Πέμπτη, Νοεμβρίου 04, 2010

ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΗ ΒΑΖΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Κάτω από τη βάση βαθμολογούν οι επιχειρήσεις τους δήμους του νομού Θεσσαλονίκης για τις υπηρεσίες τους, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρία δημοσκοπήσεων Palmos Analysis για λογαριασμό του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ). Στην έρευνα μετείχε δείγμα 270 επιχειρήσεων.

Σε πρώτο επίπεδο συμμετείχαν επιχειρήσεις - μέλη του ΕΒΕΘ που δεν είναι εγκατεστημένες σε οργανωμένο χώρο και στο δεύτερο εκείνες που έχουν έδρα σε ΒΙΠΕ, εμπορικό κέντρο ή θερμοκοιτίδα.

Οι αναλυτές της Palmos Analysis κατέγραψαν τη δυσαρέσκεια των επιχειρήσεων (που δεν δραστηριοποιούνται σε οργανωμένο χώρο) από την ποιότητα των παρεχόμενων από τους οικείους δήμους υπηρεσιών, και το υψηλό κόστος των δημοτικών τελών, ιδιαίτερα σε περίοδο οικονομικής κρίσης και ύφεσης.

Σε όλους τους επιμέρους τομείς που αξιολογήθηκαν από τις επιχειρήσεις, οι μέσες βαθμολογίες των επιχειρήσεων για την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται από τους οικείους δήμους βρίσκονται κάτω από τη βάση (σε μια κλίμακα από το 1 – Καθόλου Ικανοποιημένοι μέχρι το 5 – Απόλυτα Ικανοποιημένοι).

Οι χαμηλότερες βαθμολογίες εντοπίζονται στα δημοτικά τέλη (1,47), την αντιμετώπιση του παρεμπορίου (1,70) και τη διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης για πελάτες και προμηθευτές 1,71).

Οι μόνοι τομείς που βαθμολογούνται κοντά στη βάση είναι οι ώρες φορτοεκφόρτωσης (2,56 που είναι και ο… υψηλότερος βαθμός για τις παρεχόμενες υπηρεσίες των δήμων) και θέματα καθαριότητας και διαχείρισης απορριμμάτων (2,32).

Χαμηλή βαθμολογία συγκεντρώνουν η κατάσταση των δρόμων και πεζοδρομίων (1,85), το κυκλοφοριακό (1,86) η αστυνόμευση (1,91) και οι διαδικασίες αδειοδότησης επιχειρήσεων (1,92).

Σημαντικό θεωρούν οι επιχειρήσεις – μέλη του ΕΒΕΘ το πρόβλημα το παρεμπορίου: το 27% των επιχειρήσεων το θεωρούν «Πολύ Σημαντικό» και το 17% «Αρκετά Σημαντικό».

Περίπου 8 στις 10 επιχειρήσεις (75%) χαρακτηρίζουν υψηλά τα δημοτικά τέλη και μόνο 2 στις 10 (16%) τα χαρακτηρίζουν λογικά.

Οι ερωτώμενοι ζητούν από τις δημοτικές αρχές να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους κυρίως σε τέσσερις τομείς:

• στη μείωση των δημοτικών τελών (21%)

• στην επίλυση του κυκλοφοριακού (20%)

• στην καλύτερη αστυνόμευση (19%)

• στη βελτίωση της κατάστασης στο οδικό δίκτυο και τα πεζοδρόμια (19%).

Επίσης, το 10% θεωρεί πως πρέπει να είναι προτεραιότητα η πάταξη του παρεμπορίου και το 7% η καθαριότητα.

Ανάλογα είναι τα αποτελέσματα της έρευνας για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε οργανωμένο χώρο (το 58% σε ΒΙΠΕ, το 18% σε θερμοκοιτίδα, το 5% σε εμπορικό κέντρο).

Όμως, μέσα από αυτήν ζητείται να αξιολογηθούν και οι φορείς διαχείρισης των οργανωμένων χώρων. Ειδικότερα το 35% δηλώνει ότι δεν είναι «καθόλου» ικανοποιημένο, το 43% «λίγο» και το «15% «αρκετά».

Βαθμολογούν δε με 2,33 τους φορείς αυτούς για την καθαριότητα/ αποκομιδή απορριμμάτων, με 1,68 το οδικό δίκτυο και τα πεζοδρόμια, με 1,55 την αστυνόμευση και με 1,47 για τα τέλη που καταβάλλονται τα οποία θεωρούνται από το 80% «υψηλά» και μόνο από το 15% «λογικά».

Όπως ανακοινώθηκε, ο πρόεδρος του ΕΒΕΘ, Δημήτρης Μπακατσέλος αποστέλλει τα αποτελέσματα της έρευνας σε όλους τους υποψηφίους δημάρχους της Θεσσαλονίκης.

ΠΡΕΖΑ TV
4-11-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: