Σάββατο, Οκτωβρίου 16, 2010

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ: ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΓΙΑ ΕΥΡΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

«Ενα άρτιο βιογραφικό σημείωμα αποτελεί την απαρχή της παρουσίασής σας στον νέο εργοδότη ή στους εκπροσώπους του. Το τι σημαίνει “άρτιο” επιδέχεται πολλές ερμηνείες, αλλά σε γενικές γραμμές το βιογραφικό σημείωμα είναι η πρώτη “επαφή” του επόμενου εργοδότη μαζί σας» αναφέρει χαρακτηριστικά η κυρία Μάρω Μπανάκου, πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων Creme de la Creme Ηuman Resources ΑΕ, και προσθέτει ότι σε αυτή την πρώτη «συνάντηση» όσοι αναζητούν εργασία δεν πρέπει να απογοητεύσουν.
Οπως εξηγούν οι σύμβουλοι εργασίας το βιογραφικό, εκτός από το να παραθέτει τα τυπικά προσόντα του υποψηφίου, θα πρέπει να αντανακλά την προσωπικότητά του, εγχείρημα που δεν είναι καθόλου εύκολο. Παρ΄ όλες τις δυσκολίες όμως όσοι αναζητούν εργασία θα πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι ο άνθρωπος που θα εξετάσει το βιογραφικό τους δεν θα ασχοληθεί μόνο μαζί τους, αλλά πιθανόν και με δεκάδες άλλους, δεν θα κοιτάξει μόνο το δικό τους βιογραφικό, αλλά και όλα τα υπόλοιπα. Για τον λόγο αυτόν είναι απαραίτητο το βιογραφικό σας να «ξεχωρίζει» και να έχει τη δύναμη να μείνει στη μνήμη αυτού που το εξετάζει με θετικό βέβαια τρόπο.
«Οι υποψήφιοι, μέσω του βιογραφικού σημειώματος, θα πρέπει να κάνουν τον εργοδότη να αντιληφθεί ότι πίσω από δυο-τρεις κόλλες χαρτί κρύβεται ένας ενδιαφέρων άνθρωπος» σημειώνει η κυρία Μπανάκου.
«Το βιογραφικό που θα φτάσει στα χέρια ενός συμβούλου ή ενός εργοδότη δεν είναι παρά ένα κομμάτι χαρτί, το οποίο δίνει πολύ συγκεκριμένη και περιορισμένη πληροφόρηση για τα τυπικά προσόντα του κάθε υποψηφίου,χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο τρόπος που είναι “στημένο” ένα βιογραφικό δεν αποκαλύπτει ενδιαφέρουσες πλευρές της προσωπικότητάς του» αναφέρει η κυρία Βενετία Κουσία, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Μanpower.

Οσον αφορά τη μορφή του βιογραφικού οι σύμβουλοι εργασίας σημειώνουν ότι δεν πρέπει η έκτασή του να ξεπερνά τις 1-2 σελίδες. Οι επιχειρήσεις εκτιμούν πολύ τον μεστό νοήματος λόγο, τις ουσιαστικές αναφορές και φυσικά τον μικρό όγκο χαρτιού που θα κρατήσουν στα χέρια τους, πριν το ταξινομήσουν και το αποθηκεύσουν κατάλληλα.
Ως προς τις γραμματοσειρές, προτείνεται να είναι επαγγελματικού τύπου, με αποφυγή των καλλιγραφικών ή τυπογραφικών παλαιότερου τύπου χαρακτήρων. Το μέγεθος της γραμματοσειράς να είναι 12 cpi, γεγονός που θα εκτιμήσουν όλοι όσοι είναι άνω των 40 ετών, δεδομένου ότι δεν θα αναγκαστούν να φορέσουν τα γυαλιά τους για να «απολαύσουν» το βιογραφικό σας σημείωμα.
Θεωρείται λάθος η άποψη ότι ένα πολύπλοκο βιογραφικό, γραμμένο με διαφορετικές γραμματοσειρές, με υπερτονισμένες ενότητες, με πληθώρα γραμμών και άλλων «εικαστικών» επεμβάσεων. Προτιμήστε λευκό χαρτί, μην υπερβάλλετε στους τίτλους και μη τους σχεδιάζετε με δυσανάλογα μεγέθη σε σχέση με το υπόλοιπο κείμενο. Γενικά αποφύγετε τους πολύ έντονους χαρακτήρες που κρίνονται «επιθετικοί» στη ματιά του αναγνώστη.
Η κυρία Μπανάκου υπογραμμίζει ότι αν επιλέξετε να στείλετε το βιογραφικό σας σημείωμα με το ταχυδρομείο, πρακτική που στις ημέρες μας σιγά σιγά εκλείπει, ξεχάστε όσα ίσχυαν στο παρελθόν, ότι πρέπει δηλαδή να χρησιμοποιήσετε «βαρύ» χαρτί, πάπυρο ή οτιδήποτε άλλο υλικό ξεφεύγει από μια απλή σελίδα μεγέθους Α4 την οποία όλα τα στελέχη επιχειρήσεων έχουν συνηθίσει. Αποφύγετε την υπερβολική χρήση περιγραμμάτων, σκιάσεων, πλαγίων χαρακτήρων και άλλες παρεμβάσεις που κουράζουν τα μάτια του αναγνώστη. Από τα δέκα δευτερόλεπτα που διαθέτετε δεν χρειάζεται αυτοί που θα εξετάσουν το βιογραφικό σας να αναλώσουν τα πέντε προκειμένου να θαυμάσουν την εικαστική σύλληψη του βιογραφικού σας.

Σε περίπτωση που στείλετε το βιογραφικό σας online μην επισυνάπτετε φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης που προσθέτουν μεγάλο όγκο στο ηλεκτρονικό αρχείο που το περικλείει, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος εμπλοκής στον υπολογιστή του παραλήπτη. Ως προς τις φωτογραφίες θα πρέπει οι υποψήφιοι να είναι προσεκτικοί στη στάση (πόζα) την οποία έχουν λάβει καθώς και στη γενικότερη εμφάνισή τους. Η φωτογραφία πρέπει να είναι ταυτότητας και όχι ολόσωμη.
Η αποστολή των βιογραφικών σημειωμάτων στην εποχή μας όλο και περισσότερο γίνεται μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ή εφαρμογών μέσα από ιστοσελίδες. Οι επιχειρήσεις αλλά πολύ περισσότερο οι σύμβουλοι, θα εκτιμούσαν να λαμβάνουν βιογραφικά σημειώματα στην παγκοσμίως διαδεδομένη μορφή Μicrosoft Word. Αλλες μορφές όπως τα Μicrosoft Εxcel ή Ρowerpoint θα μπορούσαν να θεωρηθούν ακόμη και ακραίες.
Θα πρέπει, τέλος, να δώσετε πολύ προσοχή στην ορθογραφία. Το να ξεχάσετε να τονίσετε μία λέξη, πολλές φορές συγχωρείται, αλλά το να έχετε γράψει τη λέξη μηχανικός ως «μιχανικός» και να έχετε τελειώσει το Πολυτεχνείο, μάλλον εκλαμβάνεται ως γκάφα ολκής.

Οσο πιο έμπειροι είναι οι παραλήπτες βιογραφικών σημειωμάτων μιας επιχείρησης, τόσο λιγότερη ώρα θα αφιερώσουν σε κάθε βιογραφικό σημείωμα. Υπολογίζεται ότι ο χρόνος που πραγματικά αφιερώνουν δεν υπερβαίνει για την πρώτη φορά τα 10 δευτερόλεπτα. Αυτό σημαίνει πως αν οι υποψήφιοι θέλουν να κερδίσουν τις πρώτες εντυπώσεις του προσώπου που θα εξετάσει το βιογραφικό τους θα πρέπει να το καταφέρουν μέσα σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα. Για να το επιτύχουν αυτό, η πιο κατάλληλη μέθοδος είναι, με σωστή διάρθρωση του βιογραφικού, να του δώσουν αυτά ακριβώς τα στοιχεία που επιθυμεί να δει.

Εχετε υπόψη ότι αυτά που κατ΄ αρχήν ένας εργοδότης επιθυμεί να μάθει για σας είναι:
Ποιοι είστε και ποια είναι τα γενικά στοιχεία της ταυτότητάς σας.
Ποιες σπουδές έχετε κάνει και τι πτυχία διαθέτετε.
Πού και σε ποιους εργοδότες έχετε απασχοληθεί στο παρελθόν και για πόσο διάστημα

ΠΡΕΖΑ TV
16-10-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: