Σάββατο, Αυγούστου 28, 2010

ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΎΜΑ ΠΡΟΣΦΟΡΏΝ ΜΕΤΆ ΤΙΣ ΕΚΠΤΏΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΦΡΑΓΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΓΟΡΕΣ...

Ιδιαίτερα θερμός προμηνύεται ο φετινός Σεπτέμβριος για το λιανεμπόριο. Μικροί και μεγάλοι έμποροι σχεδιάζουν να προχωρήσουν σε μπαράζ δεκαήμερων προσφορών διατηρώντας σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και τα υψηλά ποσοστά των καλοκαιρινών εκπτώσεων, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την πτώση των πωλήσεων που επιδεινώνεται από μήνα σε μήνα. Ακόμη και στις εκπτώσεις, που τελειώνουν τις επόμενες ημέρες με ποσοστά που φτάνουν το 80%, οι λιανέμποροι βλέπουν τον τζίρο τους να μειώνεται έως και 40%, με αποτέλεσμα να δηλώνουν πλέον ότι το εμπόριο βρίσκεται σε «ελεύθερη πτώση». Εκτιμούν μάλιστα ότι ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος θα είναι εξαιρετικά δύσκολοι μήνες και προβλέπουν νέα βουτιά στις πωλήσεις, καθώς τα μέτρα λιτότητας αλλά και η αύξηση του ΦΠΑ επιβαρύνουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

«Εδώ και τρία χρόνια ο τζίρος στο εμπόριο μειώνεται συνεχώς. Η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη και αν συνεχιστεί η αγοραστική αδράνεια, οι πωλήσεις θα εξακολουθήσουν να πέφτουν» υποστηρίζει ο Θεόδωρος Βάρδας, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) που εκπροσωπεί τους μεγάλους λιανεμπόρους. Με δεδομένο το υποτονικό αγοραστικό ενδιαφέρον, οι προσφορές θεωρούνται μονόδρομος. «Πρόκειται για κινήσεις απελπισίας, οι οποίες λειτουργούν ως μαξιλάρι στην κρίση και επιχειρούν να συγκρατήσουν την πτώση» εκτιμά ο κ. Βάρδας.

Ο νέος γύρος προσφορών αναμένεται να αρχίσει αμέσως μετά τις θερινές εκπτώσεις, όπως προβλέπεται άλλωστε από τον σχετικό νόμο. Στον χορό θα μπουν μεγάλα πολυκαταστήματα, όπως είναι τα Νotosgalleries που αποκτούν νέο πολυκατάστημα μαζί με το Ρublic στη Θεσσαλονίκη από την 1η Σεπτεμβρίου (στο οποίο όμως δεν θα «τρέξουν» προσφορές), τα Αttica και μεγάλες αλυσίδες από όλους τους κλάδους: από την ένδυση και την υπόδηση μέχρι τα είδη σπιτιού, τα καλλυντικά, τα έπιπλα και τα ηλεκτρικά είδη. Πρωταγωνιστές θα είναι τόσο οι μεγάλες όσο και οι μικρές επιχειρήσεις.
Οι προσφορές αναμένεται να αρχίζουν από 30%, ενώ ορισμένοι λιανέμποροι θα διατηρήσουν τα υψηλά ποσοστά των θερινών εκπτώσεων αλλά και τα μπαζάρ (έως 80%) που έχουν αρχίσει να «τρέχουν» τις τελευταίες ημέρες. Στη μάχη των προσφορών οι επιχειρηματίες έχουν επιστρατεύσει ακόμα πολύμηνες άτοκες δόσεις με πιστωτικές κάρτες, ενώ το όφελος μεγαλώνει ανάλογα με το ύψος των αγορών των πελατών τους.

Και το Μουντομπάσκετ όμως αναμένεται να ενισχύει τον χορό των προσφορών με τις αλυσίδες ηλεκτρικών να προχωρούν, η μία μετά την άλλη, σε προσφορές στις τηλεοράσεις, ενώ η επιστροφή των μαθητών και των φοιτητών στα θρανία αποτελεί ακόμη μία ευκαιρία για προσφορές σε υπολογιστές και συναφή προϊόντα. Εκτός από την τόνωση του τζίρου, οι έμποροι προσπαθούν μέσω των προσφορών να ενισχύσουν τη ρευστότητά τους. Αλλωστε, όπως δείχνουν και τα αποτελέσματα εισηγμένων εταιρειών του κλάδου, ακόμη και αυτές που παρουσιάζουν σταθερό τζίρο βλέπουν τα κέρδη τους να μειώνονται ενώ οι διοιηκήσεις τους εμφανίζονται επιφυλακτικές. Ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης Fourlis, Βασίλης Φουρλής, που ελέγχει τα ΙΚΕΑ, δήλωσε με αφορμή τα αποτελέσματα εξαμήνου της εταιρείας ότι το προσεχές διάστημα είναι εξαιρετικά κρίσιμο. «Το ζητούμενο αυτή την εποχή είναι η διατήρηση της ρευστότητας» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Αλέξης Τσαντίλης, διευθύνων σύμβουλος των αλυσίδων Τσαντίλης και Τous.

Πάντως, σύμφωνα με ορισμένους, οι προωθητικές ενέργειες και οι προσφορές δεν επαρκούν πλέον για να τονώσουν τη ζήτηση. «Οι προσφορές έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο τους» τονίζει ο κ. Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), ο οποίος θα θέσει το ζήτημα των προσφορών και γενικότερα την ανάγκη ενίσχυσης του εμπορίου στις επικείμενες συναντήσεις του Πρωθυπουργού με εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων ενόψει της ΔΕΘ. «Θα πρέπει να δώσουμε το περιθώριο στον καταναλωτή να αγοράζει σε χαμηλότερες τιμές όποτε θέλει. Θα μπορούσαν πολυκαταστήματα αλλά και μικρά μαγαζιά να διαθέτουν ειδικούς χώρους με στοκ εμπόρευμα, το οποίο θα διατίθεται σε χαμηλότερες τιμές όλο τον χρόνο» προτείνει ο κ. Κορκίδης, ο οποίος θεωρεί αναγκαίο τον περιορισμό των προσφορών.

Αλλωστε, ορισμένοι επιχειρηματίες εμφανίζονται επιφυλακτικοί για το αποτέλεσμα των προωθητικών ενεργειών και θεωρούν ότι πίσω από τα αλλεπάλληλα κύματα προσφορών κρύβονται στην πραγματικότητα υψηλές τιμές. «Οι προσφορές αποδίδουν όταν υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον» λέει ο κ. Γιώργος Βασιλόπουλος, επικεφαλής της Diesel. Κατά τη γνώμη του, οι χαμηλότερες τιμές σε σταθερή βάση αποτελούν μεγαλύτερο κίνητρο για την προσέλκυση καταναλωτών. Πρόκειται για πολιτική που ακολούθησε η μητρική εταιρεία των προϊόντων Diesel μειώνοντας τις τιμές από 10% έως 15% προκειμένου να ενισχύσει τη ζήτηση παγκοσμίως. Ανάλογη πολιτική ακολουθεί η ελληνική Νeoset, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο των επίπλων. Από τις 7 Ιουνίου η εταιρεία μείωσε τις τιμές σε όλα τα προϊόντα κατά 20%. «Βγαίνουμε από τη λογική του εντυπωσιασμού και των προσφορών» λέει η κ. Ελευθερία Ψαρού, διευθύντρια μάρκετινγκ της εταιρείας. «Θεωρούμε ότι η πολιτική χαμηλότερων τιμών όλο τον χρόνο είναι πιο ειλικρινής προσέγγιση στους καταναλωτές».

ΠΡΕΖΑ TV
28-8-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: