Παρασκευή, Νοεμβρίου 26, 2010

ΣΕ ΝΕΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΤΥΠΟΥ ΔΕΚΟ ΚΑΙ ΜΕ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ.ΞΕΠΟΥΛΑΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΕΥΕΡΓΕΤΕΣ ΜΑΣ

Στο πλαίσιο της στρατηγικής που θα μπορούσε κανείς να συνοψίσει με τη φράση «πουλάτε γιατί χανόμαστε», η κυβέρνηση βάζει τις τελευταίες πινελιές στο νομοσχέδιο για την ανασυγκρότηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

*Το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας λειτουργεί ήδη υπό ιδιωτικό καθεστώς *Το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας λειτουργεί ήδη υπό ιδιωτικό καθεστώς Παράλληλα ανοίγουν πόρτες και παράθυρα για την είσοδο ιδιωτών στα 38 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Το σχέδιο νόμου που βάζει τα αεροδρόμια σε τροχιά ιδιωτικοποίησης ξεκινά από μια εκ πρώτης άσχετη αφετηρία. Δημιουργούνται νέες εταιρείες που θα λειτουργούν πάνω-κάτω ως ΔΕΚΟ, με καθεμία από αυτές να διαχειρίζεται από ένα αεροδρόμιο. Οι εταιρείες θα ανήκουν στο Δημόσιο, με το οποίο θα υπογράψουν συμβάσεις παραχώρησης προκειμένου να πάρουν υπό τον έλεγχό τους τα αεροδρόμια.

Παράλληλα, το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα διενέργειας διαγωνισμών προκειμένου ιδιώτες από την Ελλάδα ή το εξωτερικό να αποκτήσουν μερίδιο κάποιων από τις εταιρείες διαχείρισης και κάπου εδώ αρχίζουν τα δύσκολα.

Τα «φιλέτα»

Σύμφωνα με τα στοιχεία επιβατικής κίνησης των ελληνικών αεροδρομίων, υπάρχουν πρακτικά τρεις μεγάλες ομάδες. Η πρώτη περιλαμβάνει τα λεγόμενα «φιλέτα» (Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη, Ρόδος, Χανιά, Κέρκυρα, Κως και, οριακά, Ζάκυνθος) με κίνηση πάνω από 1 εκατ. επιβάτες ετησίως. Η δεύτερη περιλαμβάνει αεροδρόμια που εξυπηρετούν τουλάχιστον 100.000 επιβάτες κάθε χρόνο και μένουν 18 αεροδρόμια που αποτελούν και τους πιο «άγονους» από εμπορικής πλευράς προορισμούς στην Ελλάδα.

Είναι σαφές πως οι όποιοι ιδιώτες θα σπεύσουν για τα αεροδρόμια της 1ης ομάδας και για κάποια της 2ης (όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος), αφήνοντας τα υπόλοιπα στη μοίρα τους. Στο υπουργείο Υποδομών αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να δημιουργήσουν ομάδες αεροδρομίων, προκειμένου, όπως λένε, μαζί με ένα «φιλέτο» να υποχρεωθούν οι ιδιώτες να αποκτήσουν την υποχρέωση ανάπτυξης και μικρότερων εγκαταστάσεων. Καλή ιδέα που σκαλώνει στο ότι στα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια χρειάζεται πολλή δουλειά προκειμένου να προσελκύσουν πτήσεις τσάρτερ από το εξωτερικό. Σε πολλές περιπτώσεις μιλάμε για αεροδρόμια όπου μπορούν να προσγειωθούν μόνο μικρά επιβατηγά.

Παράλληλα ελλοχεύει ο κίνδυνος οι ιδιώτες να αυξήσουν τα τέλη χρήσης των αεροδρομίων. Πάντως στο υπουργείο καθησυχάζουν πως δεν θα οδηγηθούμε σε αποκλεισμό της περιφέρειας (και) από αέρος.



ΠΡΕΖΑ TV
26-11-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: