Δευτέρα, Ιουλίου 09, 2012

ΑΡΓΟΣΒΗΝΟΥΝ ΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ


Από την Κέλλυ Φαναριώτη
Η πρωτοφανής οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα τα τελευταία χρόνια δεν άφησε αλώβητη την τουριστική αγορά της πρωτεύουσας. Οι πληγές που μετρούν οι καταστηματάρχες στο ιστορικό κέντρο της πόλης είναι βαρύτατες και πολλοί αναρωτιούνται αν όντως υπάρχει φως στο τούνελ.
Πτώση του τζίρου που αγγίζει το 40% παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στην περιοχή που δικαίως συγκεντρώνει την μεγαλύτερη τουριστική κίνηση της πρωτεύουσας, την Πλάκα. Οι άλλοτε ένδοξες εποχές που η μακροβιότερη και πιο γραφική συνοικία της Αθήνας έσφυζε από ζωή και τουρισμό , πέρασαν ανεπιστρεπτί.



Ολοένα και λιγότεροι τουρίστες περιδιαβαίνουν πλέον τα γραφικά δρομάκια της περιοχής φέρνοντας τους επιχειρηματίες της περιοχής σε απόγνωση.


‘’Η φετινή κατάσταση ξεπέρασε κάθε προηγούμενο’’, δήλωσε στη ‘Μetro Weekend’’ o κύριος Γιάννης, ιδιοκτήτης γνωστού μεζεδοπωλείου στην οδό Μνησικλέους. ‘’ Τα έσοδα έχουν μειωθεί στο 40% και απ’ ότι φαίνεται η κατάσταση θα χειροτερέψει κι άλλο. Διατηρούμε τις τιμές στα ίδια επίπεδα τα τελευταία πέντε χρόνια, χωρίς ωστόσο να βλέπουμε κανένα θετικό αποτέλεσμα. Στην οδό Μνησικλέους ήμασταν πέντε μεζεδοπωλεία ,εκ των οποίων το ένα έκλεισε και τώρα ετοιμάζεται να βάλει λουκέτο και δεύτερο. Οι ταβέρνες αδυνατούν να λειτουργήσουν με τέτοια κρίση καθώς οι ιδιοκτήτες δεν μπορούν πλέον να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις του μαγαζιού. Όταν οι σερβιτόροι, ο μάγειρας και ο λατζέρης μένουν απλήρωτοι , το κλείσιμο είναι αναπόφευκτο’’.


Παρόμοια κατάσταση επικρατεί και στα μαγαζιά με τουριστικά είδη. Στην πιο κεντρική οδό της Πλάκας, την οδό Ανδριανού, ο κύριος Παναγιώτης διατηρεί μαγαζί με τουριστικά είδη. ‘’Η κίνηση ξεκίνησε να μειώνεται αισθητά από πέρυσι όπου η πτώση του τζίρου άγγιξε το 30% και όπως όλα δείχνουν, η ίδια κατάσταση θα επικρατήσει και φέτος. Παλιότερα η τουριστική περίοδος για εμάς, τους καταστηματάρχες της Πλάκας, ξεκινούσε από τον Απρίλιο. Πλέον, τα πράγματα έχουν αλλάξει. Πέρασε και ο Ιούνιος και η κίνηση είναι παρόμοια με εκείνη του χειμώνα. Οι περισσότεροι ξένοι έχουν τρομοκρατηθεί τόσο από τα ξένα μέσα ενημέρωσης όσο και από τα περιστατικά κλοπής όταν επισκέπτονται τη χώρα μας’’. 


Ακόμη και εκείνοι που στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν τους τουρίστες έριξαν τις τιμές τους στο μισό, βλέπουν τα εμπορεύματά τους στα ράφια. ‘’ Τα τελευταία δύο χρόνια η πτώση των πωλήσεων άγγιξε το 40% παρά το γεγονός ότι μειώσαμε τις τιμές μέχρι και 50%’’, τονίζει ο κ. Γιώργος, καταστηματάρχης δερμάτινων ειδών κοντά στην αρχαία αγορά. Οι αγορές των τουριστών έχουν πλέον περιοριστεί στα απολύτως απαραίτητα: ‘’Οι ντόπιοι είναι σχεδόν άφαντοι ενώ οι περισσότεροι τουρίστες πλέον αρκούνται αποκλειστικά στην αγορά αναμνηστικών αντικειμένων ’’ .
http://www.metrogreece.gr/ArticleDetails/tabid/82/ArticleID/169581/Default.aspx
ΠΡΕΖΑ TV
9-7-2012

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

να παρεμβουν οι ψηφοφοροι της χροισις αυγκις και να προσλαβουν λ\μ για πελατες!Ξερουν απο προσληψεις

Ανώνυμος είπε...

Τώρα που δεν υπάρχουν διαδηλώσεις ,ούτε κυβερνητική αστάθεια,ούτε εκλογές τις πταίει για την αναδουλειά;
Μηπως η εκπτώχυνση των συνήθων πελατών βορειοευρωπαίων;
Μήπως ο υψηλός ΦΠΑ ,που οδηγεί τους άλλοτε πελάτες της χώρας σε άλλους προορισμούς,όπως της Τουρκίας όπου ο ΦΠΑ είναι 6,5% και η ισοτιμία με το ευρώ είναι άκρως δελεαστική;
Οποιος ψηφίζει παραμονή στην ευρωζώνη με κάθε κόστος ας ετοιμαστεί να πληρώσει και το κόστος,τώρα που έρχεται ο λογαριασμός.
Να κλείσει το μαγαζάκι του και να πάει να βρει δουλειά είτε σα μετανάστης εξωτερικού ή σαν μετανάστης εσωτερικού σε κάποια από τις ΕΟΖ (Ελευθερες Οικονομικές Ζώνες) που σε λίγο καιρό θα αφθονούν στη χώρα μας,όπως συμβαίνει σε κάθε τριτοκοσμική χώρα που σέβεται τους επενδυτές και ξεπουλάει το πληθυσμό της.