Σάββατο, Αυγούστου 14, 2010

ΤΟ ΤΡΙΠΤΥΧΟ ΤΗΣ «ΣΥΝΤΑΓΗΣ» ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΟΣΕ...ΤΟ ΤΡΙΠΤΥΧΟ ΕΝΟΣ ΑΚΟΜΗ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑΤΟΣ...ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΤΣΑΤΣΙΕΣ...

Διαγραφή όλων των χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ και τον ΕΔΙΣΥ, αλλά και των χρεών του ΟΣΕ προς το Δημόσιο, προβλέπει το σχέδιο νόμου «Αναδιάρθρωση, Εξυγίανση και Ανάπτυξη του Ομίλου ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ». Παράλληλα, το κράτος αναλαμβάνει όλα τα χρέη του ΟΣΕ απέναντι σε τρίτους, τα οποία εκτιμώνται σε μερικά δισεκατομμύρια ευρώ. Την ίδια στιγμή το σχέδιο εξυγίανσης του πιο ελλειμματικού οργανισμού του Δημοσίου προβλέπει μείωση προσωπικού, αύξηση τιμής εισιτηρίων, περικοπή ζημιογόνων δρομολογίων, είσοδο ιδιωτών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και επεκτάσεις του προαστιακού. Στόχος είναι το νοικοκύρεμα των οικονομικών καθώς οι συσσωρευμένες ζημίες ξεπερνούν τα 10 δισ. ευρώ. Μετά το εγχείρημα της απελευθέρωσης των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών καλείται να διαχειριστεί το θέμα των ελληνικών σιδηροδρόμων, με τον μηχανισμό στήριξης να διαμηνύει ότι σε περίπτωση που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν δείξει σημάδια κερδοφορίας έως τον Μάρτιο του 2011, το λουκέτο αποτελεί μονόδρομο. Ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας έχει τονίσει από την πλευρά του ότι δεν πρόκειται να δεχτεί καμία απόλυση εργαζομένου στον ΟΣΕ.

Αναλυτικά, το σχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ κάνει λόγο για απαλλαγή του οργανισμού από τα χρέη του, μεγάλο μέρος των οποίων θα επωμιστεί το Δημόσιο. Σε αντάλλαγμα της διαγραφής, πρόκειται να μεταβιβαστεί όλη η ακίνητη περιουσία του στο Δημόσιο, με εξαίρεση τη σιδηροδρομική υποδομή. Η είσοδος ιδιωτών σε ποσοστό 49% και η εκχώρηση του μάνατζμεντ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκρίθηκαν ως οι μοναδικές λύσεις για την επιβίωση της εταιρείας που από την πρώτη ημέρα λειτουργίας γεννούσε ζημίες.

Οσον αφορά το τεράστιο κεφάλαιο του ανθρώπινου δυναμικού του ΟΣΕ, ο υπουργός Υποδομών έχει επανειλημμένως τονίσει ότι θα εκπονηθεί πλήρες σχέδιο μετακινήσεων προσωπικού σε τμήματα όπου παρατηρούνται ελλείψεις. Η διαχείριση του προσωπικού ανατίθεται στη μητρική εταιρεία (ΟΣΕ) η οποία θα αναλάβει την πρακτική ενίσχυση τομέων που εμφανίζουν ανάγκες.

Την ίδια στιγμή ο σχεδιασμός προβλέπει τη μείωση του προσωπικού κατά το ήμισυ, με όχημα και σε αυτή την περίπτωση τις μετατάξεις σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου. Βέβαια, ακόμη και το ενδεχόμενο μετατάξεων υπαλλήλων σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου εγείρει έντονες αντιδράσεις στους κόλπους των εργαζομένων. Αναλυτικά, στόχος είναι η μείωση του αριθμού των εργαζομένων σε όλες συνολικά τις εταιρείες του ΟΣΕ κατά 3.250 άτομα από περίπου 6.100 που είναι σήμερα. Το αισιόδοξο σενάριο που μελετά το υπουργείο Υποδομών κάνει λόγο για αποχώρηση περίπου 1.500 ατόμων έως τις αρχές του 2011 μέσω κανονικής συνταξιοδότησης, ενώ περίπου 300-500 άτομα θα ακολουθούν τον ίδιο δρόμο κάθε χρόνο, χωρίς φυσικά να αντικαθίστανται. Υπολογίζεται επίσης ότι στη συνέχεια θα πρέπει να μεταταγούν περίπου 1.000 άτομα τα οποία θα κληθούν να αποχαιρετίσουν τους κόλπους του ΟΣΕ και να τοποθετηθούν σε υπηρεσίες του Δημοσίου που παρουσιάζουν ελλείψεις προσωπικού. Επίσης, οι σημαντικές περικοπές στις δευτερεύουσες απολαβές των εργαζομένων θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένες.

Στο σχετικό νομοσχέδιο προβλέπεται επίσης η κατάργηση από 1/1/2011 ατελειών και μειωμένων εισιτηρίων αλλά και κάθε είδους τιμολογιακών υποχρεώσεων που επέβαλε το Δημόσιο έως σήμερα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ζημιογόνα δρομολόγια θεωρούνται παρελθόν για τον ΟΣΕ, παρά το γεγονός ότι αποτελούν την πλειονότητα του δικτύου, με εξαίρεση τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη που εμφανίζει ικανοποιητικές πληρότητες. Προβλέπεται επίσης η προκήρυξη διαγωνισμών για την ανάληψη δρομολογίων υπό καθεστώς επιδότησης.

Αλεξανδρα Kασσιμη

ΠΡΕΖΑ TV
14-8-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: