Σε ακτοπλοϊκή απομόνωση θα βρεθεί για άλλη μια τουριστική περίοδο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, το λιμάνι της μητρόπολης των Βαλκανίων, που όμως είναι ενταγμένη στην... άγονη γραμμή.Η Θεσσαλονίκη θα είναι αποκομμένη από δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Πάρος, η Σαντορίνη, η Τήνος, η Μύκονος, η Κρήτη, και οι ταξιδιώτες που επιθυμούν να μετακινηθούν διά θαλάσσης προς αυτές τις περιοχές θα πρέπει να διανύουν χιλιόμετρα οδικού δικτύου, να κάνουν επιπλέον έξοδα για διόδια και καύσιμα, και να παίρνουν το πλοίο από τον Βόλο, τη Ραφήνα ή τον Πειραιά.
Σήμερα το μόνο πλοίο που αναχωρεί από τη Θεσσαλονίκη είναι το επιβατικό οχηματαγωγό “Ταξιάρχης”, κάθε Δευτέρα στις 7 μ.μ., για Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Βαθύ Σάμου. Στις 8 Ιουλίου θα αρχίσει δρομολόγια το “Αλκυώνη” για Σποράδες, μία φορά την εβδομάδα, με την ευχή και τις πιέσεις των τουριστικών πρακτόρων να πιάνει λιμάνι δύο φορές την εβδομάδα. Στα τέλη Ιουνίου αναμένεται το “Λισσός”, που θα κάνει κάθε Σάββατο ξημερώματα το δρομολόγιο για Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο. Οι Κυκλάδες και η Κρήτη θα παραμείνουν μακριά μας.
“Δεν ξέρω πώς θα κρατηθούμε. Έχουμε αποκοπεί από προορισμούς του καλοκαιριού που είναι προσφιλείς προορισμοί των Θεσσαλονικέων και των Βορειοελλαδιτών. Κάνουμε προσπάθειες να έχουμε δύο φορές την εβδομάδα πλοίο για Σποράδες, διότι μία φορά ισούται με καμία. Όσοι επιλέξουν να πάνε για τριήμερο στις Σποράδες δεν θα μπορούν να γυρίσουν”, περιγράφει στη “ΜτΚ” ο κ. Βλαδίμηρος Καραχαρίσης, τουριστικός πράκτορας, προσθέτοντας ότι “κάθε φέτος και χειρότερα”.
Φορείς της πόλης έχουν αποστείλει επιστολή στο υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, τονίζοντας την ανάγκη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με το Βορειοανατολικό Αιγαίο, τις Κυκλάδες και τη Ρόδο και αναμένοντας τις ενέργειες της πολιτείας. Το ζήτημα, ωστόσο, εξαρτάται και από τα επιχειρηματικά σχέδια των πλοιοκτητών, οι οποίοι χαρακτηρίζουν ασύμφορες τις συνδέσεις από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και επιλέγουν να εντάξουν τα πλοία τους σε δρομολόγια από τον Πειραιά. “Δεν μπορώ να εξηγήσω πώς είναι δυνατό να συμφέρουν τα δρομολόγια από τον Πειραιά και να μη συμφέρουν από τη Θεσσαλονίκη”, δηλώνει ο κ. Καραχαρίσης.
“Η γεωγραφική θέση της Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται μακριά από τα νησιά, και το περιορισμένο μεταφορικό έργο, πλην της τουριστικής περιόδου, καθιστούν το λιμάνι επιχειρηματικά μη ελκυστικό για τη δρομολόγηση πλοίων, με αποτέλεσμα να δρομολογούνται πλοία με χαμηλό λειτουργικό κόστος, όχι ταχύπλοα, και παλαιάς τεχνολογίας. Αυτόματα, αυτό μετριάζει το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών να επιλέξουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ως αφετηριακό λιμάνι και επιλέγουν την λύση με διαδρομή οδικώς μέσω Βόλου, Πειραιά, Καβάλας”, υποστηρίζει ο αρχιπλοίαρχος ε.α. Θεόδωρος Βρακάς, σε υπόμνημά του προς τους αρμόδιους φορείς με θέμα την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης, προτείνοντας “να προκηρυχθούν δρομολόγια από και προς τη Θεσσαλονίκη με ταχύπλοα πλοία και με το κίνητρο της επιδότησης για άγονες γραμμές”.
Προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων
Η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), σε συνεργασία με τον δήμο, το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο και τον Εμπορικό Σύλλογο, καταβάλλει προσπάθειες για να βγάλει το λιμάνι από την ακτοπλοϊκή απομόνωση με την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων.
Ο ΟΛΘ εκτιμά ότι κατά τη φετινή τουριστική περίοδο θα σημειωθεί αύξηση 15%-20% στις αφίξεις επιβατών από κρουαζιερόπλοια, μετά τις επαφές που είχε ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού Στέλιος Αγγελούδης στην παγκόσμια έκθεση Seatrade Cruise Shirring Miami, τον περασμένο Μάρτιο. Στην αύξηση του αριθμού των επισκεπτών αναμένεται να συμβάλει και η αρνητική συγκυρία των αναταραχών σε χώρες της Βόρειας Αφρικής, όπως και η μείωση κατά 25% των τελών ελλιμενισμού στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και της διευκόλυνσης των τελωνιακών ελέγχων. Ο κ. Αγγελούδης απέφυγε να γνωστοποιήσει στη “ΜτΚ” τις εξελίξεις στο ζήτημα προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων, ωστόσο τα πρώτα αποτελέσματα κρίνονται θετικά.
Εντός του Μαΐου, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να έρθουν στη Θεσσαλονίκη οι βασικοί μέτοχοι δύο ισραηλινών εταιρειών, των Caspi Cruises και Mano Shipping, που διοργανώνουν κρουαζιέρες στη Μεσόγειο και την Ερυθρά Θάλασσα, για να εξετάσουν το ενδεχόμενο ανάπτυξης προγραμμάτων επισκέψεων. Την ίδια περίοδο θα βρεθεί στην πόλη και εκπρόσωπος της εταιρείας Aida Cruises, η οποία έχει προγραμματίσει τέσσερις επισκέψεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με το κρουαζιερόπλοιο “Aida Aura”, που θα κάνει το δρομολόγιο Πειραιάς - Βόλος - Θεσσαλονίκη - Κωνσταντινούπολη.
Μείωση 50% του επιβατικού κοινού
Στη διάρκεια του 2010 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έδεσαν 23 κρουαζιερόπλοια που μετέφεραν 18.000 επιβάτες, ενώ η συνολική επιβατική κίνηση, συμπεριλαμβανομένων των τακτικών ακτοπλοϊκών δρομολογίων, ήταν 100.775 άτομα. Ο αριθμός των επιβατών είναι μειωμένος έως 50% σε σχέση με τα προηγούμενα τρία χρόνια, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην ανυπαρξία δρομολογίων και στην ακτοπλοϊκή απομόνωση του λιμανιού και σε έναν βαθμό στην οικονομική κρίση. Το 2007 ο αριθμός επιβατών (με τα κρουαζιερόπλοια) έφτασε τους 150.202, το 2008 τους 153.502, το 2009 τους 158.179.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr
ΠΡΕΖΑ TV
15-5-2011
Σήμερα το μόνο πλοίο που αναχωρεί από τη Θεσσαλονίκη είναι το επιβατικό οχηματαγωγό “Ταξιάρχης”, κάθε Δευτέρα στις 7 μ.μ., για Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Βαθύ Σάμου. Στις 8 Ιουλίου θα αρχίσει δρομολόγια το “Αλκυώνη” για Σποράδες, μία φορά την εβδομάδα, με την ευχή και τις πιέσεις των τουριστικών πρακτόρων να πιάνει λιμάνι δύο φορές την εβδομάδα. Στα τέλη Ιουνίου αναμένεται το “Λισσός”, που θα κάνει κάθε Σάββατο ξημερώματα το δρομολόγιο για Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο. Οι Κυκλάδες και η Κρήτη θα παραμείνουν μακριά μας.
“Δεν ξέρω πώς θα κρατηθούμε. Έχουμε αποκοπεί από προορισμούς του καλοκαιριού που είναι προσφιλείς προορισμοί των Θεσσαλονικέων και των Βορειοελλαδιτών. Κάνουμε προσπάθειες να έχουμε δύο φορές την εβδομάδα πλοίο για Σποράδες, διότι μία φορά ισούται με καμία. Όσοι επιλέξουν να πάνε για τριήμερο στις Σποράδες δεν θα μπορούν να γυρίσουν”, περιγράφει στη “ΜτΚ” ο κ. Βλαδίμηρος Καραχαρίσης, τουριστικός πράκτορας, προσθέτοντας ότι “κάθε φέτος και χειρότερα”.
Φορείς της πόλης έχουν αποστείλει επιστολή στο υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, τονίζοντας την ανάγκη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με το Βορειοανατολικό Αιγαίο, τις Κυκλάδες και τη Ρόδο και αναμένοντας τις ενέργειες της πολιτείας. Το ζήτημα, ωστόσο, εξαρτάται και από τα επιχειρηματικά σχέδια των πλοιοκτητών, οι οποίοι χαρακτηρίζουν ασύμφορες τις συνδέσεις από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και επιλέγουν να εντάξουν τα πλοία τους σε δρομολόγια από τον Πειραιά. “Δεν μπορώ να εξηγήσω πώς είναι δυνατό να συμφέρουν τα δρομολόγια από τον Πειραιά και να μη συμφέρουν από τη Θεσσαλονίκη”, δηλώνει ο κ. Καραχαρίσης.
“Η γεωγραφική θέση της Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται μακριά από τα νησιά, και το περιορισμένο μεταφορικό έργο, πλην της τουριστικής περιόδου, καθιστούν το λιμάνι επιχειρηματικά μη ελκυστικό για τη δρομολόγηση πλοίων, με αποτέλεσμα να δρομολογούνται πλοία με χαμηλό λειτουργικό κόστος, όχι ταχύπλοα, και παλαιάς τεχνολογίας. Αυτόματα, αυτό μετριάζει το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών να επιλέξουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ως αφετηριακό λιμάνι και επιλέγουν την λύση με διαδρομή οδικώς μέσω Βόλου, Πειραιά, Καβάλας”, υποστηρίζει ο αρχιπλοίαρχος ε.α. Θεόδωρος Βρακάς, σε υπόμνημά του προς τους αρμόδιους φορείς με θέμα την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης, προτείνοντας “να προκηρυχθούν δρομολόγια από και προς τη Θεσσαλονίκη με ταχύπλοα πλοία και με το κίνητρο της επιδότησης για άγονες γραμμές”.
Προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων
Η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), σε συνεργασία με τον δήμο, το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο και τον Εμπορικό Σύλλογο, καταβάλλει προσπάθειες για να βγάλει το λιμάνι από την ακτοπλοϊκή απομόνωση με την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων.
Ο ΟΛΘ εκτιμά ότι κατά τη φετινή τουριστική περίοδο θα σημειωθεί αύξηση 15%-20% στις αφίξεις επιβατών από κρουαζιερόπλοια, μετά τις επαφές που είχε ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού Στέλιος Αγγελούδης στην παγκόσμια έκθεση Seatrade Cruise Shirring Miami, τον περασμένο Μάρτιο. Στην αύξηση του αριθμού των επισκεπτών αναμένεται να συμβάλει και η αρνητική συγκυρία των αναταραχών σε χώρες της Βόρειας Αφρικής, όπως και η μείωση κατά 25% των τελών ελλιμενισμού στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και της διευκόλυνσης των τελωνιακών ελέγχων. Ο κ. Αγγελούδης απέφυγε να γνωστοποιήσει στη “ΜτΚ” τις εξελίξεις στο ζήτημα προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων, ωστόσο τα πρώτα αποτελέσματα κρίνονται θετικά.
Εντός του Μαΐου, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να έρθουν στη Θεσσαλονίκη οι βασικοί μέτοχοι δύο ισραηλινών εταιρειών, των Caspi Cruises και Mano Shipping, που διοργανώνουν κρουαζιέρες στη Μεσόγειο και την Ερυθρά Θάλασσα, για να εξετάσουν το ενδεχόμενο ανάπτυξης προγραμμάτων επισκέψεων. Την ίδια περίοδο θα βρεθεί στην πόλη και εκπρόσωπος της εταιρείας Aida Cruises, η οποία έχει προγραμματίσει τέσσερις επισκέψεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με το κρουαζιερόπλοιο “Aida Aura”, που θα κάνει το δρομολόγιο Πειραιάς - Βόλος - Θεσσαλονίκη - Κωνσταντινούπολη.
Μείωση 50% του επιβατικού κοινού
Στη διάρκεια του 2010 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έδεσαν 23 κρουαζιερόπλοια που μετέφεραν 18.000 επιβάτες, ενώ η συνολική επιβατική κίνηση, συμπεριλαμβανομένων των τακτικών ακτοπλοϊκών δρομολογίων, ήταν 100.775 άτομα. Ο αριθμός των επιβατών είναι μειωμένος έως 50% σε σχέση με τα προηγούμενα τρία χρόνια, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην ανυπαρξία δρομολογίων και στην ακτοπλοϊκή απομόνωση του λιμανιού και σε έναν βαθμό στην οικονομική κρίση. Το 2007 ο αριθμός επιβατών (με τα κρουαζιερόπλοια) έφτασε τους 150.202, το 2008 τους 153.502, το 2009 τους 158.179.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr
ΠΡΕΖΑ TV
15-5-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου