Oι θερινές εκπτώσεις οδηγούν στις... φθινοπωρινές προσφορές. Στο πλαίσιο της γενικευμένης ύφεσης όπου κινείται πλέον η αγορά- με εμφανή τα σημάδια της απόγνωσης σε ορισμένες περιπτώσεις- οι εμπορικές επιχειρήσεις αναζητούν τρόπους για να φέρουν «ζεστό χρήμα» στα ταμεία τους. Για πρώτη φορά εδώ και αρκετά χρόνια η χειμερινή περίοδος ξεκινά με προσφορές. Γεγονός που, όπως εξηγούν πηγές της αγοράς, οφείλεται κατ΄ αρχήν στην πτωτική πορεία που είχαν οι θερινές εκπτώσεις- εκτιμάται ότι οι πωλήσεις των μεγάλων εμπορικών αλυσίδων μειώθηκαν κατά 12% με 13% κατά μέσον όρο- στη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος του μέσου καταναλωτή και στις απαισιόδοξες προβλέψεις της οικονομίας στο τελευταίο τετράμηνο του χρόνου.
Οι μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις σχεδιάζουν νέο κύμα φθινοπωρινών προσφορών με πρωταγωνιστές τα καταστήματα- Αttica, Ρublic, Κωτσόβολος, Νeoset, Βάρδας, Μedia Μarkt, Νotosgalleries. Οι μεγάλες αυτές αλυσίδες συνδυάζουν τις προσφορές προϊόντων με χαμηλές τιμές, με τις προσφορές που γίνονται προς τους καταναλωτές από τις πιστωτικές κάρτες, δηλαδή τις άτοκες δόσεις και την επιστροφή χρημάτων (δωροεπιταγές) για μεγαλύτερες αγορές.
Οι μικρές εμπορικές επιχειρήσεις προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό προβάλλουν μιαν άλλη πολιτική, χαμηλών τιμών. Το χαρακτηριστικό παράδειγμα και τη «γραμμή» στους εμπόρους έδωσε ο Εμπορικός Σύλλογος του Πειραιά για «μία τιμή, φθηνή τιμή» στα προϊόντα. Ο σύλλογος κάλεσε τους εμπόρους της πόλης να προχωρήσουν σε μια ιδιότυπη «προσφορά» με χαμηλές, «κόκκινες» τιμές στις συσκευασίες των προϊόντων.
Πηγές της αγοράς μιλώντας προς «Το Βήμα» έλεγαν ότι οι προσφορές των μεγάλων εμπορικών επιχειρήσεων αναμένεται να αρχίσουν δειλά-δειλά να «ξετυλίγονται» από τις επόμενες ημέρες, αλλά στην πλήρη τους εξέλιξη θα βρεθούν μετά τις 20 Σεπτεμβρίου, δεδομένου ότι οι πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου είναι «αφιερωμένες» στην αγορά των σχολικών ειδών και σε ό,τι αφορά τους μικρούς καταναλωτές, ενώ παράλληλα η κάθε επιχείρηση για να «ξεδιπλώσει» πλήρως τον σχεδιασμό της θέλει να δει και τις διαθέσεις της υπόλοιπης αγοράς. Ωστόσο δεν είναι λίγοι εκείνοι που προεξοφλούν ότι ο Σεπτέμβριος, ο Οκτώβριος και ο Νοέμβριος θα είναι οι χειρότεροι ίσως μήνες του 2010- και όχι μόνο.
Εκτιμούν ακόμη ότι ο Δεκέμβριος ίσως παρουσιάσει μια μικρή κίνηση, δεδομένου ότι οι περικοπές των μισθών και των συντάξεων θα επηρεάσουν αποφασιστικά τον πάλαι ποτέ καλύτερο μήνα του έτους. Προσθέτουν μάλιστα ότι «εναποθέτουμε τις ελπίδες μας στο φορτωμένο... εορτολόγιο των τελευταίων μηνών του χρόνου». Η περίοδος των θερινών εκπτώσεων δεν απέδωσε. Οι μεγάλες αλυσίδες είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονταιτο εύρος της διακύμανσης κατά κλάδο κινήθηκε από αύξηση 5% ως μείωση πωλήσεων 25%. Και φυσικά ο μέσος όρος έκλεισε σε μείωση 12%- 13%. Το μόνο θετικό στοιχείο είναι ότι οι προσφορές προ των εκπτώσεων είχαν ορισμένα θετικά αποτελέσματα και κυρίως ότι έφυγε «στοκαρισμένο» εμπόρευμα- «το χειρότερο για μια εμπορική επιχείρηση είναι το μεγάλο στοκ» έλεγε αρμόδια πηγή. Και φυσικά οι παραγγελίες που έχουν γίνει για τη χειμερινή περίοδο, κυρίως σε ένδυση και υπόδηση, είναι περιορισμένες. Ολοι φοβούνται το χειρότερο. Κι ως εκ τούτου το επίπεδο των προσφορών- για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να τις... πλησιάσουν- θα είναι εξαιρετικά συμφέρουσες για τους καταναλωτές.
ΠΡΕΖΑ TV
1-9-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου