Ολοταχώς για τον Ιανουάριο του 2014 προχωρεί η Εθνική το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου τουλάχιστον 2.000 εργαζομένων, καθώς το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας προτίθεται να υποβάλει θετική εισήγηση για έγκριση στο Γενικό Συμβούλιο του Ταμείου, πριν από τις εορτές.
Με το που θα ανάψει και τυπικά το «πράσινο φως» η διοίκηση της Εθνικής έχει έτοιμο - επεξεργασμένο όλο το σχέδιο που προβλέπει την εθελούσια αποχώρηση του 20% του προσωπικού, που απασχολεί ο Ομιλος στην ελληνική αγορά.
Πρόκειται, όπως σημείωναν συνδικαλιστικοί κύκλοι του Συλλόγου Εργαζομένων της Εθνικής (ΣΥΤΑΤΕ), για το πρώτο μεγάλο κύμα αποχώρησης υπαλλήλων της τράπεζας έπειτα από χρόνια, που κατά πάσα βεβαιότητα θα ακολουθηθεί από ανάλογο πρόγραμμα ίσως προς το τέλος του 2014.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα αφορά όλους όσοι έχουν συμπληρώσει 25ετία, θα είναι (περίπου) ανάλογο των προγραμμάτων που προηγήθηκαν σε Πειραιώς και Eurobank και θα περιλαμβάνει αποζημίωση από 70.000 έως 170.000 ευρώ.
Θα υπάρξουν βέβαια μειώσεις ανάλογα με τα δάνεια που έχουν ήδη λάβει οι εργαζόμενοι και το «κούρεμα» που έχει συμφωνηθεί μεταξύ των εμπλεκομένων.
Θυμίζουμε πως η Ernst & Young είχε αναλάβει την εκπόνηση της αναλογιστικής μελέτης για τη βιωσιμότητα του Ταμείου Αυτασφάλισης (που αποτέλεσε το «αγκάθι» με τους δανειστές και την Διεύθυνση Ανταγωνισμού/DGCom), καθώς η τρόικα είχε εγείρει ενστάσεις για το κόστος που καλείτο να αναλάβει η Εθνική Τράπεζα έναντι του Ταμείου.
Η αρχική πρόταση της τρόικας για διάλυση του Ταμείου Αυτασφάλισης έπεσε στο κενό, καθώς κάτι τέτοιο αφ' ενός θα επιβάρυνε με κεφάλαια της τάξης από 70 έως 120 εκατ. ευρώ την Εθνική Τράπεζα, αφ' ετέρου κρίθηκε πολύπλοκο νομικά. Κατόπιν διαβουλεύσεων μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών βρέθηκε η χρυσή τομή με την DGCom και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο -τα δύο μέρη της τρόικας που αντιδρούσαν- και δόθηκε το «πράσινο φως» για τη σύνταξη της αναλογιστικής μελέτης.
Μάλιστα το Ταμείο Αυτασφάλισης (των εργαζομένων της ΕΤΕ) θα συνεχίσει τη λειτουργία του και υπήρξε συμβιβασμός με τη διοίκηση της Εθνικής, προκειμένου να προχωρήσει -αφού δοθεί η αναλογιστική μελέτη- η εθελουσία.
Ετσι η τράπεζα θα καταβάλει μειωμένη, σε σχέση με το παρελθόν, εισφορά στο Ταμείο (θα ανέρχεται σε 6 εκατ. ευρώ). Επίσης, η βιωσιμότητα του Ταμείου εξασφαλίζεται πλήρως με την αποδοχή από την πλευρά των ασφαλισμένων της μείωσης κατά 20% του εφάπαξ.
Κύκλοι του ΣΥΤΑΤΕ σημείωναν πως η πρόσκληση ενδιαφέροντος (θα δοθεί στη δημοσιότητα) μόλις δοθεί το Ο.Κ. από το Γενικό Συμβούλιο του ΤΧΣ (ίσως και μέσα στις εορτές) αφορά κατ' αρχάς 2.000 εργαζομένους. Ομως, κρίνοντας από την πρωτοφανή ανταπόκριση που είχε η εθελούσια της Eurobank (περισσότεροι από 1.100 εργαζόμενοι) και της Πειραιώς με 2.182 εργαζομένους τον Σεπτέμβριο, δεν αποκλείεται να ξεπεράσουν τις 2.200 οι αιτήσεις.
Του ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΛΑΝΤΑΛΙ
http://www.enet.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
17-12-2013
Με το που θα ανάψει και τυπικά το «πράσινο φως» η διοίκηση της Εθνικής έχει έτοιμο - επεξεργασμένο όλο το σχέδιο που προβλέπει την εθελούσια αποχώρηση του 20% του προσωπικού, που απασχολεί ο Ομιλος στην ελληνική αγορά.
Πρόκειται, όπως σημείωναν συνδικαλιστικοί κύκλοι του Συλλόγου Εργαζομένων της Εθνικής (ΣΥΤΑΤΕ), για το πρώτο μεγάλο κύμα αποχώρησης υπαλλήλων της τράπεζας έπειτα από χρόνια, που κατά πάσα βεβαιότητα θα ακολουθηθεί από ανάλογο πρόγραμμα ίσως προς το τέλος του 2014.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα αφορά όλους όσοι έχουν συμπληρώσει 25ετία, θα είναι (περίπου) ανάλογο των προγραμμάτων που προηγήθηκαν σε Πειραιώς και Eurobank και θα περιλαμβάνει αποζημίωση από 70.000 έως 170.000 ευρώ.
Θα υπάρξουν βέβαια μειώσεις ανάλογα με τα δάνεια που έχουν ήδη λάβει οι εργαζόμενοι και το «κούρεμα» που έχει συμφωνηθεί μεταξύ των εμπλεκομένων.
Θυμίζουμε πως η Ernst & Young είχε αναλάβει την εκπόνηση της αναλογιστικής μελέτης για τη βιωσιμότητα του Ταμείου Αυτασφάλισης (που αποτέλεσε το «αγκάθι» με τους δανειστές και την Διεύθυνση Ανταγωνισμού/DGCom), καθώς η τρόικα είχε εγείρει ενστάσεις για το κόστος που καλείτο να αναλάβει η Εθνική Τράπεζα έναντι του Ταμείου.
Η αρχική πρόταση της τρόικας για διάλυση του Ταμείου Αυτασφάλισης έπεσε στο κενό, καθώς κάτι τέτοιο αφ' ενός θα επιβάρυνε με κεφάλαια της τάξης από 70 έως 120 εκατ. ευρώ την Εθνική Τράπεζα, αφ' ετέρου κρίθηκε πολύπλοκο νομικά. Κατόπιν διαβουλεύσεων μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών βρέθηκε η χρυσή τομή με την DGCom και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο -τα δύο μέρη της τρόικας που αντιδρούσαν- και δόθηκε το «πράσινο φως» για τη σύνταξη της αναλογιστικής μελέτης.
Μάλιστα το Ταμείο Αυτασφάλισης (των εργαζομένων της ΕΤΕ) θα συνεχίσει τη λειτουργία του και υπήρξε συμβιβασμός με τη διοίκηση της Εθνικής, προκειμένου να προχωρήσει -αφού δοθεί η αναλογιστική μελέτη- η εθελουσία.
Ετσι η τράπεζα θα καταβάλει μειωμένη, σε σχέση με το παρελθόν, εισφορά στο Ταμείο (θα ανέρχεται σε 6 εκατ. ευρώ). Επίσης, η βιωσιμότητα του Ταμείου εξασφαλίζεται πλήρως με την αποδοχή από την πλευρά των ασφαλισμένων της μείωσης κατά 20% του εφάπαξ.
Κύκλοι του ΣΥΤΑΤΕ σημείωναν πως η πρόσκληση ενδιαφέροντος (θα δοθεί στη δημοσιότητα) μόλις δοθεί το Ο.Κ. από το Γενικό Συμβούλιο του ΤΧΣ (ίσως και μέσα στις εορτές) αφορά κατ' αρχάς 2.000 εργαζομένους. Ομως, κρίνοντας από την πρωτοφανή ανταπόκριση που είχε η εθελούσια της Eurobank (περισσότεροι από 1.100 εργαζόμενοι) και της Πειραιώς με 2.182 εργαζομένους τον Σεπτέμβριο, δεν αποκλείεται να ξεπεράσουν τις 2.200 οι αιτήσεις.
Του ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΛΑΝΤΑΛΙ
http://www.enet.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
17-12-2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου