ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΞΕΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΣΤΟ ΚΟΝΤΙΝΟ ΜΕΛΛΟΝ...
Η στασιμότητα που παρατηρείται τις τελευταίες μέρες στο θέμα της διάθεσης μετοχικών μεριδίων της ΕΥΑΘ και του ΟΛΘ ενδέχεται, σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, να οδηγήσει σε μετάθεση για ευθετότερο χρόνο τη διάθεση του 40% της Επιχείρησης Υδρευσης της Θεσσαλονίκης και του 23% του μ.κ. του Οργανισμού Λιμένος της συμπρωτεύουσας.
Οι ίδιες πηγές, προσμετρώντας τις έντονες αντιδράσεις που έχουν πυροδοτηθεί στην περιφέρεια της Θεσσαλονίκης αλλά και τις ισχυρές ενστάσεις στο εσωτερικό του κυβερνώντος κόμματος, δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο η ιδιωτικοποίηση να ενταχθεί σε επόμενο τρίμηνο.
Ο ελιγμός της κυβέρνησης, που δικαιολογημένα φοβάται να ανοίξει ακόμη ένα μέτωπο και μάλιστα στο εκλογικό κάστρο του υπουργού Οικονομικών, δείχνει πως φέρεται να εξετάζει σοβαρά την πιθανότητα να αντισταθμίσει την απώλεια των εσόδων μέσω του «Ξυστό» και της ιδιωτικοποίησης των Κρατικών Λαχείων. Το οικονομικό επιτελείο πρέπει να συγκεντρώσει στο τρίμηνο συνολικά 1,7 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενων αυτών που έχει ήδη λάβει από την πώληση του 10% του ΟΤΕ στην Deutsche Telekom. Ετσι, τις τελευταίες ημέρες έχουν πάρει μολύβι και χαρτί και υπολογίζουν από πού αλλού θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν περί τα 100-120 εκατ. ευρώ. Σε αυτή την περίπτωση στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός δεν θα έχει να αντιμετωπίσει και τους βουλευτές, τοπικούς φορείς, εργαζόμενους και παράγοντες της Θεσσαλονίκης.
Ούτως ή άλλως, σημείωναν χρηματιστηριακοί κύκλοι, σε αυτή τη δυσχερή συγκυρία στις αγορές η αποτίμηση των δύο επιχειρήσεων έχει υποχωρήσει δραματικά. Πρακτικά με βάση το κλείσιμο της 5/8 η χρηματιστηριακή αξία της ΕΥΑΘ έχει περιοριστεί στα 145 εκατ. ευρώ (άρα 58 εκατ. ευρώ για το 40% που δίνει το Δημόσιο) του δε ΟΛΘ στα 120 εκατ. ευρώ. Στην περίπτωση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης το 23% που έχει προγραμματισθεί να δοθεί δεν ξεπερνά τα 27,6 εκατ. ευρώ σε τρέχουσα αξία.
Εκτός από τη σκέψη επανέκδοσης του «Ξυστό», την προκήρυξη της άδειας (ή των αδειών), φαίνεται πως σε καλό δρόμο βρίσκεται και η διαδικασία για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» για άλλα 20 χρόνια (η ισχύουσα σύμβαση είναι διάρκειας 30 ετών). Για τον σχετικό διαγωνισμό έχουν προσληφθεί οι σύμβουλοι και στην αγορά η προκήρυξή του θεωρείται από ανθρώπους της αγοράς θέμα χρόνου.
Του Μ. ΓΕΛΑΝΤΑΛΙ-ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
ΠΡΕΖΑ TV
7-8-2011
Η στασιμότητα που παρατηρείται τις τελευταίες μέρες στο θέμα της διάθεσης μετοχικών μεριδίων της ΕΥΑΘ και του ΟΛΘ ενδέχεται, σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, να οδηγήσει σε μετάθεση για ευθετότερο χρόνο τη διάθεση του 40% της Επιχείρησης Υδρευσης της Θεσσαλονίκης και του 23% του μ.κ. του Οργανισμού Λιμένος της συμπρωτεύουσας.
Οι ίδιες πηγές, προσμετρώντας τις έντονες αντιδράσεις που έχουν πυροδοτηθεί στην περιφέρεια της Θεσσαλονίκης αλλά και τις ισχυρές ενστάσεις στο εσωτερικό του κυβερνώντος κόμματος, δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο η ιδιωτικοποίηση να ενταχθεί σε επόμενο τρίμηνο.
Ο ελιγμός της κυβέρνησης, που δικαιολογημένα φοβάται να ανοίξει ακόμη ένα μέτωπο και μάλιστα στο εκλογικό κάστρο του υπουργού Οικονομικών, δείχνει πως φέρεται να εξετάζει σοβαρά την πιθανότητα να αντισταθμίσει την απώλεια των εσόδων μέσω του «Ξυστό» και της ιδιωτικοποίησης των Κρατικών Λαχείων. Το οικονομικό επιτελείο πρέπει να συγκεντρώσει στο τρίμηνο συνολικά 1,7 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενων αυτών που έχει ήδη λάβει από την πώληση του 10% του ΟΤΕ στην Deutsche Telekom. Ετσι, τις τελευταίες ημέρες έχουν πάρει μολύβι και χαρτί και υπολογίζουν από πού αλλού θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν περί τα 100-120 εκατ. ευρώ. Σε αυτή την περίπτωση στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός δεν θα έχει να αντιμετωπίσει και τους βουλευτές, τοπικούς φορείς, εργαζόμενους και παράγοντες της Θεσσαλονίκης.
Ούτως ή άλλως, σημείωναν χρηματιστηριακοί κύκλοι, σε αυτή τη δυσχερή συγκυρία στις αγορές η αποτίμηση των δύο επιχειρήσεων έχει υποχωρήσει δραματικά. Πρακτικά με βάση το κλείσιμο της 5/8 η χρηματιστηριακή αξία της ΕΥΑΘ έχει περιοριστεί στα 145 εκατ. ευρώ (άρα 58 εκατ. ευρώ για το 40% που δίνει το Δημόσιο) του δε ΟΛΘ στα 120 εκατ. ευρώ. Στην περίπτωση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης το 23% που έχει προγραμματισθεί να δοθεί δεν ξεπερνά τα 27,6 εκατ. ευρώ σε τρέχουσα αξία.
Εκτός από τη σκέψη επανέκδοσης του «Ξυστό», την προκήρυξη της άδειας (ή των αδειών), φαίνεται πως σε καλό δρόμο βρίσκεται και η διαδικασία για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» για άλλα 20 χρόνια (η ισχύουσα σύμβαση είναι διάρκειας 30 ετών). Για τον σχετικό διαγωνισμό έχουν προσληφθεί οι σύμβουλοι και στην αγορά η προκήρυξή του θεωρείται από ανθρώπους της αγοράς θέμα χρόνου.
Του Μ. ΓΕΛΑΝΤΑΛΙ-ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
ΠΡΕΖΑ TV
7-8-2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου