Παρασκευή, Ιανουαρίου 11, 2013

Η ΕΥΡΩΠΗ ΒΑΖΕΙ ΟΡΟΥΣ ΣΤΗΝ GOOGLE


ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΒΑΖΕΙ ΟΡΙΑ ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΘΕΜΑ...
Δυσάρεστα είναι τα μαντάτα για την Google στην Ευρώπη καθώς θα αναγκαστεί, όπως όλα δείχνουν, να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζει τα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησής της. Αν δεν συμμορφωθεί θα αντιμετωπίσει κατηγορίες βασισμένες στη νομοθεσία περί αντιτράστ για «εκτροπή διαδικτυακής κυκλοφορίας» στις υπηρεσίες της, σύμφωνα με τον Χοακίν Αλμούνια, επίτροπο αρμόδιο για τον ανταγωνισμό.

Σε αντίθεση με την αμερικανική Επιτροπή Εμπορίου που έχει δώσει την άδεια για τη λειτουργία της μηχανής αναζήτησης της Google, ο Αλμούνια δεσμεύεται να εμποδίσει την εταιρεία να αλλοιώνει τις επιλογές των καταναλωτών, παίρνοντας έτσι τη δουλειά των αντιπάλων εταιρειών. «Ακόμη ερευνούμε το θέμα, αλλά η πεποίθησή μου είναι πως η Google εκτρέπει την κυκλοφορία», δήλωσε χθες ο ευρωπαίος επίτροπος στην εφημερίδα «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς». «Κεφαλαιοποιούν την ισχυρή θέση που έχουν στην αγορά αναζήτησης και πιστεύω πως αυτό είναι κατάχρηση», τόνισε.
Με τα λόγια αυτά ο Αλμούνια στέλνει τελεσίγραφο προς την Google, καθώς οι διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών μπαίνουν σε κρίσιμη φάση. Οπως όλα δείχνουν, αυτή θα είναι η πρώτη φορά που η Google υποκύπτει σε ελέγχους στον πυρήνα της λειτουργίας της. Οπως σχολιάζει η εφημερίδα, εάν η Ευρώπη βάλει όρια στην Google θα μπορούσε να περιορίσει τη φιλοδοξία της εταιρείας, όπως εκφράστηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο Λάρι Πέιτζ, να μετατραπεί η μηχανή αναζήτησης, που κυρίως φιλοξενεί links προς άλλες ιστοσελίδες, σε μια «μηχανή γνώσης» που απαντά στις ερωτήσεις των χρηστών απευθείας με πληροφορίες που αντλούνται από τις υπηρεσίες της Google.
Ομως οι κολοσσοί του Διαδικτύου όπως το facebook και η Google είναι πιθανόν να χρειάζονται επιπλέον άδεια και για να χρησιμοποιήσουν πληροφορίες για τους χρήστες, εάν το Ευρωκοινοβούλιο δώσει στους χρήστες αυτούς μεγαλύτερο έλεγχο πάνω στα προσωπικά τους δεδομένα. Τα μέλη του Ευρωκοινοβουλίου θέλουν να περιορίσουν την ικανότητα των εταιρειών να χρησιμοποιούν και να πωλούν δεδομένα, όπως οι συνήθειες σερφαρίσματος των χρηστών σε διαφημιστικές εταιρείες, ιδιαίτερα όταν οι πολίτες δεν γνωρίζουν ότι τα στοιχεία τους χρησιμοποιούνται κατ' αυτόν τον τρόπο.
«Οι χρήστες πρέπει να πληροφορούνται τι συμβαίνει με τα στοιχεία τους», λέει ο Γιαν Φίλιπ Αλμπρεχτ, γερμανός ευρωβουλευτής που ζητεί τις μεταρρυθμίσεις αυτές. «Και θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδέχονται ή να απορρίπτουν την επεξεργασία των στοιχείων τους». Σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών, ένας χρήστης του facebook μπορεί να αποφέρει κέρδος στην εταιρεία έως και 10 δολάρια τον χρόνο εάν κάνει κλικ σε διαφημίσεις. Αν σκεφτεί κάποιος ότι το facebook έχει 1 δισεκατομμύριο χρήστες, μπορεί εύκολα να υπολογίσει τα κέρδη...
ΤΑ ΝΕΑ
ΠΡΕΖΑ TV
11-1-2013

Δεν υπάρχουν σχόλια: