Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ
Αναταραχή στους κόλπους του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων έχει φέρει η απόφαση των Κινέζων (Friedmann Pacific Asset Management Limited και Shenzhen Airport) να δημοσιοποιήσουν το ενδιαφέρον τους για το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», προτού καν ξεκινήσει η σχετική διαγωνιστική διαδικασία.
Σε επιστολή προς το διευθύνοντα σύμβουλο της Friedman Capital, Ερικ Τσενγκ, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Γιάννης Εμίρης εκφράζει την απορία του για τη συνέντευξη Τύπου που έχει προγραμματίσει για αύριο Πέμπτη 6 Μαρτίου, με αντικείμενο το επενδυτικό ενδιαφέρον του κινεζικού ομίλου για το «Ελ. Βενιζέλος».
Σύμφωνα με πληροφορίες, στην επιστολή του ΤΑΙΠΕΔ προς τον κ. Τσενγκ, ο κ. Εμίρης εκφράζει την έκπληξή του για τη διοργάνωση του press briefeing, από τη στιγμή που το Ταμείο δεν έχει προχωρήσει ακόμα στην έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση των μετοχών που έχει στο «Ελ. Βενιζέλος».
«Η απόφαση αυτή θα ληφθεί σε συνάρτηση με τους στόχους του ΤΑΙΠΕΔ και της χώρας, και θα πρέπει να είναι συμβατή με συγκεκριμένους όρους της συμφωνίας μεταξύ των μετόχων του ΔΑΑ», αναφέρεται στην επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ.
«Οι όροι αυτοί απαιτούν τη συμφωνία των μετόχων για κάθε πώληση ποσοστού που υπερβαίνει το 25%. Αυτή τη στιγμή η συμφωνία των μετόχων δεν υφίσταται και επομένως δεν έχει ξεκινήσει η διαδικασία», τονίζει ο κ. Εμίρης. Σημειωτέον ότι η επιστολή κοινοποιήθηκε και στους υπόλοιπους μετόχους του «Ελ. Βενιζέλος».
Από την άλλη πλευρά, το καναδικό συνταξιοδοτικό ταμείο τής PSP, που ελέγχει (άμεσα και έμμεσα) το 40% του ΔΑΑ, αλλά και το management, όχι μόνο δεν θέλει να πουλήσει, αλλά διαπραγματεύεται την απόκτηση του ποσοστού που διαθέτει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων στο μετοχικό κεφάλαιο του αεροδρομίου, ήτοι το 30%.
Σήμερα, το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» έχει ως μετόχους το Ελληνικό Δημόσιο με 55%, από το οποίο το 30% έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ, την οικογένεια Κοπελούζου με 5% και το καναδικό συνταξιοδοτικό ταμείο τής PSP που ελέγχει, άμεσα και έμμεσα, το 40% (εξαγόρασε το 26,7% της Hochtief και διαχειρίζεται το 13,3% της Hochtief Airport Capital).
**
Ποιοι είναι οι Ασιάτες επενδυτές
Η Shenzhen Airport διαχειρίζεται το ομώνυμο αεροδρόμιο, που είναι το 5ο μεγαλύτερο στην Κίνα. Η κίνηση προσεγγίζει τα 30 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση, ενώ διακινούνται 828.000 τόνοι εμπορεύματα.
Το αεροδρόμιο αποτελεί τη βάση της κινεζικής αεροπορικής εταιρείας Shenzhen Airline, που είναι μέλος της Star Alliance, από τον Νοέμβριο του 2012. Η εταιρεία του αεροδρομίου Shenzhen Airport είναι εισηγμένη στο τοπικό Χρηματιστήριο από το 1998.
Αντίστοιχα, η Friedmann Pacific Asset Management είναι θυγατρική του ομίλου Friedmann Pacific Investment Holdings Limited, έχει έδρα το Χονγκ Κονγκ και δραστηριοποιείται κυρίως σε επενδύσεις στην αγορά ακινήτων, σε έργα υποδομών και σε μισθώσεις αεροσκαφών.
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν αναλυτές της αεροπορικής αγοράς, το Shenzhen Airport δραστηριοποιείται κυρίως στον τομέα των εσωτερικών πτήσεων και δεν έχει ιδιαίτερη εμπειρία σε διεθνείς πτήσεις, πέρα από το γεγονός ότι λειτουργεί σε περιοχή «Ειδικής Οικονομικής Ζώνης». Οσον αφορά την Friedmann Pacific Asset Management, χρηματιστηριακοί αναλυτές επισημαίνουν ότι διαχειρίζεται κεφάλαια μόλις 1 δισ. ευρώ.
Από την άλλη πλευρά, οι Καναδοί της PSP διαχειρίζονται κεφάλαια 90 δισ. δολαρίων και -μετά την εξαγορά των αεροδρομίων της Hochtief- έχουν συμμετοχές σε πέντε αεροδρόμια (Αθήνα, Βουδαπέστη, Τίρανα, Ντίσελντορφ, Αμβούργο). Τα πέντε αυτά αεροδρόμια, τα οποία έχουν περάσει στη θυγατρική της PSP, AviAlliance, διακίνησαν πέρσι 57 εκατ. επιβάτες.
Οπως και να έχει, η αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αποτελεί μια δύσκολη υπόθεση, αφού πρέπει να διασφαλιστούν τα συμφέροντα του Δημοσίου, αλλά και συγκεκριμένοι δημοσιονομικοί στόχοι. http://www.enet.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
5-3-2014
Αναταραχή στους κόλπους του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων έχει φέρει η απόφαση των Κινέζων (Friedmann Pacific Asset Management Limited και Shenzhen Airport) να δημοσιοποιήσουν το ενδιαφέρον τους για το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», προτού καν ξεκινήσει η σχετική διαγωνιστική διαδικασία.
Σε επιστολή προς το διευθύνοντα σύμβουλο της Friedman Capital, Ερικ Τσενγκ, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Γιάννης Εμίρης εκφράζει την απορία του για τη συνέντευξη Τύπου που έχει προγραμματίσει για αύριο Πέμπτη 6 Μαρτίου, με αντικείμενο το επενδυτικό ενδιαφέρον του κινεζικού ομίλου για το «Ελ. Βενιζέλος».
Σύμφωνα με πληροφορίες, στην επιστολή του ΤΑΙΠΕΔ προς τον κ. Τσενγκ, ο κ. Εμίρης εκφράζει την έκπληξή του για τη διοργάνωση του press briefeing, από τη στιγμή που το Ταμείο δεν έχει προχωρήσει ακόμα στην έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση των μετοχών που έχει στο «Ελ. Βενιζέλος».
«Η απόφαση αυτή θα ληφθεί σε συνάρτηση με τους στόχους του ΤΑΙΠΕΔ και της χώρας, και θα πρέπει να είναι συμβατή με συγκεκριμένους όρους της συμφωνίας μεταξύ των μετόχων του ΔΑΑ», αναφέρεται στην επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ.
«Οι όροι αυτοί απαιτούν τη συμφωνία των μετόχων για κάθε πώληση ποσοστού που υπερβαίνει το 25%. Αυτή τη στιγμή η συμφωνία των μετόχων δεν υφίσταται και επομένως δεν έχει ξεκινήσει η διαδικασία», τονίζει ο κ. Εμίρης. Σημειωτέον ότι η επιστολή κοινοποιήθηκε και στους υπόλοιπους μετόχους του «Ελ. Βενιζέλος».
Από την άλλη πλευρά, το καναδικό συνταξιοδοτικό ταμείο τής PSP, που ελέγχει (άμεσα και έμμεσα) το 40% του ΔΑΑ, αλλά και το management, όχι μόνο δεν θέλει να πουλήσει, αλλά διαπραγματεύεται την απόκτηση του ποσοστού που διαθέτει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων στο μετοχικό κεφάλαιο του αεροδρομίου, ήτοι το 30%.
Σήμερα, το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» έχει ως μετόχους το Ελληνικό Δημόσιο με 55%, από το οποίο το 30% έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ, την οικογένεια Κοπελούζου με 5% και το καναδικό συνταξιοδοτικό ταμείο τής PSP που ελέγχει, άμεσα και έμμεσα, το 40% (εξαγόρασε το 26,7% της Hochtief και διαχειρίζεται το 13,3% της Hochtief Airport Capital).
**
Ποιοι είναι οι Ασιάτες επενδυτές
Η Shenzhen Airport διαχειρίζεται το ομώνυμο αεροδρόμιο, που είναι το 5ο μεγαλύτερο στην Κίνα. Η κίνηση προσεγγίζει τα 30 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση, ενώ διακινούνται 828.000 τόνοι εμπορεύματα.
Το αεροδρόμιο αποτελεί τη βάση της κινεζικής αεροπορικής εταιρείας Shenzhen Airline, που είναι μέλος της Star Alliance, από τον Νοέμβριο του 2012. Η εταιρεία του αεροδρομίου Shenzhen Airport είναι εισηγμένη στο τοπικό Χρηματιστήριο από το 1998.
Αντίστοιχα, η Friedmann Pacific Asset Management είναι θυγατρική του ομίλου Friedmann Pacific Investment Holdings Limited, έχει έδρα το Χονγκ Κονγκ και δραστηριοποιείται κυρίως σε επενδύσεις στην αγορά ακινήτων, σε έργα υποδομών και σε μισθώσεις αεροσκαφών.
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν αναλυτές της αεροπορικής αγοράς, το Shenzhen Airport δραστηριοποιείται κυρίως στον τομέα των εσωτερικών πτήσεων και δεν έχει ιδιαίτερη εμπειρία σε διεθνείς πτήσεις, πέρα από το γεγονός ότι λειτουργεί σε περιοχή «Ειδικής Οικονομικής Ζώνης». Οσον αφορά την Friedmann Pacific Asset Management, χρηματιστηριακοί αναλυτές επισημαίνουν ότι διαχειρίζεται κεφάλαια μόλις 1 δισ. ευρώ.
Από την άλλη πλευρά, οι Καναδοί της PSP διαχειρίζονται κεφάλαια 90 δισ. δολαρίων και -μετά την εξαγορά των αεροδρομίων της Hochtief- έχουν συμμετοχές σε πέντε αεροδρόμια (Αθήνα, Βουδαπέστη, Τίρανα, Ντίσελντορφ, Αμβούργο). Τα πέντε αυτά αεροδρόμια, τα οποία έχουν περάσει στη θυγατρική της PSP, AviAlliance, διακίνησαν πέρσι 57 εκατ. επιβάτες.
Οπως και να έχει, η αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αποτελεί μια δύσκολη υπόθεση, αφού πρέπει να διασφαλιστούν τα συμφέροντα του Δημοσίου, αλλά και συγκεκριμένοι δημοσιονομικοί στόχοι. http://www.enet.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
5-3-2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου