Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 30, 2010

ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΕΤΙΝΟ ΤΡΥΓΟ… ΣΑΠΙΖΟΥΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΤΟΝΟΙ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ

Στον... αέρα βρίσκεται ο φετινός τρύγος, καθώς λόγω της απεργίας στα φορτηγά δεν υπάρχει τρόπος διακίνησης των σταφυλιών, με κίνδυνο να σαπίσουν στα κλήματα. Ηδη σαπίζουν χιλιάδες τόνοι οπωροκηπευτικών, βάμβακος κ.λπ., κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ στο «κόκκινο» είναι ο εφοδιασμός με τρόφιμα, καύσιμα κ.λπ. ιδιαίτερα στα Δωδεκάνησα.Χθες εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων της χώρας έστειλαν επιστολές προς τον πρωθυπουργό ζητώντας την παρέμβασή του, χαρακτηρίζοντάς τη μάλιστα αναγκαία καθώς το σύνολο της αγοράς βρίσκεται πλέον σε αδιέξοδο. «Απευθυνόμαστε σε εσάς, για την επίλυση του τεράστιου προβλήματος που έχει προκληθεί στην αγορά, από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των μεταφορέων, εκτιμώντας ότι τα καθ’ ύλην αρμόδια υπουργεία για την εφαρμογή των νόμων του κράτους επιδεικνύουν καταστροφική ολιγωρία», αναφέρει στην επιστολή του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Αθήνας Κωνσταντίνος Μίχαλος.

Τον κίνδυνο ανατιμήσεων στην αγορά, την απώλεια θέσεων εργασίας εξαιτίας της κατάρρευσης επιχειρήσεων αλλά και την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά λόγω των κινητοποιήσεων, επισημαίνει σε αντίστοιχη επιστολή και η πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων Χριστίνα Σακελλαρίδη, ενώ ο Σύνδεσμος Βιομηχάνων Βορείου Ελλάδος, απευθυνόμενος στο πρωθυπουργό, αναφέρει ότι η κυβέρνηση «θα πρέπει να δείξει στους πολίτες ότι υπάρχει συντεταγμένη πολιτεία, ικανή να λύσει το πρόβλημα, διαφορετικά θα φέρει ακέραια ευθύνη για την εκτόξευση της ανεργίας στην περιφέρεια».
Για συντεχνιακή αδιαλλαξία, η οποία αποτελεί πρόκληση για την κοινωνία, που δοκιμάζεται σκληρά, έκανε λόγο και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων Δημήτρης Δασκαλόπουλος, ο οποίος δήλωσε ότι «η πολιτεία οφείλει να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία της αγοράς και της οικονομίας», ενώ ο πρόεδρος της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων Γ. Κασιμάτης δήλωσε ότι η μόνη λύση είναι η απόλυτη τήρηση της νομιμότητας.

Χαρ. Αναγνωστόπουλος - Χρ. Κολώνας

Μεσσηνία - Αχαΐα
Κραυγή αγωνίας από τους αγρότες

Στις αποθήκες της συνεταιριστικής οργάνωσης ΣΥΚΙΚΗ παραμένουν χιλιάδες τόνοι ξηρών σύκων, τα δύο τρίτα της φετινής παραγωγής, από τη «στάση» των ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίας χρήσης, τα οποία δεν μεταφέρουν το προϊόν στους προορισμούς του εξωτερικού και του εσωτερικού.
Το αποτέλεσμα είναι πολλοί παραγωγοί να μένουν απλήρωτοι, οι μεταποιητικές εταιρείες να έχουν φτάσει στο χείλος της οικονομικής καταστροφής, οι ξένες αγορές να διαμαρτύρονται και γενικά να έχει διαμορφωθεί μια εξαιρετικά δυσμενής κατάσταση για τη Μεσσηνία. Σοβαρά προβλήματα δηλώνουν ότι αντιμετωπίζουν επίσης οι αμπελοκαλλιεργητές της Δυτικής Αχαΐας, οι οποίοι για περίπου μία ώρα απέκλεισαν χθες με τα αγροτικά τους μηχανήματα την εθνική οδό Πατρών - Πύργου.

Σοβαρές ελλείψεις στην αγορά
Εγκλωβισμένα 10.000 κοντέινερ σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη

«Ασφυξία» στην αγορά προκαλεί ο «αποκλεισμός» του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά από τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών.
Περίπου 6.000 κοντέινερ, με εισαγόμενα είδη, έχουν συσσωρευτεί μέσα στις προβλήτες του ΣΕΜΠΟ και σταδιακά αρχίζει να δημιουργείται το αδιαχώρητο, με ορατό πλέον το ενδεχόμενο τα πλοία να αρχίσουν να κατευθύνονται σε λιμάνια του εξωτερικού για να ξεφορτώσουν τα κοντέινερ.
Περισσότερα από 3.800 κοντέινερ παραμένουν εγκλωβισμένα και στον ΣΕΜΠΟ του λιμανιού Θεσσαλονίκης, χωρίς να μπορεί να παραπεμφθούν, ενώ άλλα 2.000 που προορίζονται για εξαγωγή υπολογίζεται πως είναι αποθηκευμένα εκτός λιμανιού. Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά εκπέμπει, πλέον, «σήμα κινδύνου».
«Με ζητούμενο τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, απευθύνουμε έκκληση στους απεργούς και επαγγελματίες να επιδείξουν κοινωνική ευθύνη και να αντιληφθούν, έστω και τώρα, ότι η τεράστια ζημιά που προκαλείται μετακυλίεται σε όλους μας ανεξαιρέτως, οδηγώντας μας σε οικονομική εξαθλίωση και πραγματικό αδιέξοδο», τονίζεται, χαρακτηριστικά, σε χθεσινή ανακοίνωση του ΕΣΠ. Η κατάσταση παίρνει «εκρηκτικές» διαστάσεις, επειδή σε πολλά κοντέινερ υπάρχουν εισαγόμενες πρώτες ύλες, αναγκαίες για την παραγωγική διαδικασία πολλών επιχειρήσεων, ενώ, όπως τονίζουν οι έμποροι, εάν τα πλοία αρχίσουν να αλλάζουν προορισμό για να ξεφορτώσουν κοντέινερ στο εξωτερικό, θα υπάρξει επιβάρυνση πρόσθετου κόστους για τους εισαγωγείς, που σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να είναι και δυσβάστακτο.

Χθες το πρωί, πάντως, ο ΣΕΜΠΟ του Πειραιά έμεινε κλειστός για 3 ώρες, λόγω της στάσης εργασίας των λιμενεργατών για τις εργασιακές σχέσεις.
Ακολούθως, περίπου 60 ιδιοκτήτες φορτηγών συγκεντρώθηκαν, για ακόμα μία φορά, στην είσοδο του ΣΕΜΠΟ, εμποδίζοντας να περάσουν νταλίκες για να παραλάβουν κοντέινερ.

Σταύρος Μαλαγκονιάρης

ΠΡΕΖΑ TV
30-9-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: