Πέμπτη, Δεκεμβρίου 20, 2012

ΠΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΑ SOCIAL MEDIA


Την περιέργειά τους για τα νέα των φίλων τους ικανοποιούν οι μισοί χρήστες του Facebook χωρίς να έχουν άλλη... ηλεκτρονική κουλτούρα, όπως δείχνει η ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου - ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.Σύμφωνα με τα στοιχεία, στο facebook, στο οποίο η διείσδυση στον πληθυσμό των χρηστών Internet στην Ελλάδα φτάνει πλέον το 77%, ο ένας στους δύο κατόχους λογαριασμού δηλώνει ότι είναι συχνά παθητικός χρήστης του μέσου, αφού η βασική ενέργεια που ακολουθεί, με ποσοστό 50%, είναι το «like», δηλαδή η δήλωση ότι του αρέσει κάτι που είπε ή που «ανέβασε» ένας από τους φίλους του.
Και ενώ το 1/3 των χρηστών λέει πως το «σερφάρισμα» στο facebook είναι χάσιμο χρόνου, εξακολουθεί να επισκέπτεται τη σελίδα του συχνά.

Σήμερα υπολογίζεται ότι υπάρχουν 3,9 εκατομμύρια λογαριασμοί facebook στην Ελλάδα. Ωστόσο το 56% των χρηστών δηλώνει ότι απλώς παρακολουθεί τις εξελίξεις για τους φίλους του χωρίς να κάνει απολύτως τίποτα άλλο. Μόλις το 11% ανανεώνει το προφίλ του συχνά, ενώ μόνο το 8% «ανεβάζει» φωτογραφίες ή βίντεο.
«Η νέα τάση εξηγείται αφενός επειδή ορισμένοι χρήστες δεν είναι απόλυτα εξοικειωμένοι με το μέσο και αφετέρου γιατί υπάρχουν όλο και περισσότεροι που αν και μπαίνουν καθημερινά στο facebook δεν θα πουν εύκολα τη γνώμη τους, δεν θα ''ανοιχτούν'' καθώς προβληματίζονται για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων τους» εξηγεί στο «Εθνος» η Κατερίνα Φραιδάκη, ερευνήτρια του ELTRUN.

Οι ανησυχίες των χρηστών εξηγούνται σε έναν βαθμό και από την ωριμότητα που σιγά σιγά εμφανίζουν, καθώς πλέον το 46% δηλώνει ότι έχει αμφιβολίες για την αξιοπιστία των ειδήσεων που λαμβάνει και το 40% θεωρεί πως παραβιάζεται η προσωπική του ζωή. Την ίδια στιγμή ένας στους επτά θεωρεί ότι το facebook τον απομακρύνει από τους πραγματικούς του φίλους.
Αντίστροφα είναι τα πράγματα στους? ηλεκτρονικούς φίλους, καθώς μέσα στο τελευταίο έτος παρατηρείται αύξηση περίπου 40% κατά μέσο όρο. Οι ερευνητές υπολογίζουν ότι ο μέσος χρήστης έχει περίπου 280 εγγεγραμμένους φίλους, εκ των οποίων στην πραγματική ζωή γνωρίζει μόνο το 60%.
Σε ανοδική τάση βρίσκεται και το Twitter, οι Ελληνες χρήστες του οποίου ξεπερνούν πλέον τις 210.000. Το 73% των χρηστών του δηλώνει ότι προτιμά να παρακολουθεί τις εξελίξεις, και πάνω από ένας στους δύο χρήστες δηλώνει ότι αφήνει τακτικά και το δικό του tweet. Παρ' όλα αυτά αρχίζει να δημιουργείται ένα σοβαρό ποσοστό (15-25%) που έχει προβληματισμούς για αντιεπαγγελματικά tweets, όπως και για σεξιστικά/ρατσιστικά tweets.
Οι επισκέπτες του LINKEDΙN
512.000 χρήστες σε αναζήτηση δουλειάς
Η στροφή στο Διαδίκτυο για την αναζήτηση μιας θέσης εργασίας εξαιτίας των υψηλών ποσοστών ανεργίας εξηγεί και την αύξηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία πλέον εξειδικεύονται.
Ηδη αρκετοί Ελληνες χρήστες του Ιντερνετ έχουν στραφεί στο LinkedIn, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης που απευθύνεται σε επαγγελματίες, προπτυχιακούς ή μεταπτυχιακούς φοιτητές.
Βάσει των στοιχείων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η υπηρεσία χρησιμοποιείται ήδη από περίπου 512.000 χρήστες, αρκετοί εκ των οποίων αναζητούν δουλειά, ενώ, όπως προκύπτει από τις απαντήσεις όσων συμμετείχαν στην έρευνα, το 74% των χρηστών social media που είναι άνεργοι (άτομα όλων των ηλικιών και των μορφωτικών επιπέδων) δηλώνει ότι χρησιμοποιούν blogs από τα οποία μπορούν να ενημερωθούν είτε για νέες θέσεις εργασίας, είτε για σεμινάρια με τα οποία μπορούν να επιμορφωθούν για τις νέες τάσεις και τα νέα αντικείμενα που ζητά η αγορά.
Ανεργοι
Επίσης άτομα ηλικίας 24-44 ετών που είναι άνεργοι, με προπτυχιακές ή και μεταπτυχιακές σπουδές, δηλώνουν σε ποσοστό 59% ότι χρησιμοποιούν το linkedIn ως μέσο ανεύρεσης εργασίας.
Σε ανοδική πορεία βρίσκονται και οι σελίδες που φιλοξενούν γνώμες άλλων μελών για υπηρεσίες ή προϊόντα (review pages). Οι χρήστες μάλιστα δηλώνουν ότι τις προτιμούν κυρίως για να ενημερωθούν για ταξίδια, προϊόντα, μάρκες, κινηματογράφο και μουσική.
Μαρία Λιλιοπούλου

ΕΘΝΟΣ
ΠΡΕΖΑ TV
20-12-2012

Δεν υπάρχουν σχόλια: