Παγωμένος στα εξευτελιστικά επίπεδα των 586 ευρώ μεικτά για τους εργαζόμενους άνω των 24 ετών και των 511 ευρώ μεικτά για τους νέους έως 24 ετών, θα παραμείνει για τρία ακόμα χρόνια (έως το 2017) ο κατώτερος μισθός, ενώ την ίδια στιγμή ετοιμάζεται από την κυβέρνηση ο μόνιμος μηχανισμός διαμόρφωσης του κατώτερου μισθού ο οποίος καταργεί τις συλλογικές διαπραγματεύσεις καταργώντας επί της ουσίας και τον κατώτερο μισθό, αφού αυτός θα είναι «πολλαπλών ταχυτήτων» ανάλογα με την ηλικία του εργαζόμενου, τον κλάδο εργασίας, ακόμα και την περιοχή που δραστηριοποιείται η επιχείρηση. Ως εκ τούτου, οι δηλώσεις του υπουργού Εργασίας Γ. Βρούτση στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «ο κατώτατος μισθός θα παραμείνει σταθερός και στα σημερινά επίπεδα τουλάχιστον έως το 2017 οπότε και μετά το τέλος του μεσοπρόθεσμου προγράμματος θα εφαρμοστεί ο νέος μηχανισμός υπολογισμού του», μόνο ως πρόκληση μπορεί να εκληφθεί απο τους εργαζόμενους.
Εξίσου προκλητικό είναι να παρουσιάζεται ο νέος μηχανισμός ως «κατάκτηση», και «δίχτυ προστασίας» των εργαζομένων, και η διαδικασία ως το απαύγασμα δημοκρατικότητας «η νέα διαδικασία θα βασίζεται σε έναν ευρύ και εξαντλητικό διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους, αλλά και - για πρώτη φορά - στις τεχνοκρατικές προτάσεις των επιστημονικών φορέων της χώρας», τη στιγμή που με τον τρόπο αυτό καταργείται η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και ενταφιάζονται με τιμές, οι μισθοί που προβλέπονται απο την ΕΓΣΣΕ.
Ολα τα παραπάνω δεν έχουν την παραμικρή αξία και διαστρέφουν κατάφωρα την πραγματικότητα, αφού στο σχέδιο του νέου μηχανισμού διαμόρφωσης του κατώτερου μισθού...:
Διαχωρίζεται ο μισθός των νέων από τους μεγαλύτερους εργαζόμενους. Με όχημα την αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων ενδείκνυται ο καθορισμός των κατώτατων μισθών σε ποσοστό 75% του κατώτατου μισθού των ενηλίκων. Για το λόγο αυτό προτείνονται συγκεκριμένα «κλιμάκια» ανάλογα με την ηλικία και την προϋπηρεσία. Με αυτόν τον τρόπο, παγιώνεται ο διαχωρισμός των εργαζομένων βάσει ηλικίας (κάτω των 24 και άνω των 24 ετών). Η δε πρόβλεψη για μισθούς των νέων στο 75% των μισθών των μεγαλύτερων οδηγεί σε ακόμη μεγαλύτερη μείωση των μισθών των νέων (από 511 ευρώ μεικτά που είναι σήμερα στα... 439 ευρώ μεικτά).
Διαφοροποιούνται οι κατώτατοι μισθοί ανάλογα την περιοχή. Η αιτιολόγηση αφορά στο γεγονός ότι υπάρχουν ιδιαίτερες συνθήκες ύφεσης και ανεργίας σε μια σειρά από περιοχές, οπότε εκεί οι βασικοί μισθοί θα πρέπει να είναι ακόμη χαμηλότεροι για να διευκολύνεται η απασχόληση. Ετσι αν σε μια περιοχή υπάρχει υψηλή ανεργία τότε εκεί θα διαμορφώνονται μισθοί, ακόμη χαμηλότεροι κι από αυτόν τον εκάστοτε κατώτερο μισθό. Με αυτόν τον τρόπο, ανοίγεται ο δρόμος και για την εγκαθίδρυση των Ειδικών Οικονομικών Ζωνών (ΕΟΖ), όπου δε θα ισχύουν όχι μόνο οι συλλογικές συμβάσεις, αλλά ούτε και οι σημερινοί πετσοκομμένοι κατώτεροι μισθοί, ενώ αναβιώνουν και τα περιβόητα Τοπικά Σύμφωνα Απασχόλησης.
Θα λαμβάνεται υπόψη η παραγωγικότητα και των επιμέρους κλάδων. Δηλαδή, ο μισθός θα διαμορφώνεται και ανάλογα με το πόσο ικανοποιούνται οι προσδοκίες των εργοδοτών κάθε κλάδου. Οι κλαδικές συμβάσεις θα δεχτούν νέο χτύπημα, λόγω της επίθεσης στην ΕΓΣΣΕ και της παγίωσης του μηχανισμού διαμόρφωσης κατώτατου μισθού. Τούτο θα ισχύει όχι μόνο διότι ο κατώτατος μισθός αποτελεί την αφετηρία υπογραφής τους, αλλά και γιατί πλέον δίνεται η δυνατότητα στην εργοδοσία να εξαιρείται απ' αυτές.
http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=7380416&publDate=9/4/2013
ΠΡΕΖΑ TV
10-4-2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου