Τετάρτη, Οκτωβρίου 17, 2012

Η GOOGLE ΣΤΟ «ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ» ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΈΝΩΣΗΣ


Η «πέτρα του σκανδάλου» ήταν η ενοποίηση 60 διαφορετικών πολιτικών προστασίας ιδιωτικότητας / προσωπικών δεδομένων των υπηρεσιών της Google σε μία κοινή τον περασμένο Μάρτιο. Η κίνησή της αυτή προκάλεσε έντονες αντιδράσεις εντός και εκτός του κυβερνοχώρου, καθώς επέτρεπε το «διαμοιρασμό» στοιχείων μεταξύ των υπηρεσιών της - για παράδειγμα, δεδομένα που είχαν υποβληθεί στο YouTube μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο κοινωνικό δίκτυο της εταιρείας, Google+ - δίνοντας έτσι τη δυνατότητα περαιτέρω εκμετάλλευσής τους για διαφημιστικούς σκοπούς και συγκεκριμένα για «στοχευμένη» διαφήμιση καθώς ήταν ευκολότερη η διαμόρφωση του «προφίλ» ενός χρήστη, και στη συνέχεια η προώθηση σε αυτόν διαφημίσεων βάσει των προτιμήσεων και ενδιαφερόντων του.


Ως αποτέλεσμα, η Google και η πολιτική της βρέθηκαν στο «μικροσκόπιο» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με το γαλλικό φορέα CNIL, που ασχολείται ακριβώς με θέματα ιδιωτικότητας και προσωπικών δεδομένων να βρίσκεται στην «εμπροσθοφυλακή».

Η CNIL παρουσίασε μία εξαιρετικά επικριτική για τις ενέργειες της Google αναφορά, προειδοποιώντας ανοικτά τον αμερικανικό κολοσσό ότι έχει περιθώριο μερικών μηνών για να προβεί σε αλλαγές.

Αυτό που ζητά πλέον η Ευρωπαϊκή Ένωση από την Google, όπως ανακοινώθηκε την Τρίτη, είναι να δώσει στους χρήστες των υπηρεσιών της μεγαλύτερο έλεγχο πάνω στο χειρισμό των προσωπικών τους δεδομένων, καθώς οι αλλαγές που επέφερε η ενοποίηση των πολιτικών ενδεχομένως να αντιστοιχούν σε παραβίαση της σχετικής ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Τα τρία κύρια αιτήματα που έχουν απευθυνθεί προς την αμερικανική εταιρεία είναι η «ενίσχυση» της συναίνεσης του χρήστη, έτσι ώστε να μπορεί να ελέγξει υπό ποιες συνθήκες θα μπορούν τα δεδομένα του να κοινοποιηθούν και αλλού, η παροχή δυνατότητας επιλογής στους χρήστες να αποφασίζουν ποιες υπηρεσίες θα μπορούν να παρέχουν προσωπικά τους δεδομένα και η προσαρμογή των «εργαλείων» της Google έτσι ώστε η χρήση των εν λόγω δεδομένων να περιορίζεται σε σκοπούς για τους οποίους υπάρχει σχετική εξουσιοδότηση. Για παράδειγμα, τα δεδομένα ενός χρήστη να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για βελτιώσεις σε θέματα ασφαλείας στο Διαδίκτυο, αλλά όχι για στοχευμένη διαφήμιση.

Η θέση της Google είναι ότι η νέα πολιτική της δεν παραβιάζει καμία νομοθεσία, ωστόσο τα ευρωπαϊκά αιτήματα και η αναφορά της CNIL έχουν τεθεί υπό εξέταση.
http://www.naftemporiki.gr
ΠΡΕΖΑ TV
17-10-2012

Δεν υπάρχουν σχόλια: