Τη θέσπιση ειδικού τέλους θα αφορά τον πλου και την παραμονή στη χώρα μας όλων των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής, ανεξαρτήτως σημαίας, θα προβλέπει διάταξη που πρόκειται να φέρουν στη Βουλή το επόμενο διάστημα το υπουργείο Οικονομικών και το υπουργείο Ναυτιλίας, σε αντικατάσταση του φόρου πολυτελείας.
Ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, εξερχόμενος από το Μέγαρο Μαξίμου, όπου ενημέρωσε τους πολιτικούς αρχηγούς διέψευσε ότι υπάρχει διαφωνία σχετικά με το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και επιβεβαίωσε τη θέσπιση του «τέλους πλεύσης».
«Ναι, αντικαταστήσαμε το φόρο πολυτελείας. Θα αντικατασταθεί με Τέλος Πλεύσης» είπε ο κ. Στουρνάρας.
Νωρίτερα, με ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών διευκρίνιζε ότι πρόκειται «για ένα τέλος πλεύσης που σήμερα δεν πληρώνει κανείς, καθώς δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία, το οποίο παράλληλα θα αποτελεί και ένα τίμημα για τη στάθμευση των σκαφών αυτών σε μη ιδιωτικές μαρίνες που σήμερα είναι δωρεάν».
«Δεν απέδιδε ο φόρος πολυτελείας»
Το τέλος πλεύσης, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, «θεσπίζεται ταυτόχρονα με την κατάργηση του φόρου πολυτελείας και του ειδικού φόρου, οι οποίοι όμως δεν εισπράχθηκαν ποτέ, με σκοπό την ενοποίηση των φορολογικών ρυθμίσεων και την κατάργηση αλυσιτελών διατάξεων, οι οποίες δεν προσέφεραν απολύτως τίποτα αλλά αντιθέτως προκάλεσαν σημαντικές απώλειες στα δημόσια έσοδα».
«Με το Τέλος Πλεύσης και Παραμονής εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί ρεύμα επανόδου των σκαφών στα ελληνικά ύδατα και τις ελληνικές μαρίνες, θα τονωθεί η οικονομία των νησιών και των παράκτιων περιοχών και θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας καθώς θα παύσει να υφίσταται η αβεβαιότητα ως προς τη φορολογική αντιμετώπιση των σκαφών αναψυχής.
»Σημειώνεται ότι η εφαρμογή του ισχύοντος φόρου πολυτελείας προκάλεσε την απώλεια θέσεων εργασίας, απώλεια είσπραξης ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος σε όλους τους κλάδους επαγγελμάτων και επιτηδευματιών, οι οποίοι ασχολούνται με τον συγκεκριμένο κλάδο (π.χ. parking φύλαξης σκαφών, πληρώματα, μηχανικοί, συντηρητές, επισκευαστές, εταιρίες πώλησης εξοπλισμού και ανταλλακτικών κτλ), ενώ ταμειακά ο φόρος πολυτελείας απέδωσε ελάχιστα σε ετήσια βάση.
»Επιπλέον, ο φόρος αυτός απεδείχθη καταστροφικός και για τις ελληνικές εταιρίες εισαγωγής και εμπορίας μικρών ή μεγάλων σκαφών αναψυχής, με την ταυτόχρονη απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, καθώς ο κύκλος εργασίας τους κυριολεκτικά εξαϋλώθηκε» ανέφερε η ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ.
Ενημέρωση των πολιτικών αρχηγών
Ο κ. Στουρνάρας, κατά δήλωσή του, ενημέρωσε τους πολιτικούς αρχηγούς στο Μέγαρο Μαξίμου, «για τις αποφάσεις του Eurogroup την επόμενη Δευτέρα, για την επόμενη δόση και μιλήσαμε πολύ περιληπτικά για αναπτυξιακές πρωτοβουλίες που πρέπει να πάρουμε και επίσης, για το μεγάλο φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί την Άνοιξη».
Ο υπουργός Οικονομικών είπε ότι δεν υπήρξε συζήτηση για το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, «εξάλλου, δεν έχουμε καταλήξει για το ΤΤ ακόμα» όπως είπε, ενώ δεν μπήκε στη συζήτηση για την υπόθεση της Λίστας Λαγκάρντ μετά και το υπόμνημα Διώτη, ούτε για το εάν υπάρχει θέμα αύξησης των κονδυλίων για τη Δημόσια Τάξη. «Τώρα έχει πάει μέσα ο κ. Δένδιας. Δεν είναι θέμα αυτό που το έχουν κουβεντιάσει μαζί μου» είπε.
Newsroom ΔΟΛ
ΠΡΕΖΑ TV
16-1-2013
1 σχόλιο:
ΤΟ ΔΥΑΡΑΚΙ ΕΧΕΙ 40 (ΣΑΡΑΝΤΑ) ΦΟΡΟΥΣ ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΑΕΙ ΕΝΑΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΠΑΠΑΚΙ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ 36% ΦΟΡΟΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΛΕΟΥΜΕΝΑ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΦΟΡΟ ΠΛΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ?
Δημοσίευση σχολίου