Καθυστερήσεις αλλά και αστοχίες σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις του μνημονίου παραδέχεται το υπουργείο Υποδομών, το οποίο επισκέφθηκε σήμερα κλιμάκιο της τρόικας.
Ειδικότερα όσον αφορά τα έσοδα του σιδηροδρόμου, το υπουργείο παραδέχεται πως "η οικονομική ύφεση δεν έχει επιτρέψει την επίτευξη των στόχων" που είχαν τεθεί για τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη (σ.σ. το τμήμα μεταξύ Πάτρας και Αθήνας είναι ουσιαστικά εκτός λειτουργίας, ενώ ο προαστιακός της Αθήνας φτάνει μέχρι και το Κιάτο). Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει ζημιογόνα, παρά την όποια βελτίωση στα οικονομικά της στοιχεία, έχοντας τον Μάρτιο απώλειες 4,8 εκατ. έναντι 6,4 εκατ. τον Ιανουάριο. Οσον αφορά τις μετατάξεις του προσωπικού από τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το υπουργείο αναφέρει πως το 60% του προς μεταφορά προσωπικού έχει ήδη μεταταγεί, ενώ η ολοκλήρωση της διαδικασίας προσδιορίζεται για τα τέλη Ιουνίου.
Το υπουργείο προαναγγέλλει νέες παρεμβάσεις στο πρόγραμμα δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και σταδιακή αναμόρφωση της τιμολογιακής πολιτικής. Οσον αφορά την κρατική επιδότηση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΣΕ για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας ("άγονες γραμμές"), το υπουργείο δηλώνει πως έχει αποστείλει από τις 23 Μαρτίου σχέδια σύμβασης στο υπουργείο Οικονομικών, το οποίο όμως όπως φαίνεται δεν έχει απαντήσει.
Σχετικά με τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας το υπουργείο κάνει λόγο για καθυστερήσεις που οφείλονται -κατά το ίδιο- στις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων κατά το πρώτο δίμηνο του έτους, στη γενικότερη οικονομική ύφεση, αλλά και στην στάση μερίδας του επιβατικού κοινού μέσα από ενέργειες τύπου "δεν πληρώνω". Οι 1.440 μετατάξεις που έχουν προγραμματιστεί θα έχουν τελειώσει μέχρι τον Ιούλιο, εκτιμά το υπουργείο.
Τέλος, όσον αφορά τον τομέα των οδικών μεταφορών, το υπουργείο εκτιμά ότι οι επιπτώσεις από την εφαρμογή του νόμου που απελευθερώνει τον κλάδο των φορτηγών "θα αποδώσουν σε ορίζοντα μεσοπρόθεσμο", προσθέτοντας πως ήδη διαπιστώνεται μείωση του κομίστρου αλλά και ενδιαφέρον για την οργάνωση του κλάδου. Κατά το τελευταίο τρίμηνο έχουν κατατεθεί αιτήσεις για τη λειτουργία 50 νέων εταιρειών στον συγκεκριμένο τομέα, αναφέρει το υπουργείο.
ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΜΟΥΡΗΣ
ΠΡΕΖΑ TV
4-5-2011
Ειδικότερα όσον αφορά τα έσοδα του σιδηροδρόμου, το υπουργείο παραδέχεται πως "η οικονομική ύφεση δεν έχει επιτρέψει την επίτευξη των στόχων" που είχαν τεθεί για τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη (σ.σ. το τμήμα μεταξύ Πάτρας και Αθήνας είναι ουσιαστικά εκτός λειτουργίας, ενώ ο προαστιακός της Αθήνας φτάνει μέχρι και το Κιάτο). Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει ζημιογόνα, παρά την όποια βελτίωση στα οικονομικά της στοιχεία, έχοντας τον Μάρτιο απώλειες 4,8 εκατ. έναντι 6,4 εκατ. τον Ιανουάριο. Οσον αφορά τις μετατάξεις του προσωπικού από τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το υπουργείο αναφέρει πως το 60% του προς μεταφορά προσωπικού έχει ήδη μεταταγεί, ενώ η ολοκλήρωση της διαδικασίας προσδιορίζεται για τα τέλη Ιουνίου.
Το υπουργείο προαναγγέλλει νέες παρεμβάσεις στο πρόγραμμα δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και σταδιακή αναμόρφωση της τιμολογιακής πολιτικής. Οσον αφορά την κρατική επιδότηση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΣΕ για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας ("άγονες γραμμές"), το υπουργείο δηλώνει πως έχει αποστείλει από τις 23 Μαρτίου σχέδια σύμβασης στο υπουργείο Οικονομικών, το οποίο όμως όπως φαίνεται δεν έχει απαντήσει.
Σχετικά με τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας το υπουργείο κάνει λόγο για καθυστερήσεις που οφείλονται -κατά το ίδιο- στις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων κατά το πρώτο δίμηνο του έτους, στη γενικότερη οικονομική ύφεση, αλλά και στην στάση μερίδας του επιβατικού κοινού μέσα από ενέργειες τύπου "δεν πληρώνω". Οι 1.440 μετατάξεις που έχουν προγραμματιστεί θα έχουν τελειώσει μέχρι τον Ιούλιο, εκτιμά το υπουργείο.
Τέλος, όσον αφορά τον τομέα των οδικών μεταφορών, το υπουργείο εκτιμά ότι οι επιπτώσεις από την εφαρμογή του νόμου που απελευθερώνει τον κλάδο των φορτηγών "θα αποδώσουν σε ορίζοντα μεσοπρόθεσμο", προσθέτοντας πως ήδη διαπιστώνεται μείωση του κομίστρου αλλά και ενδιαφέρον για την οργάνωση του κλάδου. Κατά το τελευταίο τρίμηνο έχουν κατατεθεί αιτήσεις για τη λειτουργία 50 νέων εταιρειών στον συγκεκριμένο τομέα, αναφέρει το υπουργείο.
ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΜΟΥΡΗΣ
ΠΡΕΖΑ TV
4-5-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου