Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 09, 2010

ΑΠΟΣΥΡΣΗ Ι.Χ. ΣΤΑ ΣΚΑΡΙΑ …ΛΕΣ ΚΑΙ ΕΔΩΣΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΚΑΝΕΙ ΑΠΟΣΥΡΣΗ…

Κίνητρα για την απόσυρση παλαιών Ι.Χ. και την αγορά καινούργιων με δραστική μείωση των τελών ταξινόμησης μελετά το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να ανακόψει το κύμα κάθετης πτώσης των πωλήσεων, έκρηξης λουκέτων και απολύσεων και δραστικής συρρίκνωσης των εσόδων του προϋπολογισμού.
Η εικόνα είναι πραγματικά δραματική. Από τις αρχές του έτους και έως το τέλος Αυγούστου, 2.000 επιχειρήσεις του κλάδου αυτοκινήτου έχουν βάλει λουκέτο, 9.000 εργαζόμενοι έχασαν τη δουλειά τους, η πτώση των πωλήσεων έχει αγγίξει το 65%, η μείωση του τζίρου- καθώς στο μεταξύ αυξήθηκαν οι φόροι- έφτασε το 60%. Το ίδιο διάστημα τα έσοδα του προϋπολογισμού από τέλη ταξινόμησης μετά βίας ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ μακράν του στόχου είσπραξης 508 εκατ. ευρώ στο σύνολο του έτους.

Σε αυτό το σκηνικό, ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, ο οποίος το περασμένο φθινόπωρο είπε το περιβόητο «απόσυρση τέλος» εξαιτίας της δημοσιονομικής στενωπού, έχει δώσει σύμφωνα με πληροφορίες εντολές στους συνεργάτες του να διερευνήσουν εναλλακτικά σενάρια για την τόνωση της αγοράς.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το σχέδιο που επεξεργάζονται ήδη στο υπουργείο Οικονομικών αφορά την παροχή κινήτρων απόσυρσης παλαιών με παράλληλη αγορά νέων Ι.Χ. με τη μορφή της μείωσης των τελών ταξινόμησης, σε ποσοστό έως και κατά 50%.
Αν αυτή η εισήγηση γίνει τελικά αποδεκτή, για ένα καινούργιο Ι.Χ. 1.600 κυβικών εκατοστών, φορολογητέας αξίας 20.000 ευρώ, που σήμερα έχει τέλος ταξινόμησης 4.000 ευρώ, η φορολογική επιβάρυνση θα μπορεί να μειωθεί έως και στα 2.000 ευρώ με ανάλογο όφελος για τον αγοραστή.

Τα τέλη ταξινόμησης προκύπτουν σε συνάρτηση κυβισμού του Ι.Χ, της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και της εργοστασιακής αξίας, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο όφελος, εφόσον προχωρήσει το μέτρο, να αφορά τους αγοραστές αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού και υψηλής εργοστασιακής αξίας. Στα καινούργια αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας τα τέλη ταξινόμησης επιβάλλονται με συντελεστές από 5% έως και 50% της εργοστασιακής τιμής και αν μειωθούν στο μισό θα διαμορφωθούν στο 2,5% για Ι.Χ. έως 900 κ.ε., στο 6% από 901 έως 1.400 κ.ε., στο 10% από 1.401 έως 1.600 κ.ε., στο 15% από 1.601 έως 1.800 κ.ε., στο 20% από 1.801 έως 2.000 κ.ε. και στο 25% (από 50%) για μεγάλα Ι.Χ. πάνω από 2001 κυβικά εκατοστά. Προκειμένου να ενισχυθούν περισσότερο τα μικρομεσαία οικονομικά στρώματα της κοινωνίας δεν αποκλείεται κλιμακωτή μείωση των συντελεστών στα τέλη ταξινόμησης ώστε να ωφεληθούν περισσότερο οι μη έχοντες υψηλά βαλάντια.

ΠΡΕΖΑ TV
9-9-2010

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ, ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ


-Τις τράπεζες και τους τοκογλύφους.
Η υπονόμευση της ελληνικής οικονομίας και η κρίση οφείλονται σε αυτές που ποντάρησαν στην κρίση για να μας κλέψουν ό,τι έχουμε και δεν έχουμε.

-Τους νταβατζήδες των καυσίμων και το ΦΕΣΙ στο πετρέλαιο
Κινούμαι ελάχιστα με το ΙΧ μου.

- Το ΕΤΑΚ, τους ημιυπαίθριους, τους φόρους

-Τα ασφαλιστικά ταμεία

-Τα διόδια στις εθνικές οδούς.
Αρνούμαι και να υπογράψω τη δήλωση μη-πληρωμής.

-Τα εισαγόμενα σκουπίδια των supermarket.
Αγοράζω ελάχιστα και ΜΟΝΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

-Τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.
Θεωρώ τη μεγαλύτερη ηλιθιότητα να μιλάω στο κινητό.



ΓΕΝΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ. ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΓΙΑ ΠΟΤΕ ΘΑ ΞΕΚΟΥΜΠΙΣΤΟΥΝ ΤΑ ΚΟΡΑΚΙΑ ΤΟΥ ΔΝΤ.