Κυνηγητό εναντίον του Δ. Κάμπη έχουν εξαπολύσει εδώ και μερικούς μήνες οι Αρχές των ΗΠΑ.Οι Αμερικανοί πιστεύουν ότι είναι εκπρόσωπος των ιρανικών συμφερόντων είτε δρώντας ως μεταφορέας ιρανικού πετρελαίου ο ίδιος, είτε παίζοντας ρόλο μεσάζοντα μεταξύ της Ισλαμικής Δημοκρατίας και του Β. Ρέστη. Τα στοιχεία που έχουν οι αρμόδιες αρχές -και στα οποία έδωσαν αρκετή δημοσιότητα επιτρέποντας σε δημοσιογράφο του Reuters να τα εξετάσει- θεωρήθηκαν επαρκή για το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ, όπως και για το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, προκειμένου να μπει ο Δ. Κάμπης στη «μαύρη λίστα» και να επιβληθούν κυρώσεις και στον ίδιο προσωπικά και στα πλοία που εμφανίζεται να ελέγχει, καθώς και στις επιχειρήσεις με τις οποίες συνδέθηκε είτε με ιδιοκτησιακή, είτε με άλλη στενή επαγγελματική σχέση.
Ο κ. Κάμπης φαίνεται πως ήταν από καιρό στο ραντάρ των Αμερικανών. Το 2012 εμφανίζεται ως ιδιοκτήτης της Athene Consulting House με έδρα την Αθήνα. Ξαφνικά, λίγους μήνες αφότου φέρεται να προτείνει στον Ρέστη το μεγάλο «deal» για την FBB, γίνεται... εφοπλιστής αγοράζοντας οκτώ δεξαμενόπλοια έναντι 204 εκατ. δολαρίων μεταξύ Αυγούστου και Νοεμβρίου του 2012. Πρόκειται για τα σκάφη Leykothea, Glaros, Nereyda, Ocean Nymph, Seagull, Zap, Ocean Performer και Ulysses I, τα οποία έχουν μπει όλα στη μαύρη λίστα των Αμερικανών και τα οποία αποτέλεσαν τον στόλο της ναυτιλιακής Impire Shipping Limited με έδρα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Οι ΗΠΑ θεωρούν ότι αγόρασε τα καράβια για λογαριασμό και με κεφάλαια του Ιράν και κατηγορούν τον Δ. Κάμπη ότι χρησιμοποιεί τις εταιρείες που διαχειρίζεται για να μεταφέρει ιρανικό πετρέλαιο στην Κίνα. Συμφερόντων του είναι τουλάχιστον άλλη μία ντουζίνα εταιρειών με έδρα το Ντουμπάι και τη Γλυφάδα, όπως πιστεύει το Γραφείο Ελέγχου Ξένων Περιουσιακών Στοιχείων (OFAC) του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών. Οι Αμερικανοί θεωρούν ότι πρόκειται για εταιρείες-βιτρίνες και επέβαλαν και σε αυτές κυρώσεις.
Για το πλοίο Glaros τα διαθέσιμα στοιχεία εντοπισμού της θέσης του δείχνουν ότι το φθινόπωρο βρισκόταν στο νησί Λαράκ του Ιράν, όπου εικάζεται ότι φόρτωσε πετρέλαιο για να μεταφέρει στην Κίνα. Το Glaros σήμερα φαίνεται ακινητοποιημένο κοντά στη βάση των εταιρειών του Δ. Καμπή στα Εμιράτα.
Πέρα απ' αυτό το περιστατικό, συστηματικά, σύμφωνα με τις αμερικανικές αρχές, μεταφορτωνόταν πετρέλαιο από ιρανικά δεξαμενόπλοια στα πλοία του Δ. Κάμπη. Η μετάγγιση γινόταν μεσοπέλαγα για λόγους μυστικότητας, ενώ το πετρέλαιο κατόπιν κατευθυνόταν σε κάποιο λιμάνι της Κίνας. Για οποιονδήποτε επιχειρηματία θέλει να δραστηριοποιείται διεθνώς -ειδικά στα ναυτιλιακά- οι κυρώσεις των αμερικανικών αρχών είναι σαν «θανατική καταδίκη» σε ό,τι αφορά τη δυνατότητά του να κάνει δουλειές. Κανείς δεν μπορεί να συνεργαστεί μαζί του. Τα στιγματισμένα πλοία δυσκολεύονται ακόμα και να βρουν λιμάνι που θα τα δεχτεί.
Επιπλέον, άλλη μια κύρωση που προβλέπεται και ελήφθη ήταν το «πάγωμα» όσων περιουσιακών στοιχείων του Κάμπη και των εταιρειών του βρίσκονται στις ΗΠΑ. Η πρώτη απόφαση εναντίον του ελήφθη τον Μάρτιο, ενώ στα τέλη Μαΐου οι Αρχές επέκτειναν τις κυρώσεις και στη Sambouk Shipping με έδρα τα Εμιράτα, κατόπιν πληροφοριών ότι ο Κάμπης μεταβίβασε σε αυτήν την εταιρεία τα πλοία του στόλου του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αμερικανικές αρχές προσπάθησαν να διαλευκάνουν την υπόθεση χρησιμοποιώντας ακόμη και ευφάνταστες μεθόδους. Λέγεται ότι κατά την κορύφωση της έρευνας, ο κ. Κάμπης έλαβε πρόσκληση από αμερικανικό πανεπιστήμιο για να λάβει μέρος ως ομιλητής σε συνέδριο. Εκεί φέρεται να είχε μια «φιλική συζήτηση» και σύμφωνα με πληροφορίες υπήρξε ιδιαίτερα «ομιλητικός»...
Μέτοχος στην Telepassport
Ο 50χρονος οικονομολόγος, νυν... εφοπλιστής, Δημήτρης Κάμπης είναι ένα πρόσωπο άγνωστο γενικά. Μόνο όταν ανέλαβε θέση ως υψηλόβαθμο στέλεχος στο νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν» έγινε γνωστός σε έναν μικρό κύκλο. Κάποια περίοδο το όνομά του βρισκόταν στη λίστα με τους μετόχους της Telepassport. Στην τηλεπικοινωνιακή εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε το 1998, με γερμανική πρωτοβουλία και υποστήριξη, ο κ. Κάμπης κατείχε περίπου 5,5 εκατ. μετοχές ή το 2,3%.
Στις αρχές του 2007 η ΕΕΤΤ ενέκρινε τη συγχώνευση της Telepassport με τη Lannet του Θωμά Λαναρά - διά της απορροφήσεως της πρώτης από τη δεύτερη. Η ιστορία που είχε ήδη συνδέσει τον Λαναρά με τις «φούσκες» του 1999 επαναλήφθηκε με το νέο εταιρικό σχήμα της Lannet. Υστερα από διάφορα ταχυδακτυλουργικά στο ΧΑΑ, η διαπραγμάτευση της μετοχής της διακόπηκε το 2008. Τελικά οδηγήθηκε στην πτώχευση το 2009, αφήνοντας πίσω αναμνήσεις ταλαιπωρίας για 65.000 συνδρομητές της και καμένη γη στους μικρομετόχους της.
Ο... Γκούσταβ Κλιμτ των «επικηρυγμένων»
Το όνομα του Κάμπη εμφανίζεται στη λίστα του υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ με τα «χαρακτηρισμένα» και «μπλοκαρισμένα» πρόσωπα.
Στη σχετική κάρτα του OFAC μπορεί κανείς να δει τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στον Κάμπη, την αιτία γι' αυτό, καθώς και ορισμένα προσωπικά στοιχεία, όπως ημερομηνία γέννησης και άλλα γνωστά ονόματα του (a.k.a.). Στο τελευταίο τούτο πεδίο ανακαλύπτουμε κάτι ενδιαφέρον. Ο Δημήτρης Κάμπης είναι επίσης γνωστός ως? Γκούσταβ Κλιμτ.
Ο λόγος για τον οποίο χρειάζεται ψευδώνυμο δεν είναι σαφής, ούτε είναι ξεκάθαρο αν αν ο ίδιος το θέλησε ή αν τον «βάφτισαν» άλλοι. Ωστόσο, κάποιοι συνειρμοί γίνονται αυτόματα. Το πιο μεγάλο μυστήριο είναι το γιατί επελέγη ως κωδικό όνομα εκείνο του ζωγράφου που σφράγισε τη βιεννέζικη τέχνη των αρχών του 20ού αιώνα. Ισως επειδή ο Κάμπης «ζωγραφίζει» στις μπίζνες...
ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΟΥΡΙΔΑΚΗΣ
ΕΘΝΟΣ
ΠΡΕΖΑ TV
29-7-2013
Ο κ. Κάμπης φαίνεται πως ήταν από καιρό στο ραντάρ των Αμερικανών. Το 2012 εμφανίζεται ως ιδιοκτήτης της Athene Consulting House με έδρα την Αθήνα. Ξαφνικά, λίγους μήνες αφότου φέρεται να προτείνει στον Ρέστη το μεγάλο «deal» για την FBB, γίνεται... εφοπλιστής αγοράζοντας οκτώ δεξαμενόπλοια έναντι 204 εκατ. δολαρίων μεταξύ Αυγούστου και Νοεμβρίου του 2012. Πρόκειται για τα σκάφη Leykothea, Glaros, Nereyda, Ocean Nymph, Seagull, Zap, Ocean Performer και Ulysses I, τα οποία έχουν μπει όλα στη μαύρη λίστα των Αμερικανών και τα οποία αποτέλεσαν τον στόλο της ναυτιλιακής Impire Shipping Limited με έδρα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Οι ΗΠΑ θεωρούν ότι αγόρασε τα καράβια για λογαριασμό και με κεφάλαια του Ιράν και κατηγορούν τον Δ. Κάμπη ότι χρησιμοποιεί τις εταιρείες που διαχειρίζεται για να μεταφέρει ιρανικό πετρέλαιο στην Κίνα. Συμφερόντων του είναι τουλάχιστον άλλη μία ντουζίνα εταιρειών με έδρα το Ντουμπάι και τη Γλυφάδα, όπως πιστεύει το Γραφείο Ελέγχου Ξένων Περιουσιακών Στοιχείων (OFAC) του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών. Οι Αμερικανοί θεωρούν ότι πρόκειται για εταιρείες-βιτρίνες και επέβαλαν και σε αυτές κυρώσεις.
Για το πλοίο Glaros τα διαθέσιμα στοιχεία εντοπισμού της θέσης του δείχνουν ότι το φθινόπωρο βρισκόταν στο νησί Λαράκ του Ιράν, όπου εικάζεται ότι φόρτωσε πετρέλαιο για να μεταφέρει στην Κίνα. Το Glaros σήμερα φαίνεται ακινητοποιημένο κοντά στη βάση των εταιρειών του Δ. Καμπή στα Εμιράτα.
Πέρα απ' αυτό το περιστατικό, συστηματικά, σύμφωνα με τις αμερικανικές αρχές, μεταφορτωνόταν πετρέλαιο από ιρανικά δεξαμενόπλοια στα πλοία του Δ. Κάμπη. Η μετάγγιση γινόταν μεσοπέλαγα για λόγους μυστικότητας, ενώ το πετρέλαιο κατόπιν κατευθυνόταν σε κάποιο λιμάνι της Κίνας. Για οποιονδήποτε επιχειρηματία θέλει να δραστηριοποιείται διεθνώς -ειδικά στα ναυτιλιακά- οι κυρώσεις των αμερικανικών αρχών είναι σαν «θανατική καταδίκη» σε ό,τι αφορά τη δυνατότητά του να κάνει δουλειές. Κανείς δεν μπορεί να συνεργαστεί μαζί του. Τα στιγματισμένα πλοία δυσκολεύονται ακόμα και να βρουν λιμάνι που θα τα δεχτεί.
Επιπλέον, άλλη μια κύρωση που προβλέπεται και ελήφθη ήταν το «πάγωμα» όσων περιουσιακών στοιχείων του Κάμπη και των εταιρειών του βρίσκονται στις ΗΠΑ. Η πρώτη απόφαση εναντίον του ελήφθη τον Μάρτιο, ενώ στα τέλη Μαΐου οι Αρχές επέκτειναν τις κυρώσεις και στη Sambouk Shipping με έδρα τα Εμιράτα, κατόπιν πληροφοριών ότι ο Κάμπης μεταβίβασε σε αυτήν την εταιρεία τα πλοία του στόλου του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αμερικανικές αρχές προσπάθησαν να διαλευκάνουν την υπόθεση χρησιμοποιώντας ακόμη και ευφάνταστες μεθόδους. Λέγεται ότι κατά την κορύφωση της έρευνας, ο κ. Κάμπης έλαβε πρόσκληση από αμερικανικό πανεπιστήμιο για να λάβει μέρος ως ομιλητής σε συνέδριο. Εκεί φέρεται να είχε μια «φιλική συζήτηση» και σύμφωνα με πληροφορίες υπήρξε ιδιαίτερα «ομιλητικός»...
Μέτοχος στην Telepassport
Ο 50χρονος οικονομολόγος, νυν... εφοπλιστής, Δημήτρης Κάμπης είναι ένα πρόσωπο άγνωστο γενικά. Μόνο όταν ανέλαβε θέση ως υψηλόβαθμο στέλεχος στο νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν» έγινε γνωστός σε έναν μικρό κύκλο. Κάποια περίοδο το όνομά του βρισκόταν στη λίστα με τους μετόχους της Telepassport. Στην τηλεπικοινωνιακή εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε το 1998, με γερμανική πρωτοβουλία και υποστήριξη, ο κ. Κάμπης κατείχε περίπου 5,5 εκατ. μετοχές ή το 2,3%.
Στις αρχές του 2007 η ΕΕΤΤ ενέκρινε τη συγχώνευση της Telepassport με τη Lannet του Θωμά Λαναρά - διά της απορροφήσεως της πρώτης από τη δεύτερη. Η ιστορία που είχε ήδη συνδέσει τον Λαναρά με τις «φούσκες» του 1999 επαναλήφθηκε με το νέο εταιρικό σχήμα της Lannet. Υστερα από διάφορα ταχυδακτυλουργικά στο ΧΑΑ, η διαπραγμάτευση της μετοχής της διακόπηκε το 2008. Τελικά οδηγήθηκε στην πτώχευση το 2009, αφήνοντας πίσω αναμνήσεις ταλαιπωρίας για 65.000 συνδρομητές της και καμένη γη στους μικρομετόχους της.
Ο... Γκούσταβ Κλιμτ των «επικηρυγμένων»
Το όνομα του Κάμπη εμφανίζεται στη λίστα του υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ με τα «χαρακτηρισμένα» και «μπλοκαρισμένα» πρόσωπα.
Στη σχετική κάρτα του OFAC μπορεί κανείς να δει τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στον Κάμπη, την αιτία γι' αυτό, καθώς και ορισμένα προσωπικά στοιχεία, όπως ημερομηνία γέννησης και άλλα γνωστά ονόματα του (a.k.a.). Στο τελευταίο τούτο πεδίο ανακαλύπτουμε κάτι ενδιαφέρον. Ο Δημήτρης Κάμπης είναι επίσης γνωστός ως? Γκούσταβ Κλιμτ.
Ο λόγος για τον οποίο χρειάζεται ψευδώνυμο δεν είναι σαφής, ούτε είναι ξεκάθαρο αν αν ο ίδιος το θέλησε ή αν τον «βάφτισαν» άλλοι. Ωστόσο, κάποιοι συνειρμοί γίνονται αυτόματα. Το πιο μεγάλο μυστήριο είναι το γιατί επελέγη ως κωδικό όνομα εκείνο του ζωγράφου που σφράγισε τη βιεννέζικη τέχνη των αρχών του 20ού αιώνα. Ισως επειδή ο Κάμπης «ζωγραφίζει» στις μπίζνες...
ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΟΥΡΙΔΑΚΗΣ
ΕΘΝΟΣ
ΠΡΕΖΑ TV
29-7-2013
1 σχόλιο:
ΠΟΤΕ ΠΡΟΛΑΒΑΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΑΤΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ? ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ ΔΕΛΤΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥ ΡΕΣΤΗ ΠΟΥ ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ ΕΧΕΙ ΕΙΔΙΚΟ ΤΜΗΜΑ CRISIS MANAGEMENT?
Δημοσίευση σχολίου