Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 02, 2010

ΤΟ ΓΑΛΛΙΚΌ ΠΡΑΚΤΟΡΕΊΟ ΕΙΔΉΣΕΩΝ ΕΞΕΤΆΖΕΙ ΤΟ ΕΝΔΕΧΌΜΕΝΟ ΝΑ «ΑΝΟΊΞΕΙ» ΣΤΟ ΚΟΙΝΌ...ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΑΠΕ

Το ενδεχόμενο να απευθύνεται στο εξής απ' ευθείας στο ευρύ κοινό εξετάζει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP). «Είναι παράλογο το τρίτο παγκόσμιο πρακτορείο να μην έχει εφαρμογή στο iPad, στα 'έξυπνα' τηλέφωνα, καθώς και έναν ιστότοπο στο διαδίκτυο», αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του AFP, Εμμανουέλ Ογκ, σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται σήμερα στην εφημερίδα «Λε Μοντ».

"Πρέπει να βγούμε από το αυστηρό σύστημα βάσει του οποίου τα πρακτορεία πωλούν περιεχόμενα στις εφημερίδες, οι οποίες τα πωλούν στο ευρύ κοινό", δήλωσε ο Εμμανουέλ Ογκ στην εφημερίδα. "Αυτή η ιστορία των χώρων αποκλειστικής αρμοδιότητας φανερώνει μια μαλθουσιανή οπτική για τα πράγματα, την ώρα που η κατανάλωση πληροφοριών στον κόσμο γνωρίζει μια εκθετική ανάπτυξη".

Οι εκπρόσωποι του καθημερινού εθνικού και περιφερειακού γαλλικού Τύπου έδειξαν τη δυσφορία τους τον Ιούλιο, όταν ο Ογκ είχε ανακοινώσει την πρόθεσή του να περάσει το AFP από το "B to B" (Business to Business, οι εμπορικές σχέσεις μεταξύ επιχειρήσεων) στο "B to C" (Business to Consumer, από τον παραγωγό στον καταναλωτή). Οι ενώσεις των ιδιοκτητών εφημερίδων διακρίνουν σ' αυτό ένα σοβαρό κίνδυνο άμεσου ανταγωνισμού με τις γαλλικές εφημερίδες, οι οποίες είναι παραδοσιακοί πελάτες του AFP, όμως η σχετική συμβολή τους στις εισπράξεις του πρακτορείου μειώνεται από χρόνο σε χρόνο.

Σε ερώτηση για τον τρόπο με τον οποίο το AFP θα αμείβεται για τις πληροφορίες του από τους μελλοντικούς αναγνώστες του, ο Ογκ απάντησε πως "όλες οι δυνατότητες" είναι "ανοικτές".

"Είμαι εναντίον της επιλογής που έγκειται στο να διανέμονται όλα τα περιεχόμενα δωρεάν, επειδή πιστεύω ότι η πληροφορία έχει μια αξία. Μπορούμε να εξετάσουμε, για παράδειγμα, το ενδεχόμενο ένα μέρος να είναι δωρεάν και ένα μέρος επί πληρωμή", πρότεινε.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του AFP υπογράμμισε επίσης την ανάγκη να αλλάξει το καταστατικό του πρακτορείου: "Πρέπει το καταστατικό του, που χρονολογείται από το 1957, να εξελιχθεί, όμως αυτό πρέπει να γίνει με τη μεγαλύτερη δυνατή ηρεμία. Διαβάζοντας τις εκθέσεις και συζητώντας γι' αυτό με το προσωπικό, μπόρεσα να διαπιστώσω ότι όλοι ήταν ευνοϊκοί στο να εξελιχθεί ο τρόπος διοίκησης".

Ο Ογκ προτείνει ιδιαίτερα μια μεταρρύθμιση της σύνθεσης του διοικητικού συμβουλίου, στο οποίο μετέχουν σήμερα εκπρόσωποι του γαλλικού Τύπου και των δημόσιων εξουσιών.

"Χρειάζεται μια πιο διεθνής εκπροσώπηση, η οποία να μην θέτει το πρακτορείο σε διαρκή αντίφαση έναντι του εαυτού του. Καμιά επιχείρηση δεν μπορεί να ζήσει με τους πελάτες της να έχουν την πλειοψηφία στο διοικητικό συμβούλιο!", τόνισε υπογραμμίζοντας ότι το AFP πραγματοποιεί σήμερα "άνω του 50%" του τζίρου του στο εξωτερικό.

"Τα πνεύματα έχουν ωριμάσει για μια μεταρρύθμιση έξυπνη, συγκροτημένη, αποτελεσματική και σοβαρή", εκτιμά ο Ογκ, ο οποίος εξέφρασε επίσης την επιθυμία να αυξηθεί η θητεία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου από τρία σε πέντε χρόνια. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του AFP εκτιμά τις ανάγκες χρηματοδότησης για την ανάπτυξη του πρακτορείου σε 125 εκατομμύρια ευρώ. Το AFP είχε το 2009 τζίρο μεγαλύτερο από 270 εκατομμύρια ευρώ.

ΠΡΕΖΑ TV
2-9-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: