Η απομάκρυνση του μισοβυθισμένου ναυαγίου του Costa Concordia δίπλα στις ακτές του νησιού Τζίλιο θέτει ένα δύσκολο μηχανικό πρόβλημα που θα πρέπει να επιλύσουν οι ιταλικές Αρχές αλλά και οι εξειδικευμένες εταιρείες το προσεχές διάστημα.
Το Costa Concordia έχει κλίση σχεδόν 90 μοιρών και έχει ακουμπήσει με το δεξί πλευρό στο βυθό δίπλα στο νησί.
Ποτέ στο παρελθόν δεν υπάρχει ανάλογη περίπτωση ανέλκυσης κρουαζιερόπλοιου με τόσο μεγάλο βάρος (114.500 τόνοι) μήκος 290 μέτρων και ύψους που ξεπερνά τα 60 μέτρα.
Οι εργασίες για την ανέλκυση του ναυαγίου θα αρχίσουν μετά το σφράγισμα της τρύπας στην πλευρά του πλοίου όπου έγινε η πρόσκρουση ενώ στη συνέχεια το πλοίο θα μπορούσε να πλεύσει με τη βοήθεια γιγάντιων μπαλονιών.
Άλλες λύσεις που εξετάζονται είναι το πλοίο να αναχωρήσει από το σημείο όπου βρίσκεται χωρίς πλωτήρες ή να κοπεί σε κομμάτια επί τόπου, προέχει όμως, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, να εξεταστεί το ενδεχόμενο να επισκευαστεί επί τόπου.
Οι όποιες εργασίες θα αρχίσουν μετά από αρκετές εβδομάδες ή μήνες.
Σε κάθε περίπτωση άμεση προτεραιότητα είναι να αντληθούν οι 2.380 τόνοι του καύσιμου από τις δεξαμενές του πλοίου προκειμένου να αποτραπεί η περιβαλλοντική καταστροφή στη προστατευόμενη ζώνη του Τζίλιο.
Οι εταιρείες διάσωσης αρνούνται προς το παρόν να σχολιάσουν τις λεπτομέρειες των σχεδίων τους πριν την ανάθεση του συμβολαίου που θα έχει ύψος πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Ωστόσο εύλογη είναι η απορία που εκφράζει στέλεχος εταιρείας που θα προσπαθήσει να ανελκύσει το κρουαζιερόπλοιο: «Ακόμη και αν το Concordia μπορούσε να επισκευαστεί, ποιός θα ήθελε ακόμη να ταξιδέψει με αυτό;».
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό
ΠΡΕΖΑ TV
19-1-2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου