Αναστέλλεται από απόψε τα μεσάνυχτα Τετάρτης 15 Σεπτεμβρίου 2010, η επιβολή του μέτρου της ανώτατης τιμής καταναλωτή (πλαφόν) πετρελαιοειδών που ισχύει από 13 Σεπτεμβρίου 2010 διότι, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξη και Ανταγωνιστικότητας ''μετά τους εντατικούς ελέγχους που διενεργήθηκαν και διενεργούνται, διαπιστώνεται ότι πλέον η αγορά λειτουργεί κανονικά και ως προς την τροφοδοσία των πρατηρίων και ως προς τη διαμόρφωση των τιμών. Συνεπώς, εκλείπει η ανάγκη συνέχισης της εφαρμογής του μέτρου''.
Το μέτρο υπενθυμίζεται ότι λήφθηκε για να αποτρέψει τις αδικαιολόγητες αυξήσεις στις τιμές πώλησης των καυσίμων που εκδηλώθηκαν με πρόσχημα τις απεργιακές κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων και το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας επισημαίνει ότι ''όπως αυτές τις ημέρες, έτσι και στο μέλλον, δεν θα γίνουν δεκτές ούτε στα καύσιμα ούτε σε άλλο κλάδο της αγοράς αδικαιολόγητες αυξήσεις και κερδοσκοπικά φαινόμενα. Το εισόδημα του πολίτη θα προστατευθεί και όσοι κερδοσκοπούν θα υποστούν τις συνέπειες του νόμου''.
Κυβεερνητικά στελέχη αναφέρουν ότι ο νόμος δεν προβλέπει την επιβολή πλαφόν σε όλα τα στάδια της εμπορίας υγρών καυσίμων και το αίτημα των πρατηριούχων για κάτι τέτοιο δεν ευσταθούσε ενώ σημείωσαν ότι το υπουργείο εξετάζει τη λήψη μέτρων που να λειτουργούν στην αγορά με αποτελεσματικότερο τρόπο από την επιβολή του πλαφόν όταν εντοπίζονται αρρυθμίες.
Παράλληλα, να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, με την παρούσα μορφή τους, δηλαδή με παράταξη των οχημάτων τους στις εθνικές οδούς, αλλά με πολυπληθέστερη παρουσία, αποφάσισαν οι Ιδιοκτήτες Φορτηγών και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, στη διάρκεια της σύσκεψης των προέδρων των Ομοσπονδιών απ΄ όλη την Ελλάδα, που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα.
Οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές δεν έμειναν ικανοποιημένοι ούτε από την κίνηση καλής θέλησης στην οποία προέβη ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την αύξηση της άυλης αξίας των βυτιοφόρων κατά 42.000 ευρώ, σημειώνοντας ότι η αύξηση αυτή είναι άνευ αντικειμένου, αφού μετά την πάροδο της τριετίας η αξία της άδειας θα μηδενιστεί. Οι ίδιοι ζητούν η αξία της αδείας μετά την πάροδο της μεταβατικής περιόδου να είναι το ένα τρίτο της σημερινής, κάτι που αποκλείει η κυβέρνηση.
Καταθέτοντας σήμερα στην αρμόδια επιτροπής της βουλής όπου συζητείται το νομοσχέδιο, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας κ. Γιώργος Τζωρτζάτος, ισχυρίστηκε ότι το νομοσχέδιο δεν προχωρά στο άνοιγμα ενός κλειστού επαγγέλματος, αλλά στο κλείσιμο των σπιτιών 130.000 οικογενειών.
Όπως προκύπτει από τις δηλώσεις των αυτοκινητιστών, από αύριο αναμένεται να πυκνώσουν τα φορτηγά στις εθνικές οδούς και κυρίως στα δύο σημεία συνάντησης που είναι το Χαϊδάρι και η Μεταμόρφωση, αλλά δεν άνοιξαν τα χαρτιά τους αν θα προχωρήσουν και σε άλλη μορφής κινητοποίηση, δεδομένου ότι συνεχίζουν να βρίσκονται σε καθεστώς επίταξης.
Την ίδια στιγμή, με διαφορετικές προσεγγίσεις υποδέχθηκαν το ν/σ για τις εμπορευματικές μεταφορές, οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών και των οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων, που κλήθηκαν να εκφράσουν τις απόψεις τους επί του ν/σ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών, στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.
Οι εκπρόσωποι των φορτηγατζήδων, με πρώτο τον πρόεδρο του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών μεταφορών Γιώργο Τζωρτζάτο, έκαναν λόγο για ν/σ που μηδενίζει την προσωπική τους περιουσία και καταστρέφει το μέλλον των οικογενειών τους και επέμειναν στην ικανοποίηση των βασικών αιτημάτων τους, έστω και την ύστατη στιγμή.
Αντίθετα,ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Βασίλης Δημητρόπουλος,τάχθηκε υπέρ του ν/σ, υποστηρίζοντας ότι είναι ένα βασικό βήμα για τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών, την κατάργηση του αθέμιτου ανταγωνισμού και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.Ταυτόχρονα επεσήμανε ότι θα βοηθήσει στην επίλυση χρόνιων αιτημάτων των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων και θα δημιουργήσει για αυτούς καλύτερες και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας.
Ο κ. Τζωρτζάτος κατηγόρησε την κυβέρνηση για φαρισαϊσμό, τονίζοντας ότι οι χθεσινές δεσμεύσεις των αρμόδιων υφυπουργών στην επιτροπή της Βουλής, ήταν αόριστες σε ό,τι αφορά τα αιτήματα τους για τα ασφαλιστικά συνταξιοδοτικά, τα φορολογικά και τα αναπτυξιακά κίνητρα.
«Αν θα ψηφίσετε το ν/σ θα καταστρέψετε 150.000 οικογένειες. Από την επόμενη της ψήφισης του κανείς δεν θα μπορεί να αντικαταστήσει το αυτοκίνητο του. Δώστε μια 5ετή μεταβατική περίοδο, όπως έγινε σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Τζωρτζάτος.
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι επισημάνσεις τόσο του προέδρου της Ομοσπονδίας επαγγελματικών μικρών φορτηγών ΔΧ Σπύρου Καπετάνιου όσο και του προέδρου της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών Απόστολου Κενανίδη. Και οι δύο επέμειναν στα τρία επίμαχα αιτήματα τους για παράταση της μεταβατικής περιόδου, για την διατήρηση του 35% της αξίας της άδειας αλλά και των αναπτυξιακών κινήτρων.
Η επεξεργασία του ν/σ στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής θα ολοκληρωθεί αύριο με την συζήτηση του επί των άρθρων.
ΠΡΕΖΑ TV
15-9-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου