Δευτέρα, Αυγούστου 13, 2012

«ΈΤΟΙΜΗ» ΓΙΑ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ 500.000 ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ 2012


ΟΙ προσπάθειες κορυφαίων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών όπως οι Peugeot και Fiat να περιορίσουν τις ζημίες τους επί ευρωπαϊκού εδάφους πιθανώς να αποτελέσουν αιτία για την απώλεια έως και 500.000 θέσεων εργασίας στην Ευρώπη στον συγκεκριμένο κλάδο. Πρόκειται για ένα σαφές αποτέλεσμα της σφοδρής κρίσης χρέους που πλήττει αρκετές χώρες της ευρωζώνης.


Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, συμπεριλαμβανομένων και εταιριών κατασκευής ανταλλακτικών όπως οι SKF AB και Autoliv, είναι έτοιμη να μειώσει σημαντικά τα μισθολόγιά της, καθώς η ζήτηση αυτοκινήτων υποχωρεί για πέμπτο διαδοχικό έτος επί ευρωπαϊκού εδάφους. Οι πιο εύκολοι για να απολυθούν είναι οι εργαζόμενοι με περιορισμένο ωράριο, οι οποίοι αντιστοιχούν σε 1,5 εκατ. από τα 7 εκατ. που είναι ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων στον κλάδο.

Υπενθυμίζεται ότι από το 2007 έως και το 2011 από τον συγκεκριμένο τομέα έχουν περικοπεί 800.000 θέσεις εργασίας μόνο στην Ευρώπη, ενώ εάν επαληθευθεί η πρόβλεψη για τις νέες μειώσεις σίγουρα η ανεργία στην ευρωζώνη θα… σκαρφαλώσει αρκετά υψηλότερα από το επίπεδο-ρεκόρ του 11,2% που βρίσκεται αυτή τη στιγμή.

«Καθίσταται όλο και πιο εμφανές ότι η συνεχιζόμενη πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων στην ευρωζώνη θα οδηγήσει σε εξ ανάγκης μείωση της παραγωγής και φυσικά σε σωρεία απολύσεων», υποστηρίζει ο Ίαν Φλέτσερ, αναλυτής της IHS Automotive.

Η πρώτη ψυχρολουσία κατέφθασε από τον γαλλικό όμιλο PSA Peugeot Citroen, ο οποίος ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε μείωση 14.000 θέσεων εργασίας και διακοπή λειτουργίας ενός εργοστασίου του στα περίχωρα του Παρισιού. Η εταιρία προχωρά σε αυτή την κίνηση προκειμένου να «καλύψει» ζημίες 662 εκατ. ευρώ που εμφάνισε στο α'Α εξάμηνο του έτους. Μάλιστα, η απόφαση της PSA Peugeot Citroen απείλησε να δημιουργήσει ακόμη και πολιτική σύγκρουση στη Γαλλία, με τον πρόεδρο Φρανσουά Ολάντ να κατηγορεί τη διοίκηση της εταιρίας ότι «περίμενε να εκλεγούν οι σοσιαλιστές πριν προχωρήσει σε αυτή την κίνηση».

Όμως η όλη εικόνα κατέστη ακόμη πιο δυσάρεστη όταν ο επικεφαλής της Fiat, Σέρτζιο Μαρκιόνε, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η μεγαλύτερη ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία «παγώνει» όλες τις επενδύσεις της επί ιταλικού εδάφους και παράλληλα θα προχωρήσει σε απολύσεις εποχικών εργαζομένων, με στόχο να μειώσει όσο το δυνατόν περισσότερο το κόστος λειτουργίας της. Επίσης ο κ. Μαρκιόνε ξεκαθάρισε ότι η διοίκηση της Fiat έχει ξεκινήσει την κατάρτιση ενός προγράμματος γενναίων περικοπών, στο πλαίσιο του οποίου θα περιληφθεί και η διακοπή λειτουργίας αρκετών εργοστασίων. Οι λεπτομέρειες αυτού του προγράμματος αναμένεται να ανακοινωθούν εντός των επόμενων μηνών.

Παράλληλα, εταιρίες όπως η MAN ανακοίνωσαν την περικοπή 900 θέσεων εποχικών εργαζομένων και το «πάγωμα» νέων προσλήψεων στις μονάδες κατασκευής φορτηγών και λεωφορείων.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι απολύσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι απλά η κορυφή του παγόβουνου. Για κάθε μία θέση εργασίας που χάνεται σε μία εταιρία κατασκευής αυτοκινήτων ακολουθεί η απόλυση τουλάχιστον πέντε εργαζομένων σε εταιρίες κατασκευής ανταλλακτικών.

Από την πλευρά της η SKF, ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ανταλλακτικών στον κόσμο, έχει φροντίσει να περικόψει κατά αρκετές εκατοντάδες τις θέσεις των εποχικών εργαζομένων από την αρχή του 2011 έως και σήμερα, ενώ παράλληλα μείωσε τις ώρες εργασίας σε αρκετά εργοστάσιά της, με άμεσο αποτέλεσμα φυσικά τη μείωση των αποδοχών και για τους «μόνιμους» εργαζόμενους.

Η Autoliv, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ζωνών ασφαλείας και αερόσακων σε παγκόσμιο επίπεδο, προχώρησε σε μείωση 300 θέσεων εργασίας στο β' τρίμηνο του έτους, κυρίως στις μονάδες του σε Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία και Σουηδία, προειδοποιώντας ότι θα υπάρξουν και άλλες περικοπές έως τα τέλη του 2012.  
ΕΞΠΡΕΣ
ΠΡΕΖΑ TV
13-8-2012

Δεν υπάρχουν σχόλια: