Κυριακή, Νοεμβρίου 14, 2010

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 2011

Το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων ή της αξιοποίησης της κρατικής περιουσίας, όπως προτιμά να το αποκαλεί το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, ξεκινάει ουσιαστικά και πρακτικά το 2011.

Τότε, κυβέρνηση και τρόικα έχουν προϋπολογίσει έσοδα 1 δισ. ευρώ ετησίως, που θα μετρήσουν υπέρ της μείωσης του δημοσίου χρέους.

Η επιχείρηση ξεκινάει με την πώληση τεσσάρων αεροπλάνων τύπου Airbus, τα οποία ανήκουν στο κράτος. Ακολουθεί η πώληση της συμμετοχής 49% του Δημοσίου στο καζίνο της Πάρνηθας και η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Στις άμεσες προτεραιότητες εντάσσονται η πώληση μέρους της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ), καθώς και η απελευθέρωση της αγοράς των τυχερών παιγνίων (ή καλύτερα η ρύθμιση της αγοράς στοιχηματισμού στο Ιντερνετ) και η πώληση της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (έχει προέλθει από τη συγχώνευση της ΠΥΡΚΑΛ και της ΕΒΟ).

Τέλος για το 2011 προγραμματίζεται η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή της εταιρείας που εκμεταλλεύεται εμπορικά το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, η αξιοποίηση των σιδηροδρομικών σταθμών στις μεγάλες πόλεις Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Βόλος και οι συμβάσεις παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.

Συχνότητες και ψηφιακό μέρισμα

Ενα πρωτόγνωρο project για την Ελλάδα θα είναι η πώληση συχνοτήτων φάσματος και ψηφιακού μερίσματος, δηλαδή το περίσσευμα συχνοτήτων από τη μετατροπή του σήματος από αναλογικό σε ψηφιακό, που θα αξιοποιηθεί από εταιρείες του τηλεπικοινωνιακού κλάδου. Το 2011 θα γίνει και η προετοιμασία για τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου, τα οποία θα αποκρατικοποιηθούν το 2012. Σε αυτά ανήκουν τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα ακίνητα του Δημοσίου.

Επίσης υπάρχει πρόθεση να διερευνηθεί η δυνατότητα υπόγειας αποθήκευσης φυσικού αερίου στον Πρίνο και η πώληση του ΟΔΙΕ, της εταιρείας που εκμεταλλεύεται το ιπποδρομιακό στοίχημα.

Σε ό,τι αφορά τον κλάδο των τραπεζών, προτεραιότητα έχει για την κυβέρνηση η εξυγίανση της Αγροτικής Τράπεζας και όχι η ιδιωτικοποίηση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου. Είναι ένα σχέδιο που έχει τεθεί σε εφαρμογή πολλές φορές από διάφορες κυβερνήσεις, χωρίς επιτυχία. Η Αγροτική μοιάζει με ένα βαρέλι χωρίς πάτο, καθώς από το 2005 μέχρι σήμερα έχει κάνει δύο μεγάλες αυξήσεις κεφαλαίου ύψους 1,875 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου της έκδοσης προνομιούχων μετοχών υπέρ του ελληνικού Δημοσίου) δίχως να επιτευχθεί η εξυγίανση. Το πώς θα το πετύχει τώρα αυτό η διοίκηση Πανταλάκη είναι απορίας άξιον, δεδομένου ότι συμβαίνει το εξής οξύμωρο: η Αγροτική Τράπεζα χρειάζεται να μειώσει το κόστος λειτουργίας και ταυτόχρονα να προσλάβει προσωπικό 700 ατόμων, που πέτυχαν σε διαγωνισμό που έγινε μέσω ΑΣΕΠ το 2009!
ΧΡ. ΙΩΑΝΝΟΥ

ΠΡΕΖΑ TV
14-11-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: