Κατατίθεται σήμερα στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη ρύθμιση των «κόκκινων δανείων» που αφορούν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις καθώς και επαγγελματίες - Σπάνε σε δύο μέρη τα στεγαστικά δάνεια: το ένα (εμπορική αξία) το οποίο θα αποπληρώνεται όπως πριν, και το 2ο (το υπόλοιπο) «παγώνει» για μερικά χρόνια
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για τα επιχειρηματικά δάνεια, σύμφωνα με το in.gr:
Με την προσθήκη ρύθμισης για τα μη εξυπηρετούμενα αγροτικά δάνεια της bad bank της ΑΤΕ η οποία προστέθηκε από τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Δένδια «μετά από προτροπή του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά», κατατίθεται τη Δευτέρα στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη ρύθμιση των «κόκκινων δανείων» που αφορούν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις καθώς και επαγγελματίες.
Αναλυτικά το νομοσχέδιο
Με το νομοσχέδιο θεσπίζονται έκτακτα προσωρινά μέτρα για την ελάφρυνση του ιδιωτικού χρέους, ειδικότερα οφειλών βιώσιμων μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών προς χρηματοδοτικά ιδρύματα, καθώς και έκτακτες διαδικασίες για την εξυγίανση ή εκκαθάριση εν λειτουργία υπερχρεωμένων αλλά βιώσιμων επιχειρήσεων.
Ειδικότερα, θεσπίζονται:
η ελάφρυνση και ο διακανονισμός χρεών μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών προς το Δημόσιο και τα ταμεία που προβαίνουν σε ρύθμιση οφειλών τους προς χρηματοδοτικά ιδρύματα
έκτακτη διαδικασία ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων (με δεσμευτική δύναμη για το σύνολο των πιστωτών)
έκτακτη διαδικασία ειδικής διαχείρισης.
Προβλέπονται επίσης η παροχή κινήτρων για την συμμετοχή του οφειλέτη σε πρόγραμμα ρύθμισης των οφειλών προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, η παροχή φορολογικών κινήτρων προς τα χρηματοδοτικά ιδρύματα που προβαίνουν σε ρυθμίσεις χρεών καθώς και η σύσταση επιτροπής παρακολούθησης και συντονισμού της υλοποίησης των θεσπιζομένων μέτρων με στόχο την ταχεία και αποτελεσματική εφαρμογή τους.
Ποιοι εντάσσονται στη ρύθμιση:
Στην ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες.
Σύμφωνα με το 2ο άρθρο:
α. ως «μικρές επιχειρήσεις» νοούνται επιχειρήσεις που κατά την χρήση που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2013 είχαν κύκλο εργασιών έως Ευρώ 2.500.000,
β. ως «επαγγελματίες» νοούνται τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που αναπτύσσουν επαγγελματική δραστηριότητα η άσκηση της οποίας προϋποθέτει την εγγραφή του προσώπου σε ειδικό μητρώο και που κατά την χρήση που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2013 είχαν κύκλο εργασιών μέχρι Ευρώ 2.500.000,
γ. ως «επιλέξιμοι οφειλέτες» νοούνται μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες, που πληρούν σωρευτικώς τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
1) δεν έχουν υποβάλει αίτηση για υπαγωγή στις διατάξεις του Ν.3869/2010 ή έχουν εγκύρως παραιτηθεί από αυτήν
2) δεν έχουν λυθεί ούτε παύσει τις εργασίες τους και, εφόσον έχουν πτωχευτική ικανότητα
3) δεν έχει υποβληθεί αίτηση υπαγωγής τους σε οποιαδήποτε από τις διαδικασίες του Πτωχευτικού Κώδικα ή έχει υπάρξει έγκυρη παραίτηση από σχετική αίτηση
4) δεν έχουν καταδικαστεί τελεσιδίκως για φοροδιαφυγή ή απάτη σε βάρος του Δημοσίου,
Ποιες είναι οι επιλέξιμες διαγραφές
Επιλέξιμες διαγραφές είναι διαγραφές απαιτήσεων ως προς κεφάλαιο και τόκο:
α. κατά επιλέξιμων οφειλετών, εφόσον τα πρόσωπα αυτά την 30η Ιουνίου 2014:
5) Είχαν προς το χρηματοδοτικό ίδρυμα οφειλή σε καθυστέρηση τουλάχιστον 90 ημερών, ή επίδικη ή ρυθμισμένη, ή
6) δεν είχαν φορολογική ενημερότητα λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών ή είχαν ενημερότητα λόγω ρύθμισης, ή
7) δεν είχαν ασφαλιστική ενημερότητα λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών ή είχαν ενημερότητα λόγω ρύθμισης
β. αφορούν μία ή περισσότερες πιστώσεις του χρηματοδοτικού ιδρύματος προς τον οφειλέτη, για τις οποίες το χρηματοδοτικό ίδρυμα έχει σχηματίσει σχετική πρόσθετη ειδική πρόβλεψη μέχρι τις 31.12.2014.
γ. αφορούν μία ή περισσότερες πιστώσεις του χρηματοδοτικού ιδρύματος προς τον οφειλέτη και συνολικά ανά επιλέξιμο οφειλέτη δεν υπερβαίνουν το ποσό των 500.000 ευρώ.
δ. ισούνται τουλάχιστον προς:
(1) το 50% των συνολικών απαιτήσεων του χρηματοδοτικού ιδρύματος κατά του οφειλέτη όπως αποτυπώνονται στα βιβλία του χρηματοδοτικού ιδρύματος την ημερομηνία έγκρισης από το χρηματοδοτικό ίδρυμα της διαγραφής ή, εφόσον είναι μικρότερο,
(2) του ποσού που απαιτείται έτσι ώστε μετά την διαγραφή το υπόλοιπο της απαίτησης του χρηματοδοτικού ιδρύματος κατά του οφειλέτη να μην υπερβαίνει το 75% της καθαρής περιουσιακής θέσης του οφειλέτη και των συνοφειλετών του σύμφωνα με τη βεβαίωση της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου,
ε. περιλαμβάνουν τον περιορισμό των δικαιωμάτων των πιστωτών κατά των συνοφειλετών του οφειλέτη, καθώς και τα περιουσιακά δικαιώματά τους σε περιουσιακά αντικείμενα του οφειλέτη ή τρίτων, στο ίδιο ποσό με την απαίτηση τους κατά του οφειλέτη όπως αυτή διαμορφώνεται με τη επιλέξιμη διαγραφή, και
στ. έχουν συντελεσθεί το αργότερο μέχρι την 30 Ιουνίου 2016.
Η εφαρμογή των θεσπιζομένων μέτρων από τα πιστωτικά ιδρύματα γίνεται, τέλος, εν όψει των διατάξεων του Κώδικα Δεοντολογίας που θέσπισε η Τράπεζα της Ελλάδος για τη ρύθμιση χρεών ιδιωτών και επιχειρήσεων σύμφωνα με τις σχετικές προβλέψεις του ν. 4224/2013.
Σπάνε σε δύο μέρη τα στεγαστικά δάνεια
Μέσω του διαχωρισμού των δανείων στο τμήμα της τρέχουσας εμπορικής αξίας και στο τμήμα της υπερβάλλουσας εμπορικής αξίας, θα επιδιώξει το υπουργείο Ανάπτυξης να διευθετήσει το πρόβλημα των μη εξυπηρετούμενων στεγαστικών δανείων.
Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε το πρωί ο απερχόμενος υπουργός Ανάπτυξης Νίκος Δένδιας, πρόθεση της κυβέρνησης είναι να δημιουργήσει ένα πλαίσιο κατά το οποίο οι υπερήμεροι δανειολήπτες στεγαστικών δανείων θα μπορούν να αποπληρώνουν κανονικά το τμήμα του δανείου τους που αφορά την τρέχουσα εμπορική αξία, ενώ η αποπληρωμή της υπερβάλλουσας εμπορικής αξίας θα μετατίθεται στο μέλλον.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το τμήμα της τρέχουσας εμπορικής αξίας θα πληρώνεται εντόκως ενώ η πληρωμή για το υπολειπόμενο τμήμα θα καθοριστεί από μελλοντικές αποφάσεις.
Όπως ανέφερε ο κ. Δενδιας, οι τράπεζες θα πρέπει να αναπροσδιορίσουν τις τιμές των ακίνητων ούτως ώστε να καταστεί εφικτή η αποπληρωμή των υπερήμερων δανείων. Σημείωσε, μάλιστα, πως η αναπροσαρμογή αυτή θα μπορούσε να γίνει είτε μέσω μιας συμφωνίας του τραπεζικού ιδρύματος με τον οφειλέτη, είτε μιας εφάπαξ απομείωσης των τρεχουσών εμπορικών τιμών των ακινήτων στο περίπου 30%.
Εφόσον επιτευχθεί μία από τις δυο αυτές προϋποθέσεις, ο δανειολήπτης θα κληθεί να αποπληρώσει το ρυθμισμένο με τη νέα εμπορική αξία δάνειό του, ενώ το ποσό που αντιστοιχεί στην υπερβάλλουσα αξία, όπως προαναφέρθηκε, μετατίθεται για το μέλλον.
Χωρίς να μπορεί να προσδιοριστεί με ακρίβεια ο χρόνος που θα κληθεί ο δανειολήπτης να συμφωνήσει νέα ρύθμιση για την αποπληρωμή του υπερβάλλοντος ποσού υπολογίζεται στα 10 έτη, καθώς σε αυτό το χρονικό διάστημα το υπουργείο Ανάπτυξης και οι τράπεζες εκτιμούν ότι θα έχει εξορθολογιστεί η αξία της ακίνητης περιουσίας.
(πηγή: Ναυτεμπορική)
ΠΡΕΖΑ TV
3-11-2014
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για τα επιχειρηματικά δάνεια, σύμφωνα με το in.gr:
Με την προσθήκη ρύθμισης για τα μη εξυπηρετούμενα αγροτικά δάνεια της bad bank της ΑΤΕ η οποία προστέθηκε από τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Δένδια «μετά από προτροπή του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά», κατατίθεται τη Δευτέρα στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη ρύθμιση των «κόκκινων δανείων» που αφορούν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις καθώς και επαγγελματίες.
Αναλυτικά το νομοσχέδιο
Με το νομοσχέδιο θεσπίζονται έκτακτα προσωρινά μέτρα για την ελάφρυνση του ιδιωτικού χρέους, ειδικότερα οφειλών βιώσιμων μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών προς χρηματοδοτικά ιδρύματα, καθώς και έκτακτες διαδικασίες για την εξυγίανση ή εκκαθάριση εν λειτουργία υπερχρεωμένων αλλά βιώσιμων επιχειρήσεων.
Ειδικότερα, θεσπίζονται:
η ελάφρυνση και ο διακανονισμός χρεών μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών προς το Δημόσιο και τα ταμεία που προβαίνουν σε ρύθμιση οφειλών τους προς χρηματοδοτικά ιδρύματα
έκτακτη διαδικασία ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων (με δεσμευτική δύναμη για το σύνολο των πιστωτών)
έκτακτη διαδικασία ειδικής διαχείρισης.
Προβλέπονται επίσης η παροχή κινήτρων για την συμμετοχή του οφειλέτη σε πρόγραμμα ρύθμισης των οφειλών προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, η παροχή φορολογικών κινήτρων προς τα χρηματοδοτικά ιδρύματα που προβαίνουν σε ρυθμίσεις χρεών καθώς και η σύσταση επιτροπής παρακολούθησης και συντονισμού της υλοποίησης των θεσπιζομένων μέτρων με στόχο την ταχεία και αποτελεσματική εφαρμογή τους.
Ποιοι εντάσσονται στη ρύθμιση:
Στην ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες.
Σύμφωνα με το 2ο άρθρο:
α. ως «μικρές επιχειρήσεις» νοούνται επιχειρήσεις που κατά την χρήση που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2013 είχαν κύκλο εργασιών έως Ευρώ 2.500.000,
β. ως «επαγγελματίες» νοούνται τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που αναπτύσσουν επαγγελματική δραστηριότητα η άσκηση της οποίας προϋποθέτει την εγγραφή του προσώπου σε ειδικό μητρώο και που κατά την χρήση που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2013 είχαν κύκλο εργασιών μέχρι Ευρώ 2.500.000,
γ. ως «επιλέξιμοι οφειλέτες» νοούνται μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες, που πληρούν σωρευτικώς τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
1) δεν έχουν υποβάλει αίτηση για υπαγωγή στις διατάξεις του Ν.3869/2010 ή έχουν εγκύρως παραιτηθεί από αυτήν
2) δεν έχουν λυθεί ούτε παύσει τις εργασίες τους και, εφόσον έχουν πτωχευτική ικανότητα
3) δεν έχει υποβληθεί αίτηση υπαγωγής τους σε οποιαδήποτε από τις διαδικασίες του Πτωχευτικού Κώδικα ή έχει υπάρξει έγκυρη παραίτηση από σχετική αίτηση
4) δεν έχουν καταδικαστεί τελεσιδίκως για φοροδιαφυγή ή απάτη σε βάρος του Δημοσίου,
Ποιες είναι οι επιλέξιμες διαγραφές
Επιλέξιμες διαγραφές είναι διαγραφές απαιτήσεων ως προς κεφάλαιο και τόκο:
α. κατά επιλέξιμων οφειλετών, εφόσον τα πρόσωπα αυτά την 30η Ιουνίου 2014:
5) Είχαν προς το χρηματοδοτικό ίδρυμα οφειλή σε καθυστέρηση τουλάχιστον 90 ημερών, ή επίδικη ή ρυθμισμένη, ή
6) δεν είχαν φορολογική ενημερότητα λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών ή είχαν ενημερότητα λόγω ρύθμισης, ή
7) δεν είχαν ασφαλιστική ενημερότητα λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών ή είχαν ενημερότητα λόγω ρύθμισης
β. αφορούν μία ή περισσότερες πιστώσεις του χρηματοδοτικού ιδρύματος προς τον οφειλέτη, για τις οποίες το χρηματοδοτικό ίδρυμα έχει σχηματίσει σχετική πρόσθετη ειδική πρόβλεψη μέχρι τις 31.12.2014.
γ. αφορούν μία ή περισσότερες πιστώσεις του χρηματοδοτικού ιδρύματος προς τον οφειλέτη και συνολικά ανά επιλέξιμο οφειλέτη δεν υπερβαίνουν το ποσό των 500.000 ευρώ.
δ. ισούνται τουλάχιστον προς:
(1) το 50% των συνολικών απαιτήσεων του χρηματοδοτικού ιδρύματος κατά του οφειλέτη όπως αποτυπώνονται στα βιβλία του χρηματοδοτικού ιδρύματος την ημερομηνία έγκρισης από το χρηματοδοτικό ίδρυμα της διαγραφής ή, εφόσον είναι μικρότερο,
(2) του ποσού που απαιτείται έτσι ώστε μετά την διαγραφή το υπόλοιπο της απαίτησης του χρηματοδοτικού ιδρύματος κατά του οφειλέτη να μην υπερβαίνει το 75% της καθαρής περιουσιακής θέσης του οφειλέτη και των συνοφειλετών του σύμφωνα με τη βεβαίωση της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου,
ε. περιλαμβάνουν τον περιορισμό των δικαιωμάτων των πιστωτών κατά των συνοφειλετών του οφειλέτη, καθώς και τα περιουσιακά δικαιώματά τους σε περιουσιακά αντικείμενα του οφειλέτη ή τρίτων, στο ίδιο ποσό με την απαίτηση τους κατά του οφειλέτη όπως αυτή διαμορφώνεται με τη επιλέξιμη διαγραφή, και
στ. έχουν συντελεσθεί το αργότερο μέχρι την 30 Ιουνίου 2016.
Η εφαρμογή των θεσπιζομένων μέτρων από τα πιστωτικά ιδρύματα γίνεται, τέλος, εν όψει των διατάξεων του Κώδικα Δεοντολογίας που θέσπισε η Τράπεζα της Ελλάδος για τη ρύθμιση χρεών ιδιωτών και επιχειρήσεων σύμφωνα με τις σχετικές προβλέψεις του ν. 4224/2013.
Σπάνε σε δύο μέρη τα στεγαστικά δάνεια
Μέσω του διαχωρισμού των δανείων στο τμήμα της τρέχουσας εμπορικής αξίας και στο τμήμα της υπερβάλλουσας εμπορικής αξίας, θα επιδιώξει το υπουργείο Ανάπτυξης να διευθετήσει το πρόβλημα των μη εξυπηρετούμενων στεγαστικών δανείων.
Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε το πρωί ο απερχόμενος υπουργός Ανάπτυξης Νίκος Δένδιας, πρόθεση της κυβέρνησης είναι να δημιουργήσει ένα πλαίσιο κατά το οποίο οι υπερήμεροι δανειολήπτες στεγαστικών δανείων θα μπορούν να αποπληρώνουν κανονικά το τμήμα του δανείου τους που αφορά την τρέχουσα εμπορική αξία, ενώ η αποπληρωμή της υπερβάλλουσας εμπορικής αξίας θα μετατίθεται στο μέλλον.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το τμήμα της τρέχουσας εμπορικής αξίας θα πληρώνεται εντόκως ενώ η πληρωμή για το υπολειπόμενο τμήμα θα καθοριστεί από μελλοντικές αποφάσεις.
Όπως ανέφερε ο κ. Δενδιας, οι τράπεζες θα πρέπει να αναπροσδιορίσουν τις τιμές των ακίνητων ούτως ώστε να καταστεί εφικτή η αποπληρωμή των υπερήμερων δανείων. Σημείωσε, μάλιστα, πως η αναπροσαρμογή αυτή θα μπορούσε να γίνει είτε μέσω μιας συμφωνίας του τραπεζικού ιδρύματος με τον οφειλέτη, είτε μιας εφάπαξ απομείωσης των τρεχουσών εμπορικών τιμών των ακινήτων στο περίπου 30%.
Εφόσον επιτευχθεί μία από τις δυο αυτές προϋποθέσεις, ο δανειολήπτης θα κληθεί να αποπληρώσει το ρυθμισμένο με τη νέα εμπορική αξία δάνειό του, ενώ το ποσό που αντιστοιχεί στην υπερβάλλουσα αξία, όπως προαναφέρθηκε, μετατίθεται για το μέλλον.
Χωρίς να μπορεί να προσδιοριστεί με ακρίβεια ο χρόνος που θα κληθεί ο δανειολήπτης να συμφωνήσει νέα ρύθμιση για την αποπληρωμή του υπερβάλλοντος ποσού υπολογίζεται στα 10 έτη, καθώς σε αυτό το χρονικό διάστημα το υπουργείο Ανάπτυξης και οι τράπεζες εκτιμούν ότι θα έχει εξορθολογιστεί η αξία της ακίνητης περιουσίας.
(πηγή: Ναυτεμπορική)
ΠΡΕΖΑ TV
3-11-2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου