Σάββατο, Φεβρουαρίου 02, 2013

ΡΑΓΔΑΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΕΜΠΡΗΣΜΩΝ ΚΑΙ ΚΛΟΠΩΝ ΣΕ ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΩΣΤΕ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΦΡΑΓΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ


Σε πηγή προβληματισμού για τις διωκτικές αρχές και σε βραχνά για τις ασφαλιστικές εταιρείες, που χάνουν τεράστια ποσά, εξελίσσεται το φαινόμενο της ραγδαίας αύξησης των κλοπών και των εμπρησμών αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού.
Σε πηγή προβληματισμού για τις διωκτικές αρχές και σε βραχνά για τις ασφαλιστικές εταιρείες, που χάνουν τεράστια ποσά, εξελίσσεται το φαινόμενο της ραγδαίας αύξησης των κλοπών και των εμπρησμών αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού.

Η φορολογική επιδρομή στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, που κάνει αδύνατη την πώλησή τους σε αξιοπρεπή τιμή, έχει οδηγήσει χιλιάδες ιδιοκτήτες σε αδιέξοδο και ένα πρωτοφανές δίλημμα. Να κρατήσουν τα αυτοκίνητα που δεν μπορούν πλέον να συντηρήσουν ή να τα εξαφανίσουν διακριτικά και να εισπράξουν από τις ασφαλιστικές εταιρείες μεγαλύτερο ποσό από αυτό μίας πώλησης;
Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο δρόμος της παρανομίας είναι πλέον μία ελκυστική επιλογή ακόμα και για τους πιο νομοταγείς πολίτες. Οι κλοπές αυτοκινήτων, οι οποίες ήταν κάτω από τις 10.000 ετησίως μέχρι το 2010, ξεπέρασαν τις 11.000 το 2011, ενώ τα προσωρινά στοιχεία του 2012 δείχνουν σταθεροποίηση σε αυτά τα επίπεδα. Επιπλέον, στο 20% την τελευταία διετία εκτιμάται η αύξηση του αριθμού των εμπρησμών.

Οι κλοπές των πολυτελών αυτοκινήτων σημείωσαν έκρηξη από το 2010 έως το 2011
Για τα στελέχη των ασφαλιστικών εταιρειών η αύξηση των κλοπών και των πυρκαγιών δεν είναι τυχαία.
Οπως επισημαίνουν, είναι μια πρακτική που συνηθίζεται σε περιόδους αναταραχής. «Δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Η ασφαλιστική απάτη εμφανίζεται οπουδήποτε στον κόσμο υπάρχει οικονομική κρίση.
Πολλοί ασφαλισμένοι θεωρούν ότι αυτός είναι ο εύκολος τρόπος για να ρευστοποιήσουν μια περιουσία την οποία δεν μπορούν να αξιοποιήσουν διαφορετικά», λέει στο «Εθνος» ο υπεύθυνος του κλάδου αυτοκινήτων της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Κώστας Μπερτσιάς.

Κατά χιλιάδες οι πολίτες κατέθεταν τις πινακίδες των οχημάτων τους πέρυσι και φέτος, εξαιτίας των υπέρογκων τελών
Οι «εξαφανίσεις» των αυτοκινήτων γίνονται με τους παραδοσιακούς τρόπους της κλοπής και του εμπρησμού, με κάθε μία να έχει τα προτερήματα και τα μειονεκτήματά της.
Η κλοπή είναι η πιο συνηθισμένη μέθοδος, αν και έχει το μειονέκτημα ότι η πληρωμή από την ασφαλιστική εταιρεία γίνεται μετά περίπου τρεις μήνες.
Τα κλεμμένα αυτοκίνητα μπορούν να αποσυναρμολογηθούν και να πουληθούν τα εξαρτήματά τους, να διαλυθούν στην πρέσα ή να μεταπωληθούν στο εξωτερικό, αφού αλλοιωθεί ο αριθμός πλαισίου τους.
Ερασιτεχνικές κλοπές

Σε πιο ερασιτεχνικές κλοπές, το αυτοκίνητο κρύβεται από τον ιδιοκτήτη σε αποθήκες ή άλλα σημεία για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Αυτές είναι και οι περιπτώσεις όπου η απάτη γίνεται πιο εύκολα αντιληπτή από τις Αρχές και τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Από την άλλη πλευρά, η πυρκαγιά σε ένα αυτοκίνητο εξασφαλίζει την αποζημίωση σε μικρότερο χρονικό διάστημα αλλά, λόγω της εμπλοκής της Πυροσβεστικής στη διαδικασία, είναι πιο εύκολο να αποκαλυφθεί η απάτη.
Και για τις δύο επιλογές, πάντως, υπάρχει η δυνατότητα, για όποιον έχει τις σωστές γνωριμίες, να βρει «συνεργείο» να διεκπεραιώσει τη δουλειά έναντι αδράς αμοιβής ευθέως ανάλογης με την αξία του οχήματος.
ΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΜΕΤΡΑ
Ρίχνουν «δίχτυα» με GPS και... πληροφοριοδότες
Οι υπευθυνοι των ασφαλιστικών εταιρειών επιβεβαιώνουν ότι τα περισσότερα κρούσματα εμπρησμών ή κλοπών αφορούν αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και τονίζουν ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες λαμβάνουν υπόψη τα νέα δεδομένα και αλλάζουν τους όρους στα ασφαλιστήρια συμβόλαια. «Πλέον οι περισσότερες εταιρείες ασφαλίζουν τα αυτοκίνητα με βάση την πραγματική αξία της αγοράς τη δεδομένη στιγμή. Είναι η καλύτερη μέθοδος και τις περισσότερες φορές αποθαρρύνει όσους σκέφτονται την απάτη», σημειώνει ο κ. Μπέρτσιας. Μια άλλη μέθοδος που έχει αρχίσει να εφαρμόζεται είναι η απαίτηση των εταιρειών να τοποθετούνται GPS στα ακριβά αυτοκίνητα για να είναι εύκολος ο εντοπισμός τους σε περίπτωση κλοπής.
Συχνά, τέλος, οι εταιρείες δίνουν στον ασφαλισμένο τη δυνατότητα να αποκτήσει το ίδιο μοντέλο από όποια αντιπροσωπεία επιθυμεί. Η πιθανή άρνηση μιας τόσο ελκυστικής προσφοράς βάζει σε υποψίες τις ασφαλιστικές εταιρείες, που αφενός συνεχίζουν πιο επίμονα την έρευνα και αφετέρου τη χρησιμοποιούν ως επιχείρημα εναντίον του πελάτη τους στο δικαστήριο.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, εκτός από καλά εκπαιδευμένους πραγματογνώμονες, οι ασφαλιστικές εταιρείες διαθέτουν ένα δίκτυο «πληροφοριοδοτών» στα σημεία της διαδρομής που κάνουν τα αυτοκίνητα μετά την κλοπή τους. Οι πληροφοριοδότες, οι οποίοι αμείβονται αδρά, έχουν αποδειχτεί ιδιαίτερα αποτελεσματικοί σύμμαχοι των ασφαλιστικών εταιρειών. Ο κ. Μπέρτσιας προειδοποιεί, ωστόσο, ότι η ασφαλιστικές απάτες δεν έχουν συνήθως επιτυχία αν γίνουν από ανθρώπους που μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν απολύτως νομότυποι. «Ενας άνθρωπος, ο οποίος είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του, δεν αποφασίζει εύκολα να κάψει το αυτοκίνητό του. Αν το κάνει, λόγω της απειρίας του, θα γίνει πιο εύκολα αντιληπτός σε σχέση με ανθρώπους που έχουν ιστορικό και τις κατάλληλες διασυνδέσεις για να κάνουν την απάτη».
Στέλιος Βογιατζάκης
ΓΙΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 1.929 Κ.ΕΚ.
Χαριστική βολή ο φόρος πολυτελείας
Στο πυρ το εξώτερον ρίχνει για ακόμη μία φορά η κυβέρνηση τον ΙΧή με την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης σε αυτοκίνητα άνω των 1.929 κ.εκ.
Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων άνω των δύο λίτρων και όσοι κατάφεραν να τα διατηρήσουν σε κυκλοφορία, πλέον δέχονται το τελειωτικό χτύπημα. Μαζί με τα υπέρογκα τέλη θα κληθούν να πληρώσουν ένα επιπλέον ποσό ως φόρο πολυτελείας, που στα δίλιτρα υπολογίζεται στα 440 ευρώ, στα 3λιτρα στα 1.780 και από εκεί και πάνω τα νούμερα είναι ιλιγγιώδη.
Τέλη
Ετσι, ο ιδιοκτήτης ενός 2λιτρου ΙΧ θα πληρώσει συνολικά φέτος (τέλη + φόρος πολυτέλειας) 1.100 ευρώ και ενός 3λιτρου 2.660, ποσά που αντιστοιχούν περίπου στη μισή εμπορική αξία τους! Είναι προφανές ότι στα ήδη απαξιωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας μηδενίζεται η αξία τους λόγω ασύμφορης χρήσης.
Το δίλημμα της ακινησίας με την κατάθεση των πινακίδων έχοντας καταβληθεί βεβαίως βεβαίως τα τέλη του 2013 (όμως θα υπάρξει αναλογικά επιβάρυνση) ή του ξεπουλήματος του αυτοκινήτου, δεν έχει απάντηση. Σε ποια αγορά όμως και σε ποια τιμή; Οι αγορές της Κεντρικής Ευρώπης έχουν «μπουκώσει» από την έξαρση του φαινομένου εξαγωγής από Ελλάδα την τελευταία 3ετία.
Αρα εναλλακτικές... μέθοδοι, όπως δείχνουν τα συνεχώς αυξανόμενα κρούσματα κλοπών και πυρκαγιών πολυτελών ΙΧ, δεν υπάρχουν!
Και μη νομίζετε ότι το κράτος με αυτόν τον φόρο βγαίνει κερδισμένο.
Αφενός επειδή θα απολέσει και τους τελευταίους «ήρωες» με αυτοκίνητα άνω των 2 λίτρων (αν νομίζει ότι έτσι χτυπάει τη φοροδιαφυγή και πλήττει τα μεγάλα εισοδήματα κάνει λάθος, καθώς οι ιδιοκτήτες πανάκριβων αυτοκινήτων όλο και κάποιον τρόπο έχουν βρει για να τα «κρύψουν»), αφετέρου διότι κάθε πώληση καινούργιου αυτοκινήτου 2 λίτρων αποφέρει άμεσα έσοδα στο Δημόσιο κατά μέσον όρο 12.076 ευρώ από Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ, ενώ στη συνέχεια εισπράττονται 660 ετησίως από τέλη κυκλοφορίας.
Υπερφορολόγηση
Είναι πασιφανές ότι η εμμονή στην υπερφορολόγηση των ΙΧ συρρικνώνει μαζί με την αγορά και τα έσοδα του κράτους και στραγγαλίζει τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Η επιλογή ενός ευρωπαϊκού μοντέλου φορολόγησης (π.χ. του γερμανικού) και η ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ στην εφαρμογή του είναι η μόνη λύση.
Ολα τα άλλα είναι πυροτεχνήματα και φθηνές λύσεις.
Νίκος Μερτέκης
ΕΘΝΟΣ

ΠΡΕΖΑ TV
2-2-2013

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Dodge ram 2.500. 5.7-liter Hemi V8 (390 hp)
Για κανε μου ενα κοστολογιο .