Πέμπτη, Νοεμβρίου 04, 2010

ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ «ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ» ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ

Σαν μια παρέα που χωρίζεται περνώντας τη λεωφόρο - κάποιοι βρίσκονται ήδη απέναντι, άλλοι περιμένουν ακόμα να κοπάσει η κίνηση. Αυτό θυμίζει η ιστορία με τα social media στην Ελλάδα. Μια σημαντική μάζα ανθρώπων, κυρίως νέων, τα έχουν εντάξει απολύτως στη ζωή τους, τα απομυζούν καθημερινά για να επικοινωνήσουν, να ενημερωθούν, να ψυχαγωγηθούν, να καταναλώσουν, αλλά η «παλιά καλή» Ελλάδα, ιδιωτική τε και δημόσια, μοιάζει να τα αποστρέφεται και να τα φοβάται.

Ομως καλά θα είναι οι δύο αυτοί κόσμοι να συναντηθούν γιατί η διάδοση της κοινωνικής δικτύωσης μέσω Ιντερνετ δεν είναι μόδα που θα περάσει. Σύμφωνα με έρευνα της MRB, στο πλαίσιο της ημερίδας «Ποιος φοβάται τα Social Media;» που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας στο Μουσείο Μπενάκη με μεγάλη επιτυχία (τους εξαιρετικούς ομιλητές μπορούσε κανείς να παρακολουθήσει ζωντανά μέσω Ιντερνετ, σχολιάζοντας παράλληλα στο twitter), το 72% των χρηστών Ιντερνετ έχει προφίλ στο facebook, το 36% διατηρεί το δικό του κανάλι στο YouTube, ενώ το 18% έχει λογαριασμό στο Twitter. Την ίδια ώρα, το 86% των χρηστών διαβάζει μπλογκ συχνότερα από μία φορά τον μήνα, ενώ το 30% έχει ξεκινήσει ένα μπλογκ - πάνω από τους μισούς χρήστες Ιντερνετ δε, έχουν πραγματοποιήσει τους τελευταίους τρεις μήνες αγορά μέσω Διαδικτύου. «Ο χρόνος που περνάμε στα social media αυξάνεται», τόνισε ο Δημήτρης Α. Μαύρος, διευθύνων σύμβουλος της MRB Hellas. «Ολο και περισσότερο επεμβαίνουν στην κουλτούρα μας και όλο και περισσότερο τα λαμβάνουμε υπόψη για τις αγορές μας».

«H Ελλάδα σήμερα βρίσκεται σε μετάβαση», τόνισε ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης στην ομιλία του, καλώντας όλους να φανούν τολμηροί απέναντι στο νέο μέσο. «Οχι απλά να μη φοβόμαστε. Αλλά να διευρύνουμε την ισχύ του ουσιαστικά, μπολιάζοντάς το με αυθεντική, χρήσιμη πληροφορία με κοινωνικό όφελος». Προανήγγειλε μάλιστα ότι σε περίπου 2 μήνες από σήμερα, θα δημιουργηθεί μια διαδικτυακή πλατφόρμα για τη νέα και καινοτόμο επιχειρηματικότητα, που θα αξιοποιήσει τη φιλοσοφία και τα εργαλεία των social media με στόχο την επικοινωνία, τη δικτύωση και την παροχή συμβουλών. «Θέλουμε σε 2 χρόνια από σήμερα να έχουμε δημιουργήσει 50.000 νέες επιχειρήσεις από νέους, καινοτόμους επιχειρηματίες».

Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα της Burson Masteller, μόνο το ένα τρίτο των μελών του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος χρησιμοποιεί τις πλατφόρμες social media, ενώ μόνο το 26% των εταιρειών που έχουν δραστηριότητα στο Facebook απαντά στους «φίλους» του. Αντίστοιχα, στο twitter, οι εταιρείες δεν έχουν πολλούς «followers» και οι ίδιες «ακολουθούν» ελάχιστους. «Επιχειρήσεις και οργανισμοί μένουν θεατές σε μια διαδικασία που τους αφορά και τους επηρεάζει», όπως είπε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Επικοινωνίας κ. Δημήτρης Γ. Μαύρος.

ΠΡΕΖΑ TV
4-11-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: