Παρασκευή, Οκτωβρίου 03, 2014

5.000 ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Μετά και τις τελευταίες προσλήψεις αναπληρωτών, με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, το σύνολο των προσληφθέντων αναπληρωτών έως τις 26-9-2014 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ανήλθε σε 7.052.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα ίδια τα στοιχεία του υπουργείου, ενώ κλείνει σχεδόν ο πρώτος μήνας της σχολικής χρονιάς, περίπου 5.000 εκπαιδευτικοί λείπουν από τα Δημοτικά σχολεία, καθώς και από τα σχολεία Ειδικής Αγωγής.


Σύμφωνα με τον αιρετό του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, Βασίλη Παληγιάννη, τα εναπομείναντα λειτουργικά κενά μετά τις παραπάνω προσλήψεις ξεπερνούν τις 5.000 (1.000 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, 2.000 ειδικότητες, δηλαδή εκπαιδευτικοί για τις ξένες γλώσσες, τη γυμναστική, τη μουσική, την πληροφορική, το θέατρο κ.λπ., και 2.000 για Ειδική Αγωγή).

Η κάλυψη αυτών των κενών θα γίνει μετ’ εμποδίων εξαιτίας των λίγων πιστώσεων και του προβλήματος που προκύπτει από την κατανομή των πιστώσεων ΕΣΠΑ. Σημασία έχει πως μπαίνουμε στον Οκτώβριο μήνα κι εξακολουθούν να υπάρχουν κενά, ιδιαίτερα δε στην Ειδική Αγωγή.

Οπως σωστά επισημαίνει ο Βασίλης Παληγιάννης, είναι ανάγκη άμεσα να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις αναπληρωτών για την κάλυψη όλων των κενών ώστε να μη χάνονται αδικαιολόγητα διδακτικές ώρες σε βάρος της εκπαίδευσης των παιδιών. Οι μέχρι τώρα προσλήψεις δεν πραγματοποιήθηκαν με βάση το σύνολο των κενών, όπως αυτά καταγράφονταν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, αλλά επιλέχθηκε η κατάτμηση των προσλήψεων ανά εβδομάδα (κάθε Τετάρτη, εμβόλιμα και Παρασκευή).

Κάποιοι επέλεξαν να «παίξουν» με την αγωνία και την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών, εντάσσοντας την όλη διαδικασία σε επικοινωνιακά παιχνίδια.

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στα Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ της χώρας, παραμένουν μετά τις τελευταίες προσλήψεις 1.158 κενά πλήρους και 176 κενά μειωμένου ωραρίου!

Επίσης για τη φετινή σχολική χρονιά δεν υπάρχουν διαθέσιμες πιστώσεις για Ενισχυτική Διδασκαλία και η ίδια εικόνα υπάρχει και για την ΠΔΣ, η οποία θα καλυφθεί μόνο για συμπλήρωση υποχρεωτικού ωραρίου.

Οπως μας ενημερώνει ο αιρετός του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Νεκτάριος Κορδής, στη θέση της ενισχυτικής διδασκαλίας «προωθείται» η λειτουργία του «Κοινωνικού Φροντιστηρίου» με προσλήψεις μέσω ΟΑΕΔ (πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας). Ανάλογη εικόνα υπάρχει και για την ΠΔΣ, η οποία με τα σημερινά δεδομένα μπορεί να καλυφθεί μόνο με συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου μόνιμων-αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Προβλήματα στη μεταφορά

Παράλληλα, χωρίς μεταφορά από και προς το σχολείο, χωρίς να γνωρίζουν πότε, πώς, ακόμα και αν θα ξεκινήσει, βρίσκονται χιλιάδες μαθητές σε όλη τη χώρα. Φέτος το πρόβλημα αυτό εμφανίζεται ακόμα πιο οξυμένο από άλλες χρονιές, αφού το θεσμικό πλαίσιο που φτιάχτηκε γύρω από τη μεταφορά μαθητών έχει στόχο να την περιορίσει και όχι να εξασφαλίσει ότι όσα παιδιά χρειάζεται θα έχουν μισθωμένα μέσα για να πηγαίνουν δωρεάν και με ασφάλεια στα σχολεία τους.

Δεν είναι τυχαία η χαρακτηριστική έκφραση που επιλέγει η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής για να περιγράψει την κατάσταση: «Δεν έχουν διαθέσει ούτε πατίνι για τη μεταφορά των μαθητών»!

Στην Κεντρική Μακεδονία, οι λεωφορειούχοι απέσυραν τις προσφορές τους προς την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για το σύνολο των δρομολογίων μεταφοράς μαθητών στα σχολεία, αφού δεν ικανοποιήθηκε το αίτημά τους για την κάλυψη των αναδρομικών δύο μηνών.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Μετά τον αγιασμό παραμένει… ανενεργό

Το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Θήβας ιδρύθηκε το έτος 2004 και βρίσκεται στο Λουτούφι Θηβών. Τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του είχε 11 μαθητές. Σήμερα αριθμεί 47 μαθητές. Διαθέτει εργαστήριο κηπουρικής, εργαστήριο χειροτεχνίας, εργαστήριο ζαχαροπλαστικής και εργαστήριο πληροφορικής.

Πέρσι όλοι οι μαθητές του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Θήβας έμειναν στην ίδια τάξη… γιατί δεν παρακολούθησαν τις ώρες διδασκαλίας που ορίζει ο νόμος για κάθε διδακτικό αντικείμενο λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών. Ετσι τα παιδιά θα αναγκαστούν φέτος να επαναλάβουν την ίδια χρονιά που δεν ολοκλήρωσαν πέρσι λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών. Αλλά και αυτό δεν είναι σίγουρο. Μιλάμε για 47 μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες κι ανάμεσά τους παιδιά με βαρύ αυτισμό. Σύμφωνα με την καταγγελία των μελών του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θήβας, Χρήστου Αλεξίου και Ελίζας Γεωργαντά, στις 11 Σεπτεμβρίου φέτος έγινε κανονικά ο αγιασμός. Το υπουργείο Παιδείας έστειλε τις ευχές του. Μόνο αυτές.

Από τότε οι μαθητές παραμένουν σπίτια τους. Το σχολείο παραμένει ανενεργό. Για να λειτουργήσει το σχολείο είναι απαραίτητοι ανάμεσα σε άλλους: 4 φιλόλογοι, 2 μουσικοί, 3 καλλιτεχνικών, 4 μαγειρικής-ζαχαροπλαστικής, κοινωνικός λειτουργός, ψυχολόγος, λογοθεραπευτής, νοσηλευτής και γυμναστής. Είναι φανερό ότι μετά το «Εξυπνο Σχολείο», το «Νέο Σχολείο», το «Ψηφιακό Σχολείο», το «Κοινωνικό Σχολείο», που διακήρυξαν οι προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας, ο νέος υπουργός Παιδείας εγκαινιάζει έναν νέο, πρωτοποριακό τύπο σχολείου για μια ευαίσθητη κατηγορία μαθητών: το «Σχολείο του Αγιασμού»!

Χρήστος Κάτσικας
   http://www.efsyn.gr/

ΠΡΕΖΑ TV
3-10-2014

Δεν υπάρχουν σχόλια: