Τρίτη, Σεπτεμβρίου 14, 2010

ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΘΕΤΑΙ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ...Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΤΗΣ,ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΩΝ ΠΑΚΕΤΩΝ

...ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΒΕΒΑΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΥΡΩΠΗ..

Η παγκόσμια οικονομία και οι πάμπολλοι επιχειρηματικοί κλάδοι πασχίζουν, ως γνωστόν, να ανακάμψουν από τη βαθύτερη ύφεση από το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου που βυθίστηκαν προ διετίας. Η ανάκαμψη βρίσκεται επί θύραις, υποστηρίζουν οι ειδικοί, αλλά ο οικονομικός κόσμος οδεύει προς αυτή με ταχύτητες χαμηλές. Και, επιπλέον, δεν έχουν εκλείψει οι κίνδυνοι για ένα νέο πισωγύρισμα, για ένα νέο κύκλο ύφεσης δηλαδή, μια «διπλή βουτιά» της οικονομίας. Στην προσπάθεια εξόδου από την κρίση, όπως είναι φυσικό, άλλοι επιχειρηματικοί κλάδοι προηγούνται, άλλοι έπονται. Μεταξύ των πρωτοπόρων (αν όχι ο κορυφαίος σε επιδόσεις...)

συγκαταλέγεται ο κλάδος της τηλεόρασης. Διότι η κρίση φέρνει εσωστρέφεια στα νοικοκυριά. Και εσωστρέφεια με όρους...

οικογενειακούς σημαίνει τηλοψία!

Ειδικότερα στην Ευρώπη, το πρώτο εξάμηνο του 2010 οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις κατάφεραν να επαναφέρουν τον τζίρο τους στα επίπεδα του αντίστοιχου εξαμήνου του 2008! Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Οπτικοακουστικών Μέσων (πρόκειται για μια υπηρεσία που υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Επικοινωνίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής), το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους τα έσοδα των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών τηλεοπτικών ομίλων έχουν, στις περισσότερες των περιπτώσεων, «πιάσει» τα προ διετίας επίπεδα. Συνολικά ο τζίρος των 12 μεγαλύτερων ευρωπαϊκών εταιρειών του κλάδου αποκαταστάθηκε στα 17,577 δισ. ευρώ, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2008 (ως γνωστόν οι αγορές συνειδητοποίησαν την κρίση στις 15 Σεπτεμβρίου 2008, όταν κατέρρευσε η Lehman Βrothers) ήταν 17,658 δισ. ευρώ. Το πρώτο εξάμηνο του 2009 ο τζίρος των εν λόγω επιχειρήσεων είχε συρρικνωθεί αθροιστικά στα 16,087 δισ. ευρώ.

Σ ημειωτέον ότι για τον υπολογισμό των εσόδων του κλάδου το πρώτο εξάμηνο του 2010 δεν λαμβάνεται υπόψη ο κύκλος εργασιών του βρετανικού καναλιού Five, που πούλησε ο όμιλος RΤL τον περασμένο Ιούνιο. Αν συνυπολογιστεί, η αύξηση του τζίρου των 12 ομίλων το πρώτο εξάμηνο ήταν αυξημένη κατά 10% ακριβώς συγκριτικά με τον τζίρο που είχαν το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι. Σημειωτέον ότι τα έσοδα των ιδιωτικών τηλεοπτικών επιχειρήσεων προέρχονται κυρίως από τη διαφήμιση- τα συνδρομητικά κανάλια αναπτύσσονται, αλλά απέχουν ακόμη πολύ σε ακροαματικότητα από τα κανάλια κοινής λήψεως.

Τις καλύτερες επιδόσεις το πρώτο εξάμηνο του έτους σημείωσαν ο πολωνικός όμιλος ΤVΝ, ο όμιλος Μediaset που δραστηριοποιείται στην Ιταλία και στην Ισπανία, ο γαλλικός όμιλος ΤF1 και ο βρετανικός ΙΤV. Οι όμιλοι της συνδρομητικής τηλεόρασης επέδειξαν ισχυρότερες αντιστάσεις στην κρίση συγκριτικά με τους ομίλους που εξαρτώνται από τη διαφήμιση, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο. Οι επιδόσεις τους, ωστόσο, το πρώτο τρίμηνο του 2010 ήταν πολύ αναιμικές. Βεβαίως ο βρετανικός όμιλος ΒSkyΒ του μεγιστάνα των ΜΜΕ Ρούπερτ Μέρντοκ αύξησε τον κύκλο εργασιών του κατά 10,2% το πρώτο εξάμηνο του 2010. Οι άλλοι όμιλοι, ωστόσο, δεν τα κατάφεραν τόσο καλά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο ισπανικός όμιλος Ρrisa, ο μόνος που παραμένει σε ύφεση, κατέγραψε συρρίκνωση του τζίρου του κατά 12,8% το πρώτο εξάμηνο του 2010. Κάτι που εξηγείται κυρίως από την κάμψη κατά 22,7% του τζίρου της καλωδιακής θυγατρικής του Digital + και την κάμψη κατά 10,6% της πορτογαλικής Μedia Capital. Εν τούτοις, ο τζίρος του βασικού καναλιού του ομίλου Cuatro, που ως κοινής λήψεως έχει μόνο διαφημιστικά έσοδα, αυξήθηκε κατά 52,4% συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2009.

ΠΡΕΖΑ TV
14-9-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: