Σάββατο, Σεπτεμβρίου 25, 2010

ΚΕΠ, ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ…ΑΠΟ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ…ΑΝΤΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ…

Mε πολλά διαρθρωτικά προβλήματα τα ΚΕΠ παραμένουν η πύλη, το πέρασμα από την παραδοσιακή δημόσια διοίκηση στη ψηφιακή, με καίριας σημασίας υπηρεσίες που oλοένα επεκτείνονται, περιορίζοντας τις άσκοπες μετακινήσεις και το πολύ «τρέξιμο» των πολιτών για τη συλλογή των πιστοποιητικών. Στο ΚΕΠ της γειτονιάς του μπορεί κανείς να εξυπηρετηθεί σε χρόνο ρεκόρ, λαμβάνοντας από βεβαιώσεις για συντάξεις γήρατος από IKA, TEBE, TEAM και OΓA, έκδοση βιβλιαρίων ασθενείας από τα ασφαλιστικά Tαμεία, χορήγηση επιδομάτων (τοκετού, ασθενείας κ.ά.), αναγνώριση στρατιωτικής υπηρεσίας, έως και βεβαιώσεις για άδειες εργασίας αλλά και μια σειρά άλλων και σημαντικών εγγράφων. Στη λογική αυτή και με το βλέμμα στραμμένο στην επιχειρηματικότητα, το υπουργείο Εσωτερικών σχεδιάζει τα ΚΕΠ «δεύτερης γενιάς», που θα έχουν ως αποκλειστική αρμοδιότητα την όσο το δυνατόν ταχύτερη αδειοδότηση επιχειρήσεων, καταργώντας δεκάδες πιστοποιητικά που λειτουργούν ανασχετικά για τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων.

Kαθημερινά προσέρχονται χιλιάδες πολίτες στα ΚΕΠ, ενώ δεν λείπουν και τα ευτράπελα κατά την εξυπηρέτηση των πολιτών, αφού πολλοί τα θεωρούν «πανάκεια», απαιτώντας από συνταγές μηλόπιτας, μέχρι και λίστες με κουρεία στην περιοχή τους. Πάντως εξυπηρετήθηκαν, αφού οι υπάλληλοι πρόθυμα βρήκαν τη συνταγή μέσα από το Διαδίκτυο, όπως και το πλησιέστερο κουρείο στον τόπο κατοικίας του ενδιαφερόμενου. Πολλοί έχουν ζητήσει εισιτήρια για ποδοσφαιρικούς αγώνες και άλλοι τη διαγραφή των κλήσεων της Τροχαίας! Ωστόσο, ο πιο πετυχημένος θεσμός της δημόσιας διοίκησης, που συναντά την καθολική αποδοχή των πολιτών -εννέα στους δέκα δηλώνουν ότι πήγαν και θα ξαναπάνε στα ΚΕΠ γιατί έμειναν ευχαριστημένοι από την εξυπηρέτηση- κινδυνεύει να γίνει η «χωματερή» της δημόσιας διοίκησης.

Είναι καιρός τα ΚΕΠ να περάσουν πλέον σε άλλο επίπεδο. Πρέπει άμεσα να προχωρήσουν οι απλουστεύσεις των διαδικασιών και κυρίως, όπως λέει στην «Κ» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Eργαζομένων Θεοχάρης Βοριαζίδης, να εφαρμοστούν από το σύνολο του δημόσιου τομέα με ουσιαστικό έλεγχο από το υπουργείο Εσωτερικών, έτσι ώστε τα ΚΕΠ να μην αποτελούν υπηρεσίες έκδοσης απλών πιστοποιητικών, αλλά να συμβάλλουν σε πιο σύνθετες και ποιοτικές διαδικασίες.

Ο κακός προγραμματισμός της διοίκησης είναι η ασθένεια που μολύνει σιγά σιγά και τα ΚΕΠ. H παρακμή των δημοσίων υπηρεσιών καθρεφτίζεται στα Κέντρα Εξυπηρέτησης, με τους υπαλλήλους να αντιμετωπίζουν πολλές δυσχέρειες, κατά την εξυπηρέτηση των πολιτών κυρίως, σε ζητήματα πρόνοιας. Οι υπάλληλοι των ΚΕΠ συγκεντρώνουν τη μήνιν πολλών ταλαιπωρημένων συνταξιούχων και «πληρώνουν τα σπασμένα» της πνιγμένης στη γραφειοκρατία διοίκησης. Ο ξυλοδαρμός ενός υπαλλήλου του ΚΕΠ προσφάτως, εξαιτίας της μη χορήγησης βιβλίων ΟΓΑ σε πολίτη είναι η κορυφή του παγόβουνου.

«Πολίτες παρουσιάζονται εκλιπαρώντας να παραλάβουν ένα κουπόνι αξίας 20 ευρώ κάτω από τρομερή ταλαιπωρία, εξαιτίας του κάκιστου προγραμματισμού που έγινε από τη διοίκηση του ΟΓΑ, επισημαίνει ο κ. Βοριαζίδης. Ανάλογα τα προβλήματα και στις διαδικασίες για την έκδοση καρτών ΑΜΚΑ και τη χορήγηση εποχικού βοηθήματος προς τους πολίτες. Ενα καίριο ερώτημα τίθεται. Ποιος ο λόγος υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης για το εποχικό επίδομα, είτε από τον ίδιο τον πολίτη, είτε μέσω ΚΕΠ, τη στιγμή που απαιτείται και η αυτοπρόσωπη παρουσία του στο αρμόδιο υποκατάστημα ΟΑΕΔ μέσα σε πέντε ημέρες από την υποβολή της αίτησης; Αυτό είναι το νόημα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης; Ακατανόητο πραγματικά», τονίζει ο πρόεδρος, και διερωτάται «πώς είναι δυνατόν να το εξηγήσεις στους πολίτες δίχως μάλιστα να νιώθουν ότι τους κοροϊδεύεις!».

Σε όλη τη χώρα λειτουργούν σήμερα 1.077 ΚΕΠ, στα οποία εργάζονται 2.389 μόνιμοι υπάλληλοι και 500 συμβασιούχοι. Εως το τέλος του χρόνου λήγουν 478 συμβάσεις, ενώ για να διασφαλιστεί η λειτουργία των Κέντρων, έχουν εγκριθεί ισάριθμες, 12μηνης διάρκειας. Επίσης, σύμφωνα με στοιχεία του υπ. Εσωτερικών, έχουν εγκριθεί 28 συμβάσεις μίσθωσης έργου για τη στελέχωση 12 νέων ΚΕΠ, καθώς και 10 συμβάσεις για ισάριθμα Κέντρα, όπου υφίσταται κίνδυνος παύσης λειτουργίας τους λόγω έλλειψης προσωπικού. Η εντολή που έχει δοθεί από τον υφυπουργό Εσωτερικών κ. Γ. Ντόλιο προς τους ΟΤΑ, είναι να καλύπτονται τα κενά με δημοτικούς υπαλλήλους. Σε μία δύο περιπτώσεις μόνο τα ΚΕΠ παρέμειναν κλειστά, όπως συνέβη στην Ανάβυσσο, όπου κι εκεί, όμως, ολοκλήρωσε πρόσφατα τη στελέχωσή του με συμβασιούχους. Τα ΚΕΠ επισκέπτονται 60.000 πολίτες κάθε εβδομάδα, ενώ σε ετήσια βάση εξυπηρετούνται εκατομμύρια πολίτες. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις αρχές Ιανουαρίου έως σήμερα έχουν υποβληθεί στα ΚΕΠ 2.396.433 αιτήσεις και έχουν διεκπεραιώσει τις υποθέσεις τους 1.908.837 πολίτες.

Tης Φωτεινης Kαλλιρη

ΠΡΕΖΑ TV
25-9-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: