Τους αστυνομικούς «στέλνει» στην Ολομέλεια και τις αίθουσες συνεδριάσεων Επιτροπών της Βουλής ο Ν. Δένδιας! Προφανής «στόχος» της συγκεκριμένης επιλογής είναι η διαχείριση περιστατικών βίαιης συμπεριφοράς βουλευτών, σαν κι εκείνα που έχουν ... καταγραφεί την τελευταία διετία με πρωταγωνιστές τους χρυσαυγίτες.
Ειδικότερα, με διάταξη νομοσχεδίου -αντικείμενο του οποίου είναι η αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας και άλλων σωμάτων ασφαλείας- που συζητείται από το πρωί στο Κοινοβούλιο, προβλέπεται: «Η Υπηρεσία της Βουλής των Ελλήνων έχει την ευθύνη της ασφάλειας του κτιρίου της Βουλής και των Υπηρεσιών της, καθώς και τη διασφάλιση της τάξης κατά τις συνεδριάσεις της, σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής και τις εντολές του Προέδρου της»!
Ως γνωστόν, στο εσωτερικό του ελληνικού Κοινοβουλίου υπάρχει αστυνομική δύναμη, με έως τώρα κύρια αποστολή την προστασία του Ναού της Δημοκρατίας από εξωτερικές απειλές. Θεωρητικά, στις αρμοδιότητες της εν λόγω δύναμης που τελεί υπό τις οδηγίες του Φρουράρχου και τις εντολές του Προέδρου της Βουλής, είναι και η αντιμετώπιση περιπτώσεων βουλευτών οι οποίοι εκδηλώνουν απειλητική για συναδέλφους τους δραστηριότητα, ή ακόμα και εξόχως προσβλητική για το θεσμό του Κοινοβουλίου και τη Δημοκρατία συμπεριφορά. Χαρακτηριστικά υπενθυμίζεται ότι σχετικά πρόσφατα προεδρεύων συνεδρίασης ο κ. Γ. Δραγασάκης, ευρισκόμενος ενώπιον τέτοιας απειλητικής συμπεριφοράς σχεδόν από το σύνολο της κοινοβουλευτικής ομάδας της Χ.Α. είχε από την έδρα ζητήσει την παρέμβαση του Φρουράρχου. Οι χρυσαυγίτες βουλευτές αποχώρησαν πριν προλάβει να εισέλθει στην αίθουσα της Ολομέλειας ο Φρούραρχος, πλην όμως η ενέργεια εκείνη του κ. Δραγασάκη, λοιδωρήθηκε στη συνέχεια αρκετές φορές από τους πρωταγωνιστές της παρεκτροπής.
Κορυφαίες κοινοβουλευτικές πηγές στις οποίες απευθύνθηκε η «Κ» διαβεβαίωναν ότι «υπάρχει στον εσωτερικό Κανονισμό σχέδιο επέμβασης αστυνομικών ακόμα και εντός της Ολομέλειας, για ακραίες περιπτώσεις χρήσης βίας εκ μέρους μελών της εθνικής αντιπροσωπείας». Ωστόσο, αν και αναζητήθηκε το εν λόγω σχέδιο, ουδέν ευρέθη.
Το προφανές κενό αυτής της υπόθεσης έρχεται, όπως όλα δείχνουν, να καλύψει η συγκεκριμένη διάταξη του νομοσχεδίου του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης. Η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής, ωστόσο, στην Εκθεσή της εκφράζει επιφυλάξεις έως και ενστάσεις για την επίμαχη ρύθμιση. Κατ’ αρχήν υπενθυμίζει την υπάρχουσα πρόβλέψη του Κανονισμού: «Ο Πρόεδρος της Βουλής μεριμνά για την εσωτερική και εξωτερική ασφάλεια της Βουλής και των χώρων της, στο όνομα της οποίας ασκεί την αστυνομική εξουσία. Καθορίζει τη δύναμη της αστυνομίας και εγκρίνει το προσωπικό της που πρέπει να υπηρετεί στη φρουρά της Βουλής, η οποία και τελεί αποκλειστικά υπό τις διαταγές του». Υπό το πρίσμα αυτής της πρόβλεψης, η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής υποστηρίζει : «Η διάταξη του Κανονισμού της Βουλής έχει ευρύτερο περιεχόμενο και, ως εκ τούτου, η διάταξη του νομοσχεδίου πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτή».
Προφανές είναι, πάντως, ότι η μεγίστη διαφορά ανάμεσα στην ισχύουσα διάταξη και την προτεινόμενη ρύθμιση, είναι πως αυτή τη φορά υπάρχει σαφής αναφορά στη δυνατότητα αστυνομικής παρέμβασης κατά την διάρκεια των συνεδριάσεων.
Αν ψηφιστεί η διάταξη, θα πρέπει για να ισχύσει και να αρχίσει να εφαρμόζεται, να αλλάξει και ο Κανονισμός της Βουλής.
kathimerini.gr
ΠΡΕΖΑ TV
5-3-2014
Ειδικότερα, με διάταξη νομοσχεδίου -αντικείμενο του οποίου είναι η αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας και άλλων σωμάτων ασφαλείας- που συζητείται από το πρωί στο Κοινοβούλιο, προβλέπεται: «Η Υπηρεσία της Βουλής των Ελλήνων έχει την ευθύνη της ασφάλειας του κτιρίου της Βουλής και των Υπηρεσιών της, καθώς και τη διασφάλιση της τάξης κατά τις συνεδριάσεις της, σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής και τις εντολές του Προέδρου της»!
Ως γνωστόν, στο εσωτερικό του ελληνικού Κοινοβουλίου υπάρχει αστυνομική δύναμη, με έως τώρα κύρια αποστολή την προστασία του Ναού της Δημοκρατίας από εξωτερικές απειλές. Θεωρητικά, στις αρμοδιότητες της εν λόγω δύναμης που τελεί υπό τις οδηγίες του Φρουράρχου και τις εντολές του Προέδρου της Βουλής, είναι και η αντιμετώπιση περιπτώσεων βουλευτών οι οποίοι εκδηλώνουν απειλητική για συναδέλφους τους δραστηριότητα, ή ακόμα και εξόχως προσβλητική για το θεσμό του Κοινοβουλίου και τη Δημοκρατία συμπεριφορά. Χαρακτηριστικά υπενθυμίζεται ότι σχετικά πρόσφατα προεδρεύων συνεδρίασης ο κ. Γ. Δραγασάκης, ευρισκόμενος ενώπιον τέτοιας απειλητικής συμπεριφοράς σχεδόν από το σύνολο της κοινοβουλευτικής ομάδας της Χ.Α. είχε από την έδρα ζητήσει την παρέμβαση του Φρουράρχου. Οι χρυσαυγίτες βουλευτές αποχώρησαν πριν προλάβει να εισέλθει στην αίθουσα της Ολομέλειας ο Φρούραρχος, πλην όμως η ενέργεια εκείνη του κ. Δραγασάκη, λοιδωρήθηκε στη συνέχεια αρκετές φορές από τους πρωταγωνιστές της παρεκτροπής.
Κορυφαίες κοινοβουλευτικές πηγές στις οποίες απευθύνθηκε η «Κ» διαβεβαίωναν ότι «υπάρχει στον εσωτερικό Κανονισμό σχέδιο επέμβασης αστυνομικών ακόμα και εντός της Ολομέλειας, για ακραίες περιπτώσεις χρήσης βίας εκ μέρους μελών της εθνικής αντιπροσωπείας». Ωστόσο, αν και αναζητήθηκε το εν λόγω σχέδιο, ουδέν ευρέθη.
Το προφανές κενό αυτής της υπόθεσης έρχεται, όπως όλα δείχνουν, να καλύψει η συγκεκριμένη διάταξη του νομοσχεδίου του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης. Η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής, ωστόσο, στην Εκθεσή της εκφράζει επιφυλάξεις έως και ενστάσεις για την επίμαχη ρύθμιση. Κατ’ αρχήν υπενθυμίζει την υπάρχουσα πρόβλέψη του Κανονισμού: «Ο Πρόεδρος της Βουλής μεριμνά για την εσωτερική και εξωτερική ασφάλεια της Βουλής και των χώρων της, στο όνομα της οποίας ασκεί την αστυνομική εξουσία. Καθορίζει τη δύναμη της αστυνομίας και εγκρίνει το προσωπικό της που πρέπει να υπηρετεί στη φρουρά της Βουλής, η οποία και τελεί αποκλειστικά υπό τις διαταγές του». Υπό το πρίσμα αυτής της πρόβλεψης, η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής υποστηρίζει : «Η διάταξη του Κανονισμού της Βουλής έχει ευρύτερο περιεχόμενο και, ως εκ τούτου, η διάταξη του νομοσχεδίου πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτή».
Προφανές είναι, πάντως, ότι η μεγίστη διαφορά ανάμεσα στην ισχύουσα διάταξη και την προτεινόμενη ρύθμιση, είναι πως αυτή τη φορά υπάρχει σαφής αναφορά στη δυνατότητα αστυνομικής παρέμβασης κατά την διάρκεια των συνεδριάσεων.
Αν ψηφιστεί η διάταξη, θα πρέπει για να ισχύσει και να αρχίσει να εφαρμόζεται, να αλλάξει και ο Κανονισμός της Βουλής.
kathimerini.gr
ΠΡΕΖΑ TV
5-3-2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου