Στη Δύση το κάπνισμα έχει ήδη από την δεκαετία του '20 συνδεθεί με την απόκτηση εξουσίας. Τώρα αυτή η συσχέτιση φαίνεται να επαναλαμβάνεται καθώς οι γυναίκες σε φτωχότερες χώρες αποκτούν ολοένα και περισσότερες ελευθερίες, αναφέρει μία έκθεση στο εβδομαδιαίο Bulletin of the World Health Organization (WHO).
Η Sara Hitchman και ο Geoffrey Fong του Πανεπιστημίου Waterloo στο Οντάριο του Καναδά, ανέλυσαν τη σχέση μεταξύ της ανισότητας των δύο φύλων και της επικράτησης του καπνίσματος στις γυναίκες συγκριτικά με τους άνδρες σε 74 χώρες του κόσμου.
Εκτιμάται λοιπόν ότι, παγκοσμίως, οι άνδρες καπνίζουν πέντε φορές περισσότερο απ' ότι οι γυναίκες. Όμως, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι σε χώρες όπου οι γυναίκες έχουν αποκτήσει περισσότερες εξουσίες τα ποσοστά καπνίσματος σε αυτές πλησιάζουν ή ακόμη υπερβαίνουν αυτά των ανδρών ανεξάρτητα από τον πλούτο της κάθε χώρας.
"Οι στρατηγικές μάρκετινγκ των καπνοβιομηχανιών στη διάρκεια πολλών ετών έθεσαν στο στόχαστρο τους τις γυναίκες σε χώρες όπου αυξανόταν η ανεξαρτησία τους" δήλωσε η Deborah Arnott, διευθύνουσα σύμβουλος του the charity Action on Smoking and Health με έδρα το Λονδίνο. Παραθέτει, δε, το παράδειγμα μάρκας τσιγάρων στη δεκαετία του '60 της οποίας το διαφημιστικό σλόγκαν ήταν: "You've come a long way, baby".
"Αυτή η μελέτη τονίζει την ανάγκη να δράσουμε γρήγορα για να μειώσουμε το κάπνισμα μεταξύ των γυναικών, ιδίως στις αναπτυσσόμενες χώρες όπου τα ποσοστά καπνίσματος των γυναικών είναι αρκετά χαμηλά" δήλωσε ο Douglas Bettcher, διευθυντής του Tobacco Free Initiative στον WHO.
ΠΡΕΖΑ TV
4-3-2011
Η Sara Hitchman και ο Geoffrey Fong του Πανεπιστημίου Waterloo στο Οντάριο του Καναδά, ανέλυσαν τη σχέση μεταξύ της ανισότητας των δύο φύλων και της επικράτησης του καπνίσματος στις γυναίκες συγκριτικά με τους άνδρες σε 74 χώρες του κόσμου.
Εκτιμάται λοιπόν ότι, παγκοσμίως, οι άνδρες καπνίζουν πέντε φορές περισσότερο απ' ότι οι γυναίκες. Όμως, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι σε χώρες όπου οι γυναίκες έχουν αποκτήσει περισσότερες εξουσίες τα ποσοστά καπνίσματος σε αυτές πλησιάζουν ή ακόμη υπερβαίνουν αυτά των ανδρών ανεξάρτητα από τον πλούτο της κάθε χώρας.
"Οι στρατηγικές μάρκετινγκ των καπνοβιομηχανιών στη διάρκεια πολλών ετών έθεσαν στο στόχαστρο τους τις γυναίκες σε χώρες όπου αυξανόταν η ανεξαρτησία τους" δήλωσε η Deborah Arnott, διευθύνουσα σύμβουλος του the charity Action on Smoking and Health με έδρα το Λονδίνο. Παραθέτει, δε, το παράδειγμα μάρκας τσιγάρων στη δεκαετία του '60 της οποίας το διαφημιστικό σλόγκαν ήταν: "You've come a long way, baby".
"Αυτή η μελέτη τονίζει την ανάγκη να δράσουμε γρήγορα για να μειώσουμε το κάπνισμα μεταξύ των γυναικών, ιδίως στις αναπτυσσόμενες χώρες όπου τα ποσοστά καπνίσματος των γυναικών είναι αρκετά χαμηλά" δήλωσε ο Douglas Bettcher, διευθυντής του Tobacco Free Initiative στον WHO.
ΠΡΕΖΑ TV
4-3-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου