Οι αρχές προσπαθούν να ξετυλίξουν το κουβάρι της χθεσινής εντυπωσιακής ληστείας στην Εθνική Πινακοθήκη. Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για επαγγελματίες ληστές, μέλη διεθνούς κυκλώματος κακοποιών έργων τέχνης, που πρώτα κλέβουν έργα αξίας και μετά τα πωλούν στη μαύρη αγορά. Μάλιστα η κλοπή δεν αποκλείεται να έχει γίνει κατά παραγγελία.
Τα πιθανά σενάρια στα οποία έχουν καταλήξει οι αστυνομικοί είναι δύο. Το γεγονός ότι οι δράστες έκαναν τη δουλειά τους σε μόλις επτά λεπτά,σημαίνει ότι γνώριζαν λεπτομέρειες και ενδεχομένως να είχαν και πληροφόρηση εκ των έσω.
Σύμφωνα με το πρώτο σενάριο οι δράστες είναι μέλη διεθνούς κυκλώματος, «κακοποιών έργων τέχνης», οι οποίοι αφού κλέψουν τους πίνακες, τους ρίχνουν στη μαύρη αγορά. Άλλωστε σε όλο τον κόσμο και ειδικά σε Ρωσία, Κίνα και Αμερική υπάρχουν μανιώδεις συλλέκτες που θα έδιναν πολύ χρήμα για να αποκτήσουν έναν Πικάσο, ακόμα και μέσω υπόγειων διασυνδέσεων της μαύρης αγοράς.
Βάσει του δεύτερου σεναρίου η κλοπή έγινε κατά παραγγελία ενός συλλέκτη, ο οποίος προφανώς προσέλαβε «ειδικούς» για να μπουν μέσα στην Εθνική Πινακοθήκη και να εξαφανίσουν τα έργα. Σε αυτή την περίπτωση, η δουλειά της Αστυνομίας είναι πιο δύσκολη, καθώς οι τρεις κλεμμένοι πίνακες και ειδικά ο μοναδικός Πικάσο που υπήρχε στην Ελλάδα δεν θα βγει στο σφυρί.
Το γύρο του κόσμου έκανε η κλοπή των έργων τέχνης
Το ριφιφί του αιώνα που έγινε στην Εθνική Πινακοθήκη και η κλοπή των έργων τέχνης ήταν η είδηση που έκανε χθες το γύρω του κόσμου. Το BBC ανέφερε ότι από την Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας έκαναν «φτερά» δύο πολύ σημαντικά δημιουργήματα, ανάμεσά τους και το «Γυναικείο Κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο, το οποίο ήταν ένα δώρο που έγινε στην Ελλάδα το 1949 για την αντίσταση που έδειξε η χώρα στη Ναζιστική Γερμανία.
Στο Reuters μιλούσαν για κλοπή τριών έργων τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας από την Πινακοθήκη της Αθήνας. Το «Γυναικείο κεφάλι» του Πικάσο, ο «Μύλος» του Μοντριάν και ένα σχέδιο του Κατσία εξαφανίστηκαν και όπως αναφέρει το πρακτορείο, το έργο του Πικάσο το είχε δωρίσει ο ίδιος ο καλλιτέχνης στην Ελλάδα το 1949, ενώ το σχέδιο του Κατσία δωρίστηκε στην Πινακοθήκη το 1907.
Η Guardian ανέφερε πως μια καλά οργανωμένη επιχείρηση σε μία από τις πιο καλά φρουρούμενες περιοχές της Αθήνας. iefimerida.gr
ΠΡΕΖΑ TV
10-1-2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου