Με άδεια χέρια ανηφόρισαν μέχρι το υπουργείο Υποδομών οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων και με άδεια χέρια έφυγαν, καθώς η συνάντησή τους με τον Δημ. Ρέππα δεν είχε τα προσδοκώμενα γι' αυτούς αποτελέσματα.
Οι εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών δήλωναν απογοητευμένοι και προϊδέασαν για συνέχιση των άτυπων κινητοποιήσεών τους λέγοντας πως «δεν έχουμε τίποτα να χάσουμε πια». Το απόγευμα, με ανακοίνωσή του, το συντονιστικό των σωματείων γνωστοποίησε ότι οι ιδιοκτήτες φορτηγών ακινητοποιούν τα οχήματά τους, ενώ οι ιδιοκτήτες των βυτιοφόρων φαίνεται να ακολουθούν μια πιο μετριοπαθή στάση.
Ετσι, τα βαρέα οχήματα εξακολουθούν να δίνουν το «παρών» στις δύο κύριες εισόδους της πρωτεύουσας, με μερικές εκατοντάδες φορτηγά και βυτιοφόρα να έχουν σταθμεύσει στις δεξιές λωρίδες της Αθηνών-Λαμίας και της Αθηνών-Κορίνθου.
«Το θέμα έχει φύγει πια από εμάς και βρίσκεται στη Βουλή», περιορίστηκαν να δηλώσουν χθες συνεργάτες του Δημ. Ρέππα. Οι συνδικαλιστές αναμένεται να καταθέσουν τις θέσεις τους σήμερα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, ενώ αντιμετωπίζουν με δυσπιστία τις δηλώσεις του Δημ. Ρέππα περί ικανοποίησης μιας σειράς αιτημάτων τους. Συγκεκριμένα, το υπουργείο φέρεται να έχει δεσμευθεί απέναντί τους ότι θα προχωρήσει σε νομοθετικές ρυθμίσεις που θα αντιμετωπίζουν θέματα φορολόγησης και συνταξιοδότησης των αυτοκινητιστών, ενώ θα τους δώσει τη δυνατότητα χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ και το ΤΕΜΠΜΕ. Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες ζήτησαν από τον υπουργό Υποδομών έγγραφη διαβεβαίωση για την ικανοποίηση των συγκεκριμένων αιτημάτων, όμως χωρίς αποτέλεσμα.
Παράλληλα, η κυβέρνηση δεν συζητά οποιοδήποτε ενδεχόμενο απόσυρσης του νομοσχεδίου, τονίζοντας πως δεν πρόκειται να ικανοποιήσει τα αιτήματα που οι ιδιοκτήτες θεωρούν τα πλέον σημαντικά.
Οι αυτοκινητιστές ζητούν την άρση της επίταξης που επιβλήθηκε μετά την απεργία διαρκείας του Ιουλίου και επανήλθαν στο θέμα τη Δευτέρα με νέο εξώδικο, το οποίο αυτή τη φορά απέστειλαν τόσο στον πρωθυπουργό όσο και στους συναρμόδιους υπουργούς.
*ΒΟΥΛΗ. Η Νέα Δημοκρατία προτίθεται να ψηφίσει επί της αρχής το νομοσχέδιο, όπως αποσαφήνισε ο εισηγητής του κόμματος Μ. Τζίμας χθες στη Βουλή, παρ' ότι ο ίδιος κατά την τοποθέτησή του δήλωσε πως η παράταξή του διαφωνεί με την πλειονότητα των διατάξεων.
Τι ζητούν οι αυτοκινητιστές
** * Πενταετή διάρκεια της μεταβατικής περιόδου, με τη λήξη της οποίας απελευθερώνεται πλήρως το επάγγελμα του οδικού μεταφορέα (το σχέδιο νόμου ορίζει 3ετή περίοδο).
* Ρύθμιση με την οποία θα ορίζεται πως το κόστος μιας νέας άδειας θα ανέρχεται σε 35.000 ευρώ μετά τη λήξη της μεταβατικής περιόδου (το νομοσχέδιο προβλέπει μηδενισμό του κόστους).
Τι δίνει η κυβέρνηση
** * Απορρίπτει τα δύο αιτήματα.
* Υπόσχεται ρύθμιση θεμάτων για τις συντάξεις και τη φορολόγηση των επαγγελματιών, καθώς και για την ένταξη των αυτοκινητιστών στο ΕΣΠΑ και το ΤΕΜΠΜΕ.
Με τι απειλεί η κυβέρνηση
** * Απόσυρση της διάταξης για την 3ετή μεταβατική περίοδο, εξέλιξη που οδηγεί σε πλήρη και άμεση απελευθέρωση της αγοράς.
* Παράταση του καθεστώτος επίταξης.
Τι κάνουν οι αυτοκινητιστές
** * Οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ. ακινητοποιούν τα οχήματά τους.
* Παραμένουν στις εθνικές οδούς.
Του Ν. ΜΟΥΜΟΥΡΗ
ΠΡΕΖΑ TV
15-9-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου