Οι πρόσφυγες, το κυκλοφοριακό, οι πυλώνες υψηλής τάσης της ΔΕΗ σε κατοικημένες περιοχές και η ανεργία, που συνεχώς αυξάνεται, είναι από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της αχαϊκής πρωτεύουσας.
Οπως αναφέρουν στο «Εθνος» κάτοικοι της παραλιακής της Πάτρας «καθημερινά ο αριθμός των μεταναστών αυξάνεται. Γυρίζουμε στην κατάσταση που επικρατούσε τα προηγούμενα χρόνια. Ζητούμε για άλλη μία φορά την παρέμβαση των αρμοδίων ώστε να μεριμνήσουν για τη στέγαση και τη σίτιση των μεταναστών». Οι μετανάστες που περιφέρονται στην Πάτρα, και κυρίως στην παραλιακή ζώνη, επιφέρουν αλυσιδωτά προβλήματα στην καθημερινότητα των κατοίκων, με τη μικροεγκληματικότητα να έχει αυξηθεί κατακόρυφα, καθώς για να μπορέσουν να επιβιώσουν κλέβουν ό,τι βρουν.
Ενα ακόμη σημαντικό πρόβλημα για την Πάτρα είναι η αύξηση των οχημάτων που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα να δημιουργείται κυκλοφοριακό κομφούζιο στο κέντρο της πόλης αλλά και σε πολλές συνοικίες, ενώ η ατμοσφαιρική ρύπανση αυξάνεται μέρα με τη μέρα.
Για την υπογειοποίηση των πυλώνων της ΔΕΗ παλεύουν εδώ και χρόνια οι κάτοικοι πολλών συνοικιών του διευρυμένου Δήμου της Πάτρας, ενώ πληγή αποτελεί και η αύξηση της ανεργίας, καθώς επιχειρήσεις κλείνουν η μία μετά την άλλη.
Μετανάστες
Πεινασμένοι πολιορκούν το λιμάνι
Οι συμπλοκές μεταξύ ομάδων μεταναστών διαφορετικών εθνικοτήτων είναι συχνό φαινόμενο και οι Πατρινοί επιλέγουν τις νυχτερινές ώρες να αποφεύγουν να περνούν από τα σημεία όπου συγκεντρώνονται οι μετανάστες.
Οι συλλήψεις και το κυνηγητό των λαθρομεταναστών από τους λιμενικούς είναι και πάλι καθημερινό φαινόμενο. Το προσωπικό στο Λιμενικό Σώμα δεν επαρκεί και οι λιμενικοί προσπαθούν να ελέγχουν τα πάντα στο πέρασμά τους από το λιμάνι. Ο κεντρικός λιμενάρχης της Πάτρας, Ευάγγελος Τσάντζαλος, ζήτησε τη συνδρομή της τοπικής αστυνομικής δύναμης προκειμένου να περιφρουρείται και ο εξωτερικός χώρος του λιμανιού.
«Το μεταναστευτικό πρόβλημα στην πόλη δεν λύθηκε, και αυτό το είχαμε επισημάνει από την πρώτη στιγμή. Δεν μπορούν οι μετανάστες να πεινούν και να κλέβουν για να επιβιώσουν, ενώ το κυριότερο είναι πως ζουν κάτω από άθλιες συνθήκες, χωρίς να τηρείται κανένας κανόνας υγιεινής», αναφέρει η κ. Γεωργία Λαϊνιώτη, η οποία μαζί με δεκάδες κατοίκους της παραλιακής έχουν συστήσει τον Σύλλογο «η Πόλις Εάλω».
Από την άλλη, η προοπτική δημιουργίας ενός Κέντρου Φιλοξενίας Μεταναστών, θέμα που ετέθη το 2009, προκάλεσε την αντίδραση των κατοίκων των περιοχών που είχαν επιλεγεί, με αποτέλεσμα το πρόβλημα να παραμένει.
Κυκλοφοριακό
Αδιαχώρητο σε ώρες αιχμής
«Τις ώρες αιχμής η πόλη μας είναι απροσπέλαστη. Η αστική συγκοινωνία δεν μας εξυπηρετεί πολλές φορές, με αποτέλεσμα να αναγκαζόμαστε να παίρνουμε τα ΙΧ μας», λέει στο «Εθνος» η κάτοικος της Πάτρας Μαρία Νικολοπούλου.
Το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης που ισχύει στο κέντρο, αλλά και η τοποθέτηση κορυνών σε ορισμένες οδούς έχουν βελτιώσει κάπως την κατάσταση αλλά το κυκλοφοριακό παραμένει πρόβλημα αιχμής.
Η Δημοτική Αστυνομία περιορίζεται στην επίδοση κλήσεων στους οδηγούς, αλλά τα διπλοπαρκαρισμένα ΙΧ δεν μειώνονται. Επιπλέον στην Πάτρα η Αστική Συγκοινωνία δεν φημίζεται και για τη «συνέπεια» και την αποδοτικότητά της, ενώ παράλληλα τα εισιτήρια παραμένουν από τα πιο ακριβά στην Ελλάδα. Η έλλειψη ποδηλατόδρομων είναι επίσης μία παράμετρος που διογκώνει το πρόβλημα του κυκλοφοριακού.
Ο σχεδιασμός που υπάρχει για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων στην Πάτρα, εάν και εφόσον ολοκληρωθεί, θα δώσει κρίσιμες ανάσες στην κυκλοφοριακή ασφυξία στην πόλη. «Την τελευταία περίοδο που πραγματοποιούνται έργα και οι δρόμοι είναι κλειστοί υπάρχει τεράστιο πρόβλημα και για να διασχίσεις την Πάτρα», λέει ο Β. Καραβασίλης.
ΔΕΗ
Γραμμές πάνω από τα σπίτια
Οι κάτοικοι πολλών περιοχών της Πάτρας ζητούν την υπογειοποίηση των πυλώνων υψηλής τάσης της ΔΕΗ που βρίσκονται δίπλα σε σπίτια και σε σχολεία.
Το έργο για την υπογειοποίηση βρίσκεται στον αέρα, αφού το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αχαΐας δεν ενέκρινε την περιβαλλοντική μελέτη, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να χαθούν «χρόνια αγώνων», όπως χαρακτηριστικά λένε οι κάτοικοι των περιοχών.
«Είναι απαράδεκτη η απόφαση αυτή και δεν γνωρίζουμε τι συμφέροντα εξυπηρετεί. Δεν μπορεί να ακυρώνουν έτσι τους αγώνες μας, αφού είχαμε καταφέρει σε συνεργασία με τις δημοτικές αρχές να πετύχουμε την υπογειοποίηση του μεγαλύτερου μέρους του Δικτύου. Είμαστε έτοιμοι για δυναμικές κινητοποιήσεις», λέει στο «Εθνος» ο πρόεδρος Εκπολιτιστικού Συλλόγου «Μακρυγιάννη» Σπύρος Μαρίνης.
Την έντονη διαμαρτυρίας τους για την απόφαση μη υπογειοποίησης των πυλώνων εκφράζουν και οι κάτοικοι της συνοικίας Ροδοπούλου.
Ανεργία
Λουκέτα και αγωνία
Αποκαρδιωτικά είναι τα μηνύματα για την ανεργία στην αχαϊκή πρωτεύουσα. Σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους γίνονται απολύσεις, ενώ η προσφορά εργασίας όλο και συρρικνώνεται. Τα αναπτυξιακά έργα στην περιοχή παραμένουν στάσιμα, με αποτέλεσμα τη μηδενική επενδυτική δραστηριότητα στην Πάτρα, ενώ πολλές βιομηχανικές μονάδες ή έκλεισαν ή ήδη άλλαξαν τόπο δραστηριότητας.
Η κατακόρυφη αύξηση της ανεργίας ξεκίνησε με το κλείσιμο του εργοστασίου «ΒΟΣΙΝΑΚΗ» και ακολούθησε η FRIGOGLASS και άλλες βιομηχανικές μονάδες, με τους εργαζόμενους των συγκεκριμένων επιχειρήσεων να μένουν χωρίς απασχόληση.
Λίνα Μπάστα
ΠΡΕΖΑ TV
14-9-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου