Τρίτη, Οκτωβρίου 05, 2010

ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΙΙ ΤΟΥ Σ.ΕΜΠΟ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗ COSCO;

Ένα χρόνο μετά την παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα του Πειραιά στην Σ.Ε.Π. Α.Ε. θυγατρικής της COSCO, οι συνθήκες εργασίας στο συγκεκριμένο χώρο παραπέμπουν σε εργασιακό μεσαίωνα σε σχέση με το Ευρωπαϊκό πρότυπο στον κλάδο της λιμενεργασίας. Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από το ψήφισμα της συνέλευσης του Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών (IDC) που πραγματοποιήθηκε στον Πειραιά στις 16 Σεπτέμβρη 2010. Στο ψήφισμα αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι στην προβλήτα ΙΙ γίνεται κατάφορη παραβίαση βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων όπως το δικαίωμα στην εργασία, το δικαίωμα σύστασης συνδικαλιστικών οργανώσεων και άσκησης συνδικαλιστικής δράσης, το δικαίωμα συλλογικής διαπραγμάτευσης ενώ γίνεται αναφορά για έλλειψη συμμόρφωσης με την ισχύουσα νομοθεσία που αφορά τα ωράρια εργασίας. Ταυτόχρονα, δημοσιεύματα αναφέρονται στην ύπαρξη μαύρης, ανασφάλιστης και κακοπληρωμένης εργασίας μέσω υπεργολαβιών και σε αδήλωτη εργασία. Αυτή η ζοφερή κατάσταση είναι προϊόν της σύμβασης που υπέγραψε η Ο.Λ.Π. Α.Ε. με την Σ.Ε.Π. Α.Ε. την οποία θεσμοθέτησε με σκανδαλώδη νόμο η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αλλά και της εφαρμογής της, την οποία διευκόλυνε και ενίσχυσε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ παρά τις περί του αντιθέτου προεκλογικές της δεσμεύσεις.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η κυρία Υπουργός:

1. Διερευνήθηκαν οι καταγγελίες που διατυπώθηκαν στο ψήφισμα του IDC καθώς και σε σχετικά δημοσιεύματα, αναφορικά με τις εργασιακές συνθήκες στην προβλήτα ΙΙ του λιμένα του Πειραιά, και ποια ήταν τα αποτελέσματα αυτής της διερεύνησης;
2. Σκοπεύει η κυβέρνηση να προχωρήσει στη θέσπιση θεσμικού πλαισίου που θα αναγνωρίζει και θα κατοχυρώνει το επάγγελμα του λιμενεργάτη και θα ρυθμίζει τις εργασιακές σχέσεις στο χώρο των λιμένων ώστε να διασφαλίζονται η αξιοπρεπής αμοιβή και ασφάλιση, η πλήρης απασχόληση και οι συνδικαλιστικές ελευθερίες;

ΠΡΕΖΑ TV
5-10-2010

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

εγω ενα ξερω ,πριν την cosco εκφορτωση ενος εμπορικου πλοιου απο τα κοντεινερ ηταν 11 ωρες και τωρα ειναι 20 λετπα

vagelis είπε...

εσυ που ξερεις τα πολλα και ο νου σου κατεβαζει ...
ασχετος η βαλτος εισαι δεν θα μιλησω για τους χρονους που λες που απο μονοι τους φενοντε τι μεγαλη παπαρια λες
που ειναι οι 1200 θεσεις εργασιας που λεγανε?
δωσανε 25εκ για ενα χρονο στον ΟΛΠ και ζητανε για το πρωτο 6μηνο επιστροφη ΦΠΑ 21 εκ. απο το κρατος που ειναι το κερδος?
στην συμβαση που υπογραφουν οι εργαζομενοι μεσα στα υπολοιπα αναφερετε οτι αν η εργασια υπερβη το 8ωρο θεωρειτε εθελοντικη
αυτα τα ολιγα για τωρα (την συμβαση την εχω αλλα για ευνοητους λογους με σβησμενα στοιχεια)