ΜΕ ΠΟΙΑ ΓΑΜΗΜΕΝΗ ΛΟΓΙΚΗ ΠΟΥΛΑΝΕ ΚΕΡΔΟΦΟΡΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΦΤΥΣΕΙ ΑΙΜΑ ΩΣ ΛΑΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ...ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ...
Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ
Μετά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προς ιδιωτικοποίηση οδεύει και η πρώην τεχνική βάση του ΟΣΕ. Ετσι, εντός του Αυγούστου πρόκειται να αποσχιστεί πλήρως από τον ΟΣΕ η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. (ΕΕΣΣΤΥ), ώστε να «τρέξει» η αποκρατικοποίησή της παράλληλα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (στις 16 Σεπτεμβρίου η κατάθεση ενδιαφέροντος).Η εταιρεία (διευθύνων σύμβουλος ο Στέφανος Αγιάσογλου) πρόκειται να υπογράψει πιθανότατα 10ετές συμβόλαιο με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για τη συντήρηση και τεχνική υποστήριξη των βαγονιών που χρησιμοποιεί. Σήμερα το κόστος συντήρησης των βαγονιών ανέρχεται μεταξύ 19-23 εκατ. ετησίως, όπερ σημαίνει ότι ο ιδιώτης αγοραστής θα έχει «εγγυημένα έσοδα» τουλάχιστον 20 εκατ.
Απώτερος στόχος της ΕΕΣΣΤΥ είναι η σύναψη συμβολαίων και με σιδηροδρομικές εταιρείες γειτονικών χωρών, όπως η Σερβία και η Βουλγαρία. Γι' αυτό το λόγο η εταιρεία πρόκειται να αναβαθμίσει τις εγκαταστάσεις που διαθέτει στη βόρεια Ελλάδα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου Μεταφορών, ο ιδιώτης που θα εξαγοράσει την εταιρεία χρειάζεται να επενδύσει τουλάχιστον 50 εκατ. ευρώ σε υποδομές και τεχνολογικό εξοπλισμό.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι εδώ και χρόνια προμηθευτές του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως η γαλλική Alstom και η γερμανική Siemens, έχουν επιδείξει πρώιμο ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ. Ενδιαφέρον έχουν επιδείξει και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD), οι οποίοι έχουν δηλώσει ότι θα διεκδικήσουν και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σύμφωνα με ρωσικά μέσα ενημέρωσης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτιμάται στα 30 εκατ. και η τεχνική βάση στα 10 εκατ. http://www.enet.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
29-7-2013
Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ
Μετά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προς ιδιωτικοποίηση οδεύει και η πρώην τεχνική βάση του ΟΣΕ. Ετσι, εντός του Αυγούστου πρόκειται να αποσχιστεί πλήρως από τον ΟΣΕ η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. (ΕΕΣΣΤΥ), ώστε να «τρέξει» η αποκρατικοποίησή της παράλληλα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (στις 16 Σεπτεμβρίου η κατάθεση ενδιαφέροντος).Η εταιρεία (διευθύνων σύμβουλος ο Στέφανος Αγιάσογλου) πρόκειται να υπογράψει πιθανότατα 10ετές συμβόλαιο με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για τη συντήρηση και τεχνική υποστήριξη των βαγονιών που χρησιμοποιεί. Σήμερα το κόστος συντήρησης των βαγονιών ανέρχεται μεταξύ 19-23 εκατ. ετησίως, όπερ σημαίνει ότι ο ιδιώτης αγοραστής θα έχει «εγγυημένα έσοδα» τουλάχιστον 20 εκατ.
Απώτερος στόχος της ΕΕΣΣΤΥ είναι η σύναψη συμβολαίων και με σιδηροδρομικές εταιρείες γειτονικών χωρών, όπως η Σερβία και η Βουλγαρία. Γι' αυτό το λόγο η εταιρεία πρόκειται να αναβαθμίσει τις εγκαταστάσεις που διαθέτει στη βόρεια Ελλάδα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου Μεταφορών, ο ιδιώτης που θα εξαγοράσει την εταιρεία χρειάζεται να επενδύσει τουλάχιστον 50 εκατ. ευρώ σε υποδομές και τεχνολογικό εξοπλισμό.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι εδώ και χρόνια προμηθευτές του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως η γαλλική Alstom και η γερμανική Siemens, έχουν επιδείξει πρώιμο ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ. Ενδιαφέρον έχουν επιδείξει και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD), οι οποίοι έχουν δηλώσει ότι θα διεκδικήσουν και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σύμφωνα με ρωσικά μέσα ενημέρωσης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτιμάται στα 30 εκατ. και η τεχνική βάση στα 10 εκατ. http://www.enet.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
29-7-2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου