Σώθηκαν τα ψέματα, οι «μύθοι» και οι δήθεν διαφημιστικές γκλαμουριές για τον τουρισμό της χώρας. Η λύση στο επιδεινούμενο πρόβλημα αυτό το δύσκολο καλοκαίρι -με την κίνηση ξένων τουριστών να πέφτει ήδη κατά 10% στο ξεκίνημα της σεζόν- γράφει στην ούγια «Ελλάδα» και περιλαμβάνει πακέτα προσφορών 30% ώς και 50% ακόμη και για την υψηλή περίοδο σε καλά (4άστερα ή και 5άστερα) ξενοδοχειακά συγκροτήματα.
Οι προσφορές αυτές που γίνονται κυρίως μέσω Διαδικτύου και υποβοηθούνται από τις επίσημες αρχές του τουρισμού και των επαγγελματικών ξενοδοχειακών ενώσεων απευθύνονται κυρίως σε Ελληνες πελάτες που διαθέτουν ακόμη την οικονομική δυνατότητα διακοπών -ας μη λησμονούμε ότι 7 στους 10 συμπολίτες δεν θα μπορέσουν να κάνουν φέτος ούτε μία εβδομάδα πληρωμένων διακοπών- και συνδυάζονται ακόμη με πλήθος εκπτώσεων και προσφορών που έχουν αρχίσει να κάνουν οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες (AEGEAN) στα τουριστικά δρομολόγια, καθώς επίσης ναυτιλιακές εταιρείες που πραγματοποιούν ημερήσια ή νυχτερινά δρομολόγια σε Κρήτη, Ρόδο και ταξιδιωτικά γραφεία που έχουν προχωρήσει και αυτά σε εντυπωσιακές μειώσεις (άνω του 30%) για προορισμούς εντός επικράτειας.
Στην ουσία, οι ξενοδόχοι και επιχειρηματίες της εγχώριας αγοράς αναγκάζονται υπό το βάρος της κρίσης -που ως φαίνεται αποκτά μονιμότερα χαρακτηριστικά για τον τομέα του τουρισμού- να παραχωρήσουν και στους Ελληνες τα «προνόμια» που απολάμβαναν ώς τώρα οι ξένοι τουρίστες για τους οποίους οι τουρ οπερέιτορ έκλειναν δωμάτια από τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο για το επόμενο καλοκαίρι, συχνά σε εξευτελιστικές τιμές της τάξης των 10-15 ευρώ για μεγάλα συγκροτήματα της Ρόδου, της Χαλκιδικής και της Κρήτης.
Οι πρώτοι που ιχνηλάτησαν τη δυσκολία της φετινής τουριστικής χρονιάς και προχώρησαν σε γενναίες προσφορές 25-30% κάτω σε σχέση με τις περσινές τιμές ήταν οι ξενοδόχοι της Χαλκιδικής, που υπέστησαν άλλωστε κατά την περσινή περίοδο και τις μεγαλύτερες απώλειες πελατών από το εξωτερικό. Βρετανοί και Γερμανοί δεν μπόρεσαν να πάνε εξαιτίας της κρίσης, ενώ το ισχυρό ευρώ απέτρεψε Ρώσους και Βούλγαρους που προτίμησαν δολαριακούς προορισμούς, όπως Τουρκία, Μαρόκο και Τυνησία.
Ενα άλλο φαινόμενο που εξέθρεψε σε μαζική κλίμακα η οικονομική κρίση είναι η ολοένα και μεγαλύτερη απεξάρτηση των ξενοδοχειακών και τουριστικών επιχειρήσεων από τις επιταγές των μεγάλων ταξιδιωτικών οργανισμών (τουρ οπερέιτορ) και η καταφυγή τους στις απεριόριστες δυνατότητες που προσφέρει πλέον το Διαδίκτυο.
Ολες οι προσφορές και διευκολύνσεις αποτυπώνονται αστραπιαία στις ιστοσελίδες που διατηρούν όλες οι ξενοδοχειακές μονάδες και οι σοβαρές επιχειρήσεις στο Διαδίκτυο με πολύ καλά μέχρι στιγμής αποτελέσματα, όπως αναφέρουν οι ίδιοι οι επιχειρηματίες.
Η απευθείας προσέγγιση ξενοδόχου-πελάτη χωρίς τη μεσολάβηση πράκτορα ή ταξιδιωτικού οργανισμού δείχνει να αποδίδει καρπούς μέσα σε συνθήκες βαθιάς οικονομικής κρίσης, καθώς 6 στους 10 τουρίστες, σύμφωνα με σχετική μελέτη, κλείνουν πλέον τις διακοπές τους μέσω του Ιντερνετ. Η δραστηριότητα μέσω Διαδικτύου εκτιμάται ότι μπορεί να αυξήσει τις πληρότητες των ξενοδοχειακών μονάδων σε υπερδιπλάσια ποσοστά (κάποιες φορές ώς και 50%) έναντι άλλων που δεν εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες του Ιντερνετ.
Εχοντας «καεί» το υπουργείο Τουρισμού και Πολιτισμού από τις εξαιρετικά δαπανηρές και οφθαλμοφανώς αναποτελεσματικές δραστηριότητες των διοικήσεων του ΕΟΤ στα τελευταία χρόνια (και παραπάνω τουρίστες δεν ήρθαν και τα «φέσια» του οργανισμού σε ξένα και ντόπια ΜΜΕ ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ!) προχωρεί σε νέες μορφές διαφημιστικής... πάλης και προβολής της χώρας μέσα από νέο πρίσμα.
Στο πλαίσιο αυτό και με στόχο να αντιστραφεί η αρνητική εικόνα της χώρας στο εξωτερικό ο υπουργός Παύλος Γερουλάνος ανακοίνωσε την αναβάθμιση του ιστότοπου visitgreece.gr του ΕΟΤ με μια ενισχυτική συμμετοχική δραστηριότητα για τον ελληνικό τουρισμό (you in Greece) όπου επισκέπτες της Ελλάδας θα μπορούν να καταγράφουν, να αναπαράγουν και να συζητούν με άλλους τις εμπειρίες που απέκτησαν από τον πολιτισμό και τον σημερινό τρόπο ζωής της χώρας. Ηδη από την 1η Απριλίου που ανέβηκε το νέο visitgreece.gr μέχρι και χθες είχαν επισκεφθεί την ιστοσελίδα 253.176 ενδιαφερόμενοι, προερχόμενοι κυρίως από τις ΗΠΑ (37.702), τη Μεγ. Βρετανία και τη Γερμανία.
ΠΡΕΖΑ TV
19-6-2010
Του ΓΙΩΡΓΗ ΜΕΡΜΗΓΚΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου