Πέμπτη, Δεκεμβρίου 30, 2010

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΤΟΥ ΟΑΣΘ

Μια πρωτότυπη εκδήλωση διαμαρτυρίας διοργανώνουν σήμερα το απόγευμα οι επιτροπές «Ακρίβεια Stop» Θεσσαλονίκης και ομάδες κατοίκων, ζητώντας να μπει «φρένο» στις προγραμματισμένες αυξήσεις των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ που -όπως υποστηρίζουν- φτάνουν ακόμη και στο 180%.

Πιο συγκεκριμένα, οι πολίτες σχεδιάζουν να επιβιβαστούν μαζικά -χωρίς να πληρώσουν εισιτήριο- σε ένα ή δύο αστικά λεωφορεία, που διασχίζουν την πόλη από τα δυτικά στα ανατολικά και να τα «ντύσουν» με πανό που θα γράφει: «ΟΑΣΘ: Η ληστεία του χειμώνα. Αυξήσεις έως 180%. Πάρτε πίσω το χαράτσι».

«Λογικότατη» χαρακτήρισε την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), Χρήστος Στεφανίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.


«Εδώ και χρόνια, η τιμή των εισιτηρίων δεν έχει αυξηθεί ουσιαστικά, αφού και η προγραμματισμένη για το Μάιο αύξηση τελικά δεν έγινε. Οι δαπάνες, όμως, του Οργανισμού αυξήθηκαν κατά 55%, αφού τα λεωφορεία απορροφούν 27.000.000 λίτρα πετρελαίου ετησίως και οι τιμές των καυσίμων έχουν αυξηθεί τόσο. Το προσήκον κόστος του εισιτηρίου για το 2011 (χωρίς την επιδότηση), εκτιμάμε ότι είναι 1,60 ευρώ και πείτε μου πού αλλού υπάρχει τόσο φθηνό εισιτήριο», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

ΠΡΕΖΑ TV
30-12-2010

2 σχόλια:

stern είπε...

ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΘΗΚΟΝ ΚΑΘΕ ΕΠΙΒΑΤΗ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΝΟΜΙΜΟΥ ΚΟΜΙΣΤΡΟΥ

Όπως κάθε παρεχόμενη υπηρεσία, έτσι και η συγκοινωνία έχει ένα κόστος λειτουργίας, το οποίο πρέπει να καλύπτεται από τους χρήστες – επιβάτες με την καταβολή του νόμιμου κομίστρου.

Στα πλαίσια της κοινωνικής πολιτικής, που ασκείται από την εκάστοτε Κυβέρνηση, στη Θεσσαλονίκη (όπως και στην Αθήνα), τα κόμιστρα καθορίζονται σε πολύ μικρότερο ύψος από το προσήκον και προς κάλυψη των δαπανών λειτουργίας του Ο.Α.Σ.Θ., με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών, Υποδομών & Δικτύων, καταβάλλεται από το Ελληνικό Δημόσιο κατ’ έτος το κόστος της ασκούμενης κοινωνικής πολιτικής.

Είναι προφανές ότι, η μη καταβολή κομίστρου από ορισμένους επιβάτες, επιβαρύνει τελικά τους νομοταγείς πολίτες, αφού το τμήμα των εσόδων που πρέπει να εισπραχθεί από τα εισιτήρια, επιμερίζεται σε λιγότερους και όχι σε όλους τους επιβάτες, πράγμα που θα οδηγήσει στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, ιδίως αυτή την περίοδο, αν, στα πλαίσια της οικονομικής κρίσης, η Κυβέρνηση αποφασίσει την μείωση της επιβάρυνσης του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Αν και η παθητική ή ενεργητική συμμετοχή σε χρήση εισιτηρίου από τρίτο πρόσωπο αποτελεί αδίκημα που διώκεται και επιπρόσθετα επισύρει την ποινή του προστίμου, ο βασικός λόγος που πρέπει ν’ αποτρέπει κάθε επιβάτη από αυτές τις μη νόμιμες ενέργειες, αποτελεί το γεγονός ότι, αν όλοι οι επιβάτες καταβάλουν το νόμιμο κόμιστρο, δεν θα εγκρίνονται αυξήσεις εισιτηρίων μεγαλύτερες από τις ενδεδειγμένες, για να καλύπτονται και οι απώλειες των εισπράξεων από τους επιβάτες που χρησιμοποιούν τα εισιτήρια άλλων επιβατών ή μετακινούνται χωρίς εισιτήριο

Ανώνυμος είπε...

Είναι προφανές ότι, η μη καταβολή κομίστρου από ορισμένους επιβάτες, επιβαρύνει τελικά τους νομοταγείς πολίτες, αφού το τμήμα των εσόδων που πρέπει να εισπραχθεί από τα εισιτήρια, επιμερίζεται σε λιγότερους και όχι σε όλους τους επιβάτες, πράγμα που θα οδηγήσει στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, ιδίως αυτή την περίοδο, αν, στα πλαίσια της οικονομικής κρίσης, η Κυβέρνηση αποφασίσει την μείωση της επιβάρυνσης του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Αν και η παθητική ή ενεργητική συμμετοχή σε χρήση εισιτηρίου από τρίτο πρόσωπο αποτελεί αδίκημα που διώκεται και επιπρόσθετα επισύρει την ποινή του προστίμου, ο βασικός λόγος που πρέπει ν’ αποτρέπει κάθε επιβάτη από αυτές τις μη νόμιμες ενέργειες, αποτελεί το γεγονός ότι, αν όλοι οι επιβάτες καταβάλουν το νόμιμο κόμιστρο, δεν θα εγκρίνονται αυξήσεις εισιτηρίων μεγαλύτερες από τις ενδεδειγμένες, για να καλύπτονται και οι απώλειες των εισπράξεων από τους επιβάτες που χρησιμοποιούν τα εισιτήρια άλλων επιβατών ή μετακινούνται χωρίς εισιτήριο