Δεν υποχωρεί η κυβέρνηση στην πολιορκία των ιδιοκτητών φορτηγών- βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, διαμηνύοντας προς κάθε κατεύθυνση ότι πολιτική επιλογή της είναι να εφαρμοστεί η κοινοτική νομοθεσία και να ανοίξει το κλειστό επάγγελμα του μεταφορέα.
Παράλληλα, καλεί τους εκπροσώπους των μεταφορέων σε ύστατη συνάντηση, σήμερα, που ξεκινάει η συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής του νομοσχεδίου για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
Η απάντηση των μεταφορέων ότι «διάλογος υπό το καθεστώς της επίταξης δεν γίνεται», οδηγεί τις δύο πλευρές σε νέα ρήξη. Πάντως, οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών βυτιοφόρων δηλώνουν ότι δεν θα εμποδίσουν τον ανεφοδιασμό της αγοράς με καύσιμα, υπονοώντας ότι αυτό θα γίνει με τα ιδιωτικής χρήσεως βυτιοφόρα που διαθέτουν οι εταιρείες πετρελαιοειδών κι όχι με τα δικά τους, που παραμένουν ακινητοποιημένα, αν και τελούν υπό καθεστώς επίταξης.
Οι μεταφορείς, που πολιορκούν από χτες το πρωί την Αθήνα παρατάσσοντας εκαντοντάδες φορτηγά στις εθνικές οδούς (Αθηνών- Λαμίας, Αθηνών- Κορίνθου 12ο χλμ., διόδια Ελευσίνας, λεωφόρος Ποσειδώνος), σχεδίαζαν να μεταθέσουν για σήμερα την προγραμματισμένη μηχανοκίνητη πορεία τους προς τη Βουλή.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η νέα κινητοποίηση των μεταφορέων «είναι καθαρά κίνηση εκβιασμού, η οποία δεν μπορεί να έχει οποιαδήποτε τύχη». Οπως αναφέρουν, ήδη ο διάλογος που είχε ξεκινήσει μετά τη λύση της απεργίας του κλάδου και την απόφαση για επίταξή του τον περασμένο Αύγουστο έχει οδηγήσει σε συγκεκριμένες προτάσεις- δεσμεύσεις, οι οποίες θα κατατεθούν ως τροπολογίες σε νομοσχέδια των αρμόδιων υπουργείων (Εργασίας, Οικονομικών και Ανταγωνιστικότητας). Ωστόσο, επισημαίνουν ότι εάν η κατάσταση οδηγηθεί στα άκρα, οι δεσμεύσεις αυτές δεν θα ισχύσουν, ενώ θα καταργηθεί και η τριετής περίοδος μετάβασης στο νέο καθεστώς χορήγησης των αδειών.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών Χάρη Τσιόκα, τις προτάσεις αυτές τα συναρμόδια υπουργεία επρόκειτο να παρουσιάσουν σήμερα στους μεταφορείς, κάνοντας αποδεκτά τα αιτήματά τους για το ασφαλιστικό, το φορολογικό και την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο. Ειδικότερα, όσον αφορά το συνταξιοδοτικό, έχουν ήδη γίνει οι πρώτες διαβουλεύσεις με το υπουργείο Εργασίας ώστε να ενισχυθούν οι συντάξεις όσων είναι κοντά στη συνταξιοδότηση. Οσον αφορά το ζήτημα των φορολογικών ελαφρύνσεων για την απόσβεση της άυλης αξίας των αδειών, το οικονομικό επιτελείο έχει ήδη δώσει το πράσινο φως για ρύθμιση με ορίζοντα επταετίας.
ΜΕ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ και αστυνομικά μπλόκα, παρέμειναν ακινητοποιημένα μέχρι το βράδυ δεκάδες φορτηγά και βυτιοφόρα σε κομβικά σημεία εισόδου της Αττικής, χωρίς να πραγματοποιηθεί η απειλή να κινηθούν μαζικά σε μηχανοκίνητη πορεία στο κέντρο της Αθήνας.
Η πολιορκία της πρωτεύουσας από τα φορτηγά και βυτιοφόρα, που το απόγευμα ξεπέρασαν τα 500, προκάλεσε έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα. Η μεγαλύτερη κινητοποίηση ήταν στην Εθνική Οδό Αθηνών- Κορίνθου, στα δυο μεγάλα μπλόκα, στο ύψος του Χαϊδαρίου και στα διόδια Ελευσίνας, και αλλά μικρότερα στο ύψος του Ασπροπύργου, στη στροφή Σκαραμαγκά, καθώς και στο ύψος του Λουτρακίου. Στο μπλόκο της Εθνικής Οδού ΑθηνώνΛαμίας στο ύψος της Μεταμόρφωσης η ουρά των ακινητοποιημένων φορτηγών έφθασε τα τέσσερα χιλιόμετρα. Κόμβοι φορτηγών πέρασαν χθες μπροστά από τον Λευκό Πύργο στη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα να προκληθεί κυκλοφοριακό έμφραγμα σε όλη την πόλη.
ΠΡΕΖΑ TV
14-9-2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου