FIA στο Γκαϊζένχαιμ και η MFI στο Λονδίνο. Για τις «δουλειές» στην Ελλάδα εκτός από τον 62χρονο Ελληνα εφοπλιστή, ενεπλάκησαν, σύμφωνα με τις μαρτυρίες, ένα στέλεχος της μητρικής εταιρείας που δούλευε προηγουμένως για την «Κλέκλε» στο αεροδρόμιο, και δύο ακόμα στελέχη της Ferrostaal, που εργάζονται σήμερα στη ΜΑΝ. Ο οικονομικός διευθυντής της μητρικής Ferrostaal αλλά και ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας ήταν πλήρως ενημερωμένοι. Σύμφωνα με τις πρώτες καταθέσεις τα 4/5 της προμήθειας πληρώνονταν σε όσους αποφάσιζαν, ενώ ο μεσολαβήσας σύμβουλος κρατούσε το 1/5 και σε ορισμένες περιπτώσεις το 1/3 για τον εαυτό του.

ΠΡΕΖΑ TV
3-4-2010


kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: