Σάββατο, Ιουνίου 19, 2010

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΙΣ ΣΚΑΦΩΝ...ΕΔΩ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΟΜΠΡΕΛΑ...ΣΚΑΦΟΣ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ;;;

Καλοκαίρι δεν σημαίνει μόνο ξέγνοιαστες βουτιές στη θάλασσα. Πριν ξεκινήσουν για τα καλά οι καλοκαιρινές διακοπές, ένα θαλάσσιο δυστύχημα προκαλεί προβληματισμό. Αργά το βράδυ της περασμένης Τετάρτης 41χρονος ψαροτουφεκάς (ο Μυκονιάτης Παντελής Πανταζόπουλος, πατέρας δύο παιδιών) ανασύρθηκε νεκρός στη θαλάσσια περιοχή της βόρειας Δήλου. «Είναι σαφές ότι τραυματίστηκε από προπέλα ταχύπλοου», εξηγεί στην «Κ» η κ. Κατερίνα Τοπούζογλου, αυτόπτης μάρτυρας στην αναζήτηση του αγνοούμενου, που και η ίδια κάνει χρόνια υπόγειο ψάρεμα και καταδύσεις. «Στο εν λόγω σημείο, στη λεγόμενη “μικρή Δήλο” διέρχονται συνεχώς σκάφη. Ο αποθανών δεν χρησιμοποίησε σημαδούρα, όπως όφειλε, ωστόσο, καθώς δεν ήταν πεπειραμένος ψαροτουφεκάς, βρισκόταν πολύ κοντά στην παραλία, εκεί που θεωρείται απολύτως ασφαλής ζώνη».
Σύμφωνα με τη νομοθεσία τα σκάφη πρέπει να κρατούν απόσταση 200 μ. από την ακτογραμμή και να χαμηλώνουν την ταχύτητα πλεύσης (όχι πάνω από 3 κόμβους), όσο πλησιάζουν στην παραλία. Η απόσταση ασφαλείας από τη σημαδούρα του δύτη ορίζεται στα 150 μ. Το εν λόγω ατύχημα έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο θυμάτων: υπολογίζονται 5,2 νεκροί και 8,2 τραυματίες τον χρόνο από ταχύπλοα και λοιπά θαλάσσια μέσα. Πίσω από τους αριθμούς κρύβεται μια λανθασμένη νοοτροπία.

«Η διαδικασία με την οποία δίνονται τα διπλώματα και νοικιάζονται τα σκάφη είναι στρεβλή», δηλώνουν στην «Κ» οι Αποστόλης Κολτσίδας, Δημοσθένης Αρκουδέας και Σπύρος Βεσσαλάς, που εδώ και δέκα μέρες έχουν ξεκινήσει ενημερωτική καμπάνια για τον κώδικα «θαλάσσιας κυκλοφορίας». «Τα μικρά σκάφη ελεύθερου χρόνου απαιτούν ένα δίπλωμα που δίδεται έπειτα από υποτυπώδεις εξετάσεις - συχνά έναντι μικρής αμοιβής», εξηγεί ο κ. Αρκουδέας. «Στο θεωρητικό κομμάτι διαβάζεις ένα βιβλιαράκι του Λιμενικού, στο οποίο μέχρι τώρα δεν αναφέρεται το θέμα της απόστασης», σημειώνει ο κ. Βεσσαλάς, που είναι και ο ίδιος χειριστής ταχύπλοου. «Ο κόσμος νοικιάζει ένα τέτοιο σκάφος χωρίς ιδιαίτερη εμπειρία και γνώση», υπογραμμίζει ο κ. Κολτσίδας.
Κινητήριος δύναμη για την καμπάνια, που θα συνεχιστεί όλο το καλοκαίρι, είναι το πένθος των τριών ανδρών για τον κοινό τους φίλο, Στέλιο Ξυδάκη. Ο 29χρονος Στέλιος, ψαροτουφεκάς, καθηγητής καταδύσεων με 18 χρόνια εμπειρία, αρθρογράφος σε ανάλογα περιοδικά και μέλος επιστημονικών αποστολών για την προστασία θαλασσίων ειδών, χάθηκε απρόσμενα στις 6 Αυγούστου 2009 στο λιμανάκι της Βολισσού στη Χίο. Παρά τις δύο σημαδούρες, ο οδηγός του ταχύπλοου συνέχισε ακάθεκτος την κούρσα του.
Μετά ακούστηκαν οι φωνές του νέου που καλούσε σε βοήθεια, καθώς αιμορραγούσε ακατάσχετα. «Επρεπε να μεταφερθεί άμεσα στο νοσοκομείο ή να του δοθούν οι πρώτες βοήθειες από κάποιον γνώστη», επισημαίνει ο κ. Αρκουδέας. «Η τραγική ειρωνεία είναι ότι μόνο ο ίδιος γνώριζε πώς να περιορίσει την αιμορραγία σε τέτοια τραύματα....». Εχουν περάσει 11 περίπου μήνες από τότε και ακόμα δεν έχει ορισθεί δικάσιμος για την υπόθεση.

ΠΡΕΖΑ TV
19-6-2010


Της Ιωαννας Φωτιαδη

Δεν υπάρχουν σχόλια: