Σάββατο, Ιουλίου 07, 2012

ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΙΚΗ «ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ-ΑΠΙΣΤΙΑ» ΑΠΟ 13 ΣΤΕΛΕΧΗ ΟΣΕ ΕΚΡΙΝΕ Η ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ


ΤΙΣ κατηγορίες της απιστίας σε βαθμό κακουργήματος, με τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου «περί καταχραστών του Δημοσίου» και της άμεσης συνέργειας σε απιστία, απήγγειλε η εισαγγελέας Πρωτοδικών Π. Παπανδρέου σε βάρος 13 υψηλόβαθμων στελεχών του ΟΣΕ της περιόδου 2004-2007, για αποφάσεις που έλαβαν και οι οποίες φέρεται να ζημίωσαν τον Οργανισμό. Όσον αφορά ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες του τότε υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη, η όποια ευθύνη έχει παραγραφεί. Η έρευνα της εισαγγελέως αφορούσε καταγγελίες για πράξεις και παραλείψεις των στελεχών όσον αφορά τις διαδικασίες προμηθειών και τήρησης συμβάσεων. Η δικογραφία που έχει σχηματιστεί για την υπόθεση περιλαμβάνει τρία σκέλη:



1.    Το πρώτο αφορά την αλλαγή των προδιαγραφών για την προμήθεια τροχαίου υλικού του ΟΣΕ. Η υπόθεση σχετίζεται με πρόγραμμα αγοράς ηλεκτραμαξών, πορείας κανονικής γραμμής, συνολικού κόστους 3,2 δισ. ευρώ, που ενώ τον Ιούλιο του 2006 είχε εγκριθεί ομόφωνα από την αρμόδια διακομματική επιτροπή της Βουλής, οι διαγωνιστικές διαδικασίες φέρεται να καθυστερούσαν επειδή επιχειρήθηκε αλλαγή των προδιαγραφών του υλικού, με μείωση της μέγιστης ταχύτητάς τους. Οι νέες προδιαγραφές απορρίφθηκαν, πλην όμως το δ.σ. του ΟΣΕ αποφάσισε να προμηθευτεί 50 ντιζελοκίνητες μηχανές έλξης εμπορικών αμαξοστοιχιών, μέγιστης ταχύτητας 120 χλμ./ώρα, παρά τις ομόφωνες αποφάσεις που προέβλεπαν μηχανές μικτής χρήσης (εμπορικές και επιβατικές) μέγιστης ταχύτητας 180 χλμ./ώρα. Να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει η προμήθεια του επίμαχου υλικού.
2.    Το δεύτερο σκέλος αφορά την ανοχή που φέρεται να επέδειξε η διοίκηση του ΟΣΕ στην καθυστέρηση της παράδοσης από τον ανάδοχο του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης επιβατικών μεταφορών του ΟΣΕ.
3.    Τέλος, η ποινική δίωξη αφορά την ενοικίαση από τον ΟΣΕ οκτώ συρμών τύπου Desirο, για τους οποίους ο Οργανισμός κατέβαλε 1 εκατ. το μήνα, για δεκαέξι μήνες, ενώ τα τρένα θα μπορούσε να τα έχει δωρεάν (οι αυτοκινητάμαξες είχαν παραχωρηθεί δωρεάν ως τήρηση ρήτρας για τη μη έγκαιρη παράδοση του καινούργιου τροχαίου υλικού από την κοινοπραξία Siemens-Ελληνικά Ναυπηγεία). Η κοινοπραξία εξακολουθούσε να χρωστά ποσό 8,3 εκατ. όταν έγινε η ενοικίαση και, κατά την εισαγγελική εκτίμηση, με το συγκεκριμένο ποσό τα οκτώ τρένα θα μπορούσαν σχεδόν να έχουν αγοραστεί.
ΕΞΠΡΕΣ
ΠΡΕΖΑ TV
7-7-2012

Δεν υπάρχουν σχόλια: