Εταιρείες ύδρευσης, οργανισμοί λιμανιών και σιδηροδρομικές εταιρείες είναι σε πρώτο πλάνο στη λίστα των ιδιωτικοποιήσεων.
Μέχρι το τέλος του 2013 θα έχει ιδιωτικοποιηθεί η Εταιρεία Ύδρευσης Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ) σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέλιο Σταυρίδη, ο οποίος αξιοποιεί αστεία επιχειρήματα, όπως ότι «δεν ιδιωτικοποιείται το νερό αλλά οι υπηρεσίες», για να υπερασπιστεί την πολιτική μετατροπής των αγαθών σε εμπορεύματα που προσφέρουν κέρδος στις εταιρείες - ιδιοκτήτες των υπηρεσιών παροχής νερού ή συντήρησης των δικτύων. Γι' αυτό άλλωστε, ιδιωτικές εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και γα την ΕΥΑΘ και για την ΕΥΔΑΠ, εταιρείες που είναι σήμερα κερδοφόρες.
Επιχειρώντας να εξηγήσει γιατί πρέπει να ιδιωτικοποιηθούν κερδοφόρες δημόσιες επιχειρήσεις, ο Στ. Σταυρίδης μιλώντας στον «Real FM» ισχυρίστηκε ότι ως ιδιωτικές θα λειτουργούν καλύτερα, ενώ τώρα κυριαρχεί η κομματικότητα. Πρόκειται επίσης για ένα αστείο επιχείρημα, καθώς μια πολυεθνική θα αγοράσει π.χ. την ΕΥΔΑΠ, όχι για να τη σώσει από την «κομματικότητα» αλλά για να καρπωθεί τα κέρδη της, όπως ακριβώς έγινε και με τον ΟΠΑΠ, που επίσης η «κομματικότητα» δεν τον εμπόδισε να είναι η νούμερο ένα κερδοφόρα δημόσια εταιρεία στην Ελλάδα.
Ο προγραμματισμός των ιδιωτικοποιήσεων, σύμφωνα με τον Στέλιο Σταυρίδη, είναι:
Το Σεπτέμβρη να υπάρξει πρόσκληση ενδιαφέροντος για τους οργανισμούς Λιμανιών Πειραιώς και Θεσσαλονίκης ΟΛΠ και ΟΛΘ, με στόχο έως το καλοκαίρι του 2014 να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης.
Επίσης, το Σεπτέμβρη αναμένεται η πρόσκληση ενδιαφέροντος και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με στόχο να έχει ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση το 1ο τρίμηνο του 2014.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ως αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών με το σιδηρόδρομο δίκτυο και αρχικά δημιουργήθηκε ως θυγατρική του ΟΣΕ από τον οποίο ανεξαρτητοποιήθηκε πλήρως το 2006 και ένα χρόνο μετά απορρόφησε την εταιρεία «Προαστιακός ΑΕ».
Όπως επιβεβαίωσε ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει κινεζικά, ρωσικά και γαλλικά κεφάλαια και πως το ίδιο διάστημα θα είναι σε εξέλιξη η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού της ROSCO.
Σε δηλώσεις του στο ΣΚΑΪ, υποστήριξε ότι «ιδιωτικοποιήσεις σημαίνουν επενδύσεις, δημιουργία θέσεων εργασίας, σημαίνουν ανάπτυξη». Δεν εξήγησε όμως πως, ενώ για τουλάχιστον 2 δεκαετίες στην Ελλάδα γίνονται αποκρατικοποιήσεις και ιδιωτικοποιήσεις όπως π.χ. των ΕΛΠΕ, της Ολυμπιακής Αεροπορίας κτλ. και με ρυθμούς ανάπτυξης που έτρεχαν και με 5%, φτάσαμε στην κρίση, στη φτώχεια και την ανεργία και γιατί ο ίδιος δρόμος που μας έφερε εδώ από καταστροφικός θα γίνει σωτήριος.
http://www.902.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
14-8-2013
Μέχρι το τέλος του 2013 θα έχει ιδιωτικοποιηθεί η Εταιρεία Ύδρευσης Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ) σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέλιο Σταυρίδη, ο οποίος αξιοποιεί αστεία επιχειρήματα, όπως ότι «δεν ιδιωτικοποιείται το νερό αλλά οι υπηρεσίες», για να υπερασπιστεί την πολιτική μετατροπής των αγαθών σε εμπορεύματα που προσφέρουν κέρδος στις εταιρείες - ιδιοκτήτες των υπηρεσιών παροχής νερού ή συντήρησης των δικτύων. Γι' αυτό άλλωστε, ιδιωτικές εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και γα την ΕΥΑΘ και για την ΕΥΔΑΠ, εταιρείες που είναι σήμερα κερδοφόρες.
Επιχειρώντας να εξηγήσει γιατί πρέπει να ιδιωτικοποιηθούν κερδοφόρες δημόσιες επιχειρήσεις, ο Στ. Σταυρίδης μιλώντας στον «Real FM» ισχυρίστηκε ότι ως ιδιωτικές θα λειτουργούν καλύτερα, ενώ τώρα κυριαρχεί η κομματικότητα. Πρόκειται επίσης για ένα αστείο επιχείρημα, καθώς μια πολυεθνική θα αγοράσει π.χ. την ΕΥΔΑΠ, όχι για να τη σώσει από την «κομματικότητα» αλλά για να καρπωθεί τα κέρδη της, όπως ακριβώς έγινε και με τον ΟΠΑΠ, που επίσης η «κομματικότητα» δεν τον εμπόδισε να είναι η νούμερο ένα κερδοφόρα δημόσια εταιρεία στην Ελλάδα.
Ο προγραμματισμός των ιδιωτικοποιήσεων, σύμφωνα με τον Στέλιο Σταυρίδη, είναι:
Το Σεπτέμβρη να υπάρξει πρόσκληση ενδιαφέροντος για τους οργανισμούς Λιμανιών Πειραιώς και Θεσσαλονίκης ΟΛΠ και ΟΛΘ, με στόχο έως το καλοκαίρι του 2014 να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης.
Επίσης, το Σεπτέμβρη αναμένεται η πρόσκληση ενδιαφέροντος και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με στόχο να έχει ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση το 1ο τρίμηνο του 2014.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ως αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών με το σιδηρόδρομο δίκτυο και αρχικά δημιουργήθηκε ως θυγατρική του ΟΣΕ από τον οποίο ανεξαρτητοποιήθηκε πλήρως το 2006 και ένα χρόνο μετά απορρόφησε την εταιρεία «Προαστιακός ΑΕ».
Όπως επιβεβαίωσε ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει κινεζικά, ρωσικά και γαλλικά κεφάλαια και πως το ίδιο διάστημα θα είναι σε εξέλιξη η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού της ROSCO.
Σε δηλώσεις του στο ΣΚΑΪ, υποστήριξε ότι «ιδιωτικοποιήσεις σημαίνουν επενδύσεις, δημιουργία θέσεων εργασίας, σημαίνουν ανάπτυξη». Δεν εξήγησε όμως πως, ενώ για τουλάχιστον 2 δεκαετίες στην Ελλάδα γίνονται αποκρατικοποιήσεις και ιδιωτικοποιήσεις όπως π.χ. των ΕΛΠΕ, της Ολυμπιακής Αεροπορίας κτλ. και με ρυθμούς ανάπτυξης που έτρεχαν και με 5%, φτάσαμε στην κρίση, στη φτώχεια και την ανεργία και γιατί ο ίδιος δρόμος που μας έφερε εδώ από καταστροφικός θα γίνει σωτήριος.
http://www.902.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
14-8-2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου