Κυριακή, Ιουνίου 20, 2010

ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΝΑ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ ΜΕ ΠΤΩΧΕΥΣΗ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ...ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ...

Στον αέρα κινδυνεύουν να μείνουν οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που απειλούνται με πτώχευση. Η κυβέρνηση πλέον δεν δείχνει διατεθειμένη να σηκώσει μόνη της το βάρος της συμφωνίας-πλαίσιο για ναυπηγεία και υποβρύχια και -υπό το κλίμα των σκανδάλων- επιζητεί «ευρεία πολιτική συναίνεση».
Ουσιαστικά θέλει από τη Ν.Δ. να βάλει πλάτη στη συμφωνία, διαφορετικά αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να κάνει πίσω. Κάτι, που θα έχει ως συνέπεια το κλείσιμο το ναυπηγείων, με τους Γερμανούς να έχουν το πάνω χέρι διεκδικώντας το υπόλοιπο των 600 εκατ. ευρώ στη διαιτησία, ενώ το Δημόσιο παρότι ήδη κατέβαλε περί τα 2 δισ. ευρώ, δεν θα παραλάβει τις παραγγελίες.
Το στίγμα των κυβερνητικών προθέσεων έδωσε ο Ευ. Βενιζέλος κατά την κεκλεισμένων θυρών συνεδρίαση της υποεπιτροπής Αμυνας της Βουλής. Μίλησε για την ανάγκη «ευρείας πολιτικής συναίνεσης» ώστε να προχωρήσει η συμφωνία πακέτο για τη μεταβίβαση των ναυπηγείων στην Abu Dabi Mar και η συνέχεια της κατασκευής των τεσσάρων υποβρυχίων 214 και άλλων δύο επιπλέον (αντί του εκσυγχρονισμού παλαιότερων τύπων).

Η ανταλλαγή απόψεων στην υποεπιτροπή δεν θύμιζε το πολεμικό κλίμα που επικράτησε κατά την προηγούμενη συνεδρίαση με το ίδιο ακριβώς θέμα. Τι μεσολάβησε; Η επίσκεψη του Αντ. Σαμαρά στο Πεντάγωνο, μετά το πέρας της οποίας ο Ευ. Βενιζέλος είχε ζητήσει με δηλώσεις του συναίνεση στα θέματα της Αμυνας. Ο αρχηγός της Ν.Δ. φάνηκε ότι συμφωνεί. Και ο υπουργός Αμυνας επιχειρεί τώρα το πρώτο «κρας τεστ» προθέσεων με τη συμφωνία για τα υποβρύχια.
Από την πλευρά της Ν.Δ., στο παρασκήνιο, γαλάζια στελέχη αφήνουν αιχμές για τους χειρισμούς Μεϊμαράκη την περίοδο που ήταν υπουργός Αμυνας και παραδέχονται ότι επί των ημερών τους το δύσκολο αυτό θέμα ουσιαστικά μπήκε στο ράφι. Ωστόσο, δεν φαίνεται να εγκρίνουν τη συμφωνία Βενιζέλου και προβάλλουν ενστάσεις κυρίως για την αγορά των δύο επιπλέον υποβρυχίων.
Οσο κι αν ο υπουργός, όπως και η επιτροπή που έχει συγκροτηθεί για την παραλαβή των υποβρυχίων, επιζητούν πολιτικό δίχτυ ασφαλείας, αυτό μάλλον δεν είναι αρκετό. Υπάρχουν φόβοι για περίεργες συμμετοχές στις προηγούμενες συμβάσεις: αμφίβολο είναι εάν παραμένει η Ferrostaal, που σήμερα ελέγχεται στη Γερμανία για σκάνδαλα χρηματισμού. Κατά μία πληροφορία, πράγματι συμμετείχε μέχρι πρότινος όταν και έγινε η συμφωνία- πλαίσιο. Από τη γερμανική πλευρά ισχυρίζονται, όμως, ότι πρόσφατα αποχώρησε.
Δυσεπίλυτο προβάλλει, επίσης, το θέμα του ευρωπαϊκού προστίμου -500 εκατ. ευρώ μαζί με τις προσαυξήσεις- για παράνομες κρατικές ενισχύσεις των ναυπηγείων. Η πλευρά της Abu Dabi Mar δεν φέρεται διατεθειμένη να το επωμισθεί, οι Γερμανοί σφυρίζουν αδιάφορα, ενώ όλο και πιο περίπλοκος μοιάζει ο προαναγγελθείς διαχωρισμός στρατιωτικού και πολιτικού τομέα των ναυπηγείων.
Το τελευταίο είναι που οι Γερμανοί προέβαλαν ως λύση εδώ και μία τριετία και αποσκοπεί στην αποφυγή καταβολής του προστίμου με την πώληση του εμπορικού τομέα. Μπροστά σε αυτό το σκηνικό, ο υπουργός Εθνικής Αμυνας θα ταξιδέψει τις επόμενες ημέρες αρχικά στο Αμπου Ντάμπι και στη συνέχεια θα συναντηθεί με τον ευρωπαίο επίτροπο Χ. Αλμούνια. «Ολα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά», υποστηρίζουν στο Πεντάγωνο, ενώ ο χρόνος κυλάει αντίστροφα μέχρι τις 10 Ιουλίου, ημερομηνία κατά την οποία πρέπει να οριστικοποιηθεί η αρχική συμφωνία-πλαίσιο.

ΠΡΕΖΑ TV
20-6-2010


ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: